Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
De tycks ha i uppgift att kolla om man håller med om allt eller har några invändningar. Många berättar om att de precis riktar sig in på att "avslöja" om någon har en "felaktig" inställning. De vill inte ha med någon som tänker själv. Jag hamnade i situationen att antingen ljuga för att rädda mig eller vara ärlig. Jag har senare förstått att det görs medvetet.
Om du inte går i tjänsten så är det bäst att du ser upp lite. Då gäller det att svara rätt på eventuella frågor.
Tack Leviticus, jag uppskattar att prata med dig så länge du vill det samma.
Faktum är att jag är säkrare i min tro nu än någonsin tidigare. Jag har forskat oerhört mycket och fått ihop en tro som jag kan stå för och som jag får ihop med bibeln till skillnad från den tolkning JV gör. Sedan är det upp till Gud att döma.
Jag är glad för att det är en lättnad att kunna stå för sina egna åsikter och inte behöva automatiskt upprepa det andra säger att jag borde tycka. Jag är förkrossad över vad det har kostat mig.
Jag har träffat äldste...vad kan det vara...två ggr.
En av dem ringde nångång oxå, men det är inte ofta jag har tid att svara...
Men när vi pratat har jag tagit upp saker som detta med litteraturen...om det är absolut sanning som står i JVs böcker och tidskrifter. Det svarade dem nej på.
Då blev jag lite snopen.
Den ena äldsten sa att han bla funderat på det här med hur syndafloden kunde ske samtidigt som pyramiderna byggdes, år 607 och lite sånt.
Han sa att det är ok att fundera
men inte för mkt.
Då kan man bli
kritisk.
Jag avskyr det ordet i det här sammanhanget!
De får fråga på bäst de vill, så länge jag inte kan stå för det jag säger kan jag ju inte gå ut i tjänsten.
Jag känner mig oxå lättare på ngt sätt...inte så inpressad i rutiner som jag inte alltid valt själv.