2009-03-10, 15:35
Medlem
SundayTruckers avatar
Leve jehuba brudarna!

Två snygga jehova brudar kommer till mig en gång i månaden.
Lyssnar med stora öron på deras svammel om gud & co.
I byxan min en rejäl ståkuk har jag. Himmelrike!
Ja ska joina sekten snart. (de äro orörda jungfur )

God bless Jehova
Citera
2009-03-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
*raderad*ork int*

Jaha, du raderade ditt inlägg.

Jag skulle kunna komma med hur mycket fakta som helst.

Men eftersom jag inte får lov att klippa i artiklarna, utan det är en rättighet som bara du har, så blir det ganska jobbigt.

Och jag är övertygad om att alla som läser här, utom ni som är JV, inser hur det är med JV och 1975.
Citera
2009-03-10, 15:38
Bannlyst
BattleBitch: Vad kallar du en person som förutsäger jordens undergång? Vad kallar du en person som förutsäger jordens undergång, och har fel?

Hur skulle de människor som uppfattade talen, tabellerna och alla uttalanden om 1975 tolka dem, om inte som att Harmageddon skulle komma 1975? Vad hade hänt ett vittne som sagt: "Jag tror inte att era tabeller visar att Harmageddon kommer 1975"?

Det är du som har svårt att förstå. I Sällskapets egna publikationer finns alla tabeller och förutsägelser, du är väl inte förbjuden att lösa era egna skrifter?
Citera
2009-03-10, 15:39
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Återigen, jag ser inga profetior med datum som ni har talat om. Ljuger ni för mig?

Jag har hela tiden visat på vaga domedagsprofetior där man några år innan ett signifikant årtal uppmanat vittnen att strunta i att skaffa barn och högre utbildning då de ändå kommer att vara den sista generationen på jorden.

Den biten kan du inte ha missat i mina citat, väl?

Dina föräldar skulle således ha varit sista generationen innan Harmageddon. Detta lovade JV. Hur kommer det sig att du kan sitta här och prata med mig? JVs äldste är ju felfria?
Citera
2009-03-10, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Jaha, du raderade ditt inlägg.

Jag skulle kunna komma med hur mycket fakta som helst.

Men eftersom jag inte får lov att klippa i artiklarna, utan det är en rättighet som bara du har, så blir det ganska jobbigt.

Och jag är övertygad om att alla som läser här, utom ni som är JV, inser hur det är med JV och 1975.

För mig får du gärna klippa om du vill. Det är intressanta fakta du kommer med, och nyttiga för dem som vill förstå.
Citera
2009-03-10, 15:41
Medlem
schabo-labos avatar
Vad tycker ni Vittnen om Styrande kretsen och den trogne och omdömesgille slaven? De skriver ju fina ord om sig själva i litteraturen och de plus folk från 144 000 är ju naturligtivs högt i rankningen bland er. Köper ni alla teorier och slutsatser på ett bräde eller tänker ni efter själva först?
Citera
2009-03-10, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jag med, ett gäng 1900-or och så mina farföräldrar. Jag har ju som sagt också vittnen i släkten, och de äldre versionerna berättade hur de faktiskt trodde världen skulle gå under både -25 och -75.

Ett roligt minne i sammanhanget:
En gammal dam, död sedan länge, berättade, om hur hon och en gammal äldstebroder som barn satt under köksbordet och lyssnade på hur de vuxna pratade efter studiet.

Och det de vuxna sa det var att de, barnen under bordet, inte skulle hinna bli vuxna innan slutet kom. Dvs 1925.

Hon berättade det för att hon drog vissa jämförelser mellan 1925 och 1975.
Citera
2009-03-10, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Ett roligt minne i sammanhanget:
En gammal dam, död sedan länge, berättade, om hur hon och en gammal äldstebroder som barn satt under köksbordet och lyssnade på hur de vuxna pratade efter studiet.

Och det de vuxna sa det var att de, barnen under bordet, inte skulle hinna bli vuxna innan slutet kom. Dvs 1925.

Hon berättade det för att hon drog vissa jämförelser mellan 1925 och 1975.

Det är märkligt att så många missuppfattat allt så totalt... JV behöver kanske bli tydligare?
Citera
2009-03-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
BattleBitch:

Vad hade hänt ett vittne som sagt: "Jag tror inte att era tabeller visar att Harmageddon kommer 1975"?

Det kan jag svara på.
Jäg kände flera personer som var kritiska till uträkningarna om 1975.
Och de sågs som omogna, obekväma, dåligt umgänge!
Någon fick tom höra att h-n hädade, när h-n sa att h-n inte trodde på 1975.

De var inte lojala mot slaven.

Själv ställde jag en gång den, i mina egna ögon, oskyldiga frågan: Hur kan man veta att den 7-dagen är exakt 7000 år, och att de sista 1000 åren skulle vara vikta åt 1000-års-riket.

Svaret var att det var väl tydligt och klart att det var så!
Citera
2009-03-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
För mig får du gärna klippa om du vill. Det är intressanta fakta du kommer med, och nyttiga för dem som vill förstå.

När jag citerar här så är jag alltid noga med att göra det direkt från litteraturen, jag har det mesta. Och JV vägrar ju att läsa länkar som de kan misstänka är avfälliga.

Men eftersom jag inte tror att du har sådan problem så lägger jag in en länk i stället:

http://www.christerjohansson.se/JV/1975/innehall.htm
Citera
2009-03-10, 16:03
Medlem
schabo-labos avatar
Ja vad sa JV egentligen om 1975? Den ansedda tidningen Time skrev en artikel om vad VT:s dåvarande president Knorr sade från podiet vid en sammankomst i usa 1969. Intressant läsning. Kul med ett opartiskt referat eller hur?

"In fact, they fully expect the cataclysm of Armageddon within the next few years. The latest calculations of this energetic, eschatology-minded sect date the end of the world in autumn, 1975."

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,901074-1,00.html
Citera
2009-03-10, 16:11
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
---
Visst har jag frågat dig innan... men jag kan inte hitta det nu. Har du varit JV?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in