Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Men nu motsäger du väl bibeln?
Hädelse mot Jesus förlåts men inte mot heliga anden.
Du skriver att om man hädar mot den heliga anden såp gör man det mot sonen ... men det sa ju inte bibeln!
Matt. 12:31, 32: "
All synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men
hädelse mot Anden skall inte förlåtas. Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse, men den som säger något mot den heliga anden får inte förlåtelse,
varken i denna världen eller i den kommande."
1 Kor. 11:3 : "Nu vill jag att ni skall veta att Kristus är varje mans huvud, att mannen är kvinnans huvud och att Gud är Kristi huvud."
Hur förklarar du att Jesu huvud är Gud?
Det framgår alltså klart att Kristus inte är Gud och att Gud är överordnad Kristus. Det bör påpekas att detta skrevs omkring år 55 v.t., dvs. omkring 22 år efter det att Jesus hade återvänt till himlen. Den sanning som framhålls här gäller således förhållandet mellan Gud och Kristus i himlen.
Inte i de skriftställen som jag citerade till... Förstfödd av all skapelse, dog han innan allt skapades?
Eller hur menar du?

Jag har fråga till dig. I eran Bibel står det såhär i Rom 10:9-13:
"9 Ty om du offentligt bekänner det ”ordet i din mun”, att Jesus är Herre, och i ditt hjärta utövar tro på att Gud uppväckte honom från de döda, skall du bli räddad. 10 Ty med hjärtat utövar man tro till rättfärdighet, men med munnen avger man offentlig bekännelse till räddning.
11 Skriften säger ju: ”Ingen som tror på honom skall bli besviken.” 12 Det är nämligen ingen skillnad mellan jude och grek, ty över alla är samme Herre, som är rik för alla som anropar honom. 13 Ty ”var och en som anropar Jehovas namn skall bli räddad”.
Säger inte versen att Jesus är Jehova Gud här? Med tanke på att man skall anropa Jehovas namn och då blir man räddad, och i vers 9 står det att man med sin mun skall bekänna Jesus som Herre?
" Det är nämligen ingen skillnad mellan jude och grek, ty över alla är samme Herre, som är rik för alla som anropar honom. "
Ty ”var och en som anropar Jehovas namn skall bli räddad”.
Säger inte eran skrift detta: "Det är nämligen ingen skillnad mellan Jude och grek, ty över alla är samma Herre, som är rik för alla som anropar honom som Jehova"? Eller?:P