Självklart var det meningen att man skulle tro att Harmageddon skulle komma 1975. Som sagt, alla tabeller och uträkningra syftade till just detta.
BattleBitch, varför skulle man, om man var ung runt 1968, inte räkna med att bli gammal i den här ordningen? Vad menar man med "några få år"?
Jo, styrande kretsen profeterade om 1975, och när 1975 passerade utan att något Harmageddon kom, och folk hade sålt sina hus helt i onödan, då bad man förstår om ursäkt, medgav att man gjort falska förutsägelser och erkände sina misstag?
Knappast...I stället skyllde man på de enskilda vittnena, sa att de "tolkat fel"!
Det kan inte varit lätt att vara vittne då, hade man inte tolkat de falska förutsägelserna som det var tänkt hade man blivit utesluten, och när man tolkade dem rätt var man ett pucko...
BattleBitch: Att du anklagar
Gitte,
som var med och minns vad som sades 1975, för att ljuga är ju rent otroligt. Var var
du 1975? Hörde
du talen från podierna?
Jag var inte med på några möten då, jag var endast 5 år gammal och hade inget med JV att göra. Men jag tror mer på Gitte än Sällskapets undanflykter.
Tänk om Sällskapet kunde säga "
Vi erkänner. Vi profeterade falskt." Vilken respekt de skulle åtnjuta. Men det är väl bättre att ljuga och försöka sopa saker under mattan. Tur att de gamla publikationerna finns kvar, så att man själv kan se att Sällskapet var (är?)
falska profeter...