2009-04-30, 09:21
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det beror på vad man läser in i ordet "kritisk". En kritisk granskning kan bara vara positivt. Det som är sant kommer alltid att hålla för en kritisk granskning.
JV uppmuntrar ju dem som tillhör andra religioner att göra en kritisk granskning av sin religion. Varför då avråda från det för sina egna?

Det sista håller jag verkligen med om. Synd bara att priset för det kan bli så högt.

Jovisst, det är ju sant att Kritisk på rätt sätt kan vara vettigt ... Men jag förknippar personligen kritisk i förstahand som en negativ egenskap, såna personer man inte orkar umgås med

Vi anser ju att vi har funnit sanningen, innan man tar ståndpunkt så går man ju igenom den "kritiska" fasen ... Sen vet man ju att man har sanningen .. Så då anser jag personligen att "kritisk" på samma sätt som innan inte finns ett behov för...

Så klart man uppmanar folk i andra religioner eftersom vi anser ju att de är förblindade av falsk religion precis som Jesus så predikar vi för dem att "vända om till räddning"
Citera
2009-04-30, 10:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch

Vi anser ju att vi har funnit sanningen, innan man tar ståndpunkt så går man ju igenom den "kritiska" fasen ... Sen vet man ju att man har sanningen .. Så då anser jag personligen att "kritisk" på samma sätt som innan inte finns ett behov för...

Den där så kallade kritiska granskningen är ingen granskning. Om vedertagna begrepp som sanning, empiri och kritik handlar om ens subjektiva och känslomässiga värderingar så kan undersökningen kastas på sophögen.
Citera
2009-04-30, 13:28
Medlem
Citat:
Med andra ord så läser du utan att förstå och praktisera... Du är inget JV!!

Läs frågelådan igen!!

Det kommer Jehova att döma om, inte du
Senast redigerad av Flexbärt 2009-04-30 kl. 13:40.
Citera
2009-04-30, 13:35
Medlem
Citat:
Med andra ord så läser du utan att förstå och praktisera... Du är inget JV!!

Läs frågelådan igen!!

Senast redigerad av Flexbärt 2009-04-30 kl. 13:41.
Citera
2009-04-30, 14:26
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Läs frågelådan igen!!

Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt

I told you so!
Citera
2009-04-30, 14:32
Medlem
Citat:
I told you so!

Mmmmm
Citera
2009-05-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Mmmmm

Aha, stod det att man inte fick lägga in bilder från litteraturen på nätet?
Citera
2009-05-01, 15:47
Medlem
andorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Två välklädda unga kvinnor från Jehovas vittnen, kom nyss förbi. Jag ryggade genast tillbaka och svarade; "Nej, jag är inte intresserad av sådant där". Jag har alltid tyckt de varit suspekta och t.o.m. en sekt. Alltid har jag varit på min vakt gällande deras avsikter.

Kan de även vara farliga? (Helt allvarlig är jag inte, litet med glimten i ögat, men en smula allvarlig.)

Denna fråga skulle passa i mitt favoritfält "konspirationer". Då JV:s bibel heter Nya Världens översättning av den Heliga skrift så kommer många att osökt börja tänka på satans plan om en Ny världsordning eller NWO som det så populärt heter. Jag kan dock lugna er med att JV är inte farliga, men om man är vän av denna värld så kommer de kännas farliga, då bibeln Guds Ord ger oss en massa ansvar, som många kan känna vara jobbigt. Jag tror nog "världen" är farligare för JV än tvärtom. Jag är själv uppväxt inom JV, och efter att varit utanför deras ramar i 14 år på väg tillbaka. När man lär sig hur satan jobbar, och ser hans verk på riktigt, så vill man själv tillbaka till säkerhet. Där finns många som tolkar och har bibeln som grund till deras religion, men jag hittar inga som är så trovärdiga som JV. För er som inte förstår något av det jag säger, ni som inte ens tror på en Gud kommer snart få upp ögona. Satan spelar med sina sista kort nu det är bara att söka på Illuminati,NWO för att se hans onda hemska avslutning. Steve Jackson vet nog inte riktigt hur rätt hans kortspel från 1995 har.(http://www.youtube.com/watch?v=eiwF_aEp4YI&hl=sv).
Citera
2009-05-01, 15:50
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Näe..
Citera
2009-05-01, 16:13
Medlem
Citat:
Näe..

Ok, får väl kolla på annat sätt då.
Inte så svårt
Citera
2009-05-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Det handlar om att man inte längre får använda Vakttornets logotyp in any shape or form.
Den får inte längre finnas på typ Rikets salar och skyltar eller nåt annat.
Fast ska man vara petig så står inte ordet "förbud" nånstans så egentligen är det nog en samvetsfråga.
Förlåt... kunde inte motstå
Citera
2009-05-01, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det handlar om att man inte längre får använda Vakttornets logotyp in any shape or form.
Den får inte längre finnas på typ Rikets salar och skyltar eller nåt annat.
Fast ska man vara petig så står inte ordet "förbud" nånstans så egentligen är det nog en samvetsfråga.
Förlåt... kunde inte motstå

Skäms organisationen för sina lärjungar? Varför får man inte pryda sin Rikets sal med en tjusig Vakttornsilhuett längre?

Men du har ju rätt, står det inte förbud så är det väl en samvetsfråga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in