2009-03-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Håller jag inte med om. Det handlar om vilken inställning du själv går in med i komiteén.

Nej det gör det inte. Om de kommer på att du ifrågasätter organisationen så är du körd.

Citat:
Men jag har sett oerhört många bli förlåtna, även vissa sviniga ungdomar som skulle ha behövt åka ut med huvudet före för att lära sig en gång för alla ...

Att svina är aldrig ett hot mot organisationen. Sådant tas ganska lätt på.
Tycker du verkligen att någon förtjänar att kastas ut från familj och vänner? Vad lär man sig av mobbning?
Citera
2009-03-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Hej Leviticus. Blir faktiskt lite glad att "se" dig igen trots att vi eg aldrig var överens om någonting nästan. Men jag uppskattade din uppriktighet och framförallt medmänsklighet. Om fler JV var som du skulle det säkert vara mycket bättre än det är nu. Tyvärr blev jag utsparkad ur församlingen i augusti förra året för att jag "inte visade respekt för de teokratiska anordningarna". Jag hade hoppats på att bara få vara ifred och slippa sätta saker på sin spets. Jag slutade att gå i tjänsten och nästan att gå på mötena.

Men då kom naturligtvis äldstebröderna på besök och började ställa närgångna frågor som jag försökte bemöta så mjukt som möjligt. Det dög inte för dem att jag sa att jag trodde fullt och fast på bibeln. Då skulle de snoka i hur jag ställde mig till den styrande kretsen som Guds enda kanal. Jag var till slut tvungen att tala om att om jag ser en motsats mellan bibeln och den styrande kretsen så tror jag mer på bibeln. Då så de att de skulle återkomma och prata mer om saken men istället kom det ett brev som sa att de uteslutit mig för det som jag skrev ovan.

Så sedan blev det ungefär som jag trott innan fast värre. All kontakt med familj och vänner tog tvärslut från ena dagen till nästa. Det har varit riktigt tungt många gånger när jag inser att de viktigaste människorna i mitt liv aldrig mer kommer att spela någon roll i det. Men jag försöker bygga upp ett nytt liv så gott jag kan med stöd av en del riktiga vänner. På ett sätt är jag glad över att inte längre behöva spela någon slags teater men jag hade helst velat slippa betala det höga priset för det.

Om du inte heller längre vill prata med mig efter det här så förstår jag det eftersom du inte får välja det själv. Du gör som du känner att du måste. Men jag känner nog att jag vill göra vad jag kan för att inte andra ska behöva uppleva det helvete som det är att upptäcka vilken stor fet lögn Jehovas Vittnen är. Sorry.

Jag har då och då funderat på hur det gick för dig, och det här va ju inte så roligt.
Varför skulle de fråga om styrande kretsen?
Och hur kan du bli utesluten utan fler besök och bara genom ett brev??
Jag har i ärlighetens namn inte heller gått i tjänsten på länge nu, kände att jag behövde/behöver lite distans till allt. För att hitta ngt som jag kan kalla mitt eget.
Det är en sanslöst hård konsekvens man får ta när man inte längre kan få ihop det. Undrar hur många som håller sig kvar pga det egentligen.
Jag vet en broder som har försökt få fram sin åsikt om att uteslutningarna inte behöver vara så hårda, att man skulle kunna göra på ett annat sätt...ett mer mänskligt sätt...men så får han inga uppgifter i församlingen heller. Men han e kvar.
Och jag väljer själv om jag ska fortsätta konversera med dig. Jag kan/vill inte döma dig så det är inga problem.
Har du kvar ngn tro eller är du less på allt vad religion heter nu?
Jag hoppas du ändå känner dig glad och kanske lättare nu...
Citera
2009-03-15, 20:42
Medlem
[quote=Imiron]Alla fundamentalister kan vara farliga. Utöver det så är de antagligen inte farliga som personer, fundamentalister

"fundamentalister" menar du då en som älskar sin nästa eller vad menar du med det ordet."

Vad är farligt med Jehovas vittnen, släng inte ur er saker utan att presentera vad du menar.
Ingen blir dödad av ett Jehovas vittne så vad syftar ni på ??
Citera
2009-03-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt

....släng inte ur er saker utan att presentera vad du menar....

Men du,
det där gäller ju dig oxå!
Citera
2009-03-15, 20:46
Medlem
Citat:
kastas ut från familj och vänner? Vad lär man sig av mobbning?

Ingen blir utkastad,, var får ni det ifrån.

Men många säger så även om det är de själva som bär sig åt och går själv.
Man ska så att säga äta kakan och ha kakan kvar.
Citera
2009-03-15, 20:55
Medlem
Flexbärt,

Det finns lite frågor till dig i din tråd om miljarder som påstår sig vara kristna.

Du kan smyga över dit och ge svar på tal.
Citera
2009-03-15, 21:12
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Nej det gör det inte. Om de kommer på att du ifrågasätter organisationen så är du körd.

Det kan jag iof förstå...

Citat:
Att svina är aldrig ett hot mot organisationen. Sådant tas ganska lätt på.
Tycker du verkligen att någon förtjänar att kastas ut från familj och vänner? Vad lär man sig av mobbning?

Näe, det är inte rätt... Det är ett hot. Tänk bara ryktena på orten där ungdomarna härjar .... I´t aint good!

Jag tycker att:
När jag blev ett JV så visste jag vad som krävs av mig.
Det är inte alltid jag lever upp till det... Jag har även vart ute o vänt...
Men man behöver det för att inse vad som är det viktigaste i livet tror jag...
Citera
2009-03-15, 21:14
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ingen blir utkastad,, var får ni det ifrån.

Men många säger så även om det är de själva som bär sig åt och går själv.
Man ska så att säga äta kakan och ha kakan kvar.

Du ska hålla klaffen!

Du är inget JV och ska inte bry dig om oss!!!
Citera
2009-03-15, 21:14
Medlem
Citat:
Det kan jag iof förstå...

Näe, det är inte rätt... Det är ett hot. Tänk bara ryktena på orten där ungdomarna härjar .... I´t aint good!

Jag tycker att:
När jag blev ett JV så visste jag vad som krävs av mig.
Det är inte alltid jag lever upp till det... Jag har även vart ute o vänt...
Men man behöver det för att inse vad som är det viktigaste i livet tror jag...

Men hur sann är en sanning som inte tål att ifrågasättas?
Citera
2009-03-15, 21:15
Medlem
Citat:
Du ska hålla klaffen!

Du är inget JV och ska inte bry dig om oss!!!

Pån bara!!
Citera
2009-03-15, 21:18
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Men hur sann är en sanning som inte tål att ifrågasättas?

Jag vill inte gå in på vissa saker här...

Men .. Det gäller att ha skinn på näsan (tyvärr) när man går in i en diskussion som så... även om jag är ödmjuk så vet jag vad Bibeln säger. Visar man alltid från Bibeln så har man Jehova med sig och går vinnande ut...

Well well, nog om det.
Finns PM för djupare diskussion =)
Citera
2009-03-15, 21:19
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Pån bara!!

Ja mennnnn... jag står inte UT!
Ett sånt stolpskott utan dess like!
Citera