Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Varför måste jag det! Jag har inget behov av att ni skall tro mig...
Jag googlade och hittade sidor som trodde på det, har inte den blekaste om hur jag hittade dit.... Den som vill hitta får googla själv. Hur svårt kan det vara att förstå!!!
Då får du väl anstränga dig lite vettja ...
Det är inte det saken gäller...att vi ska tro dig.
Saken gäller att om man påstår en sak så säkert så tar man med stöd för det i det man skriver.
Speciellt när folk ber om det, speciellt när du är ett JV -som ska vittna om sanningen.
Sen utifrån det får folk tro vad de vill.
Att du helt plötsligt backar och oxå blir aggressiv när andra vill se vad som finns att ta fram...ja då faller din trovärdighet.
Du kan ju inte göra så i tjänsten från dörr till dörr.
Jag har oxå letat lite efter svar på detta (607) men inte hittat ngt annat än det JV har i sina publikationer.
Jag frågade äldste om det för ett gäng år sen och det jag fick va ngn kopierad sida ur ngn av sällskapets litteratur.
Sen har andra JV bara sagt det jag skrivit tidigare, att det handlar om tro eftersom det inte finns historiskt oklanderliga bevis.
Att folk inte håller med dig eller att de ifrågasätter dig ska du ju inte bry dig om...om du har din sanning helt klar för dig.
Att du blir arg visar snarare på att du inte känner att du har svaren. Så tolkar jag det iaf, för det kan jag till del känna igen mig i.
Du behöver inte heller ha alla svar bara för att du är ett JV.
Och
tron ska egentligen bygga på "inte det man ser utan det man inte kan se".