Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag vet att Sällskapet varnar för folk som ej accepterar läran. Är du här för att du försöker omvända folk och skaffa medlemmar? Eller önskar du ta en diskussion angående lärorna?
Jag vill inte ha något med avfällingars/motståndares/ f.d. JV:s tankar att göra.
Jag har visat dig respekt, vad har jag fått tillbaka? Du har gått bakom ryggen på mig o hämtat info från sidor som du vet att jag inte vill ha något att göra med!
Apg 20:30
och ur er egen krets skall det träda fram män som skall
förvränga sanningen för att dra bort lärjungarna efter sig
2Petrus2:1,3 Men det kom också att finnas
falska profeter bland folket, liksom det också kommer att finnas
falska lärare bland er. Just dessa skall i hemlighet
införa fördärvbringande sekter och skall till och med förneka den ägare som har köpt dem och skall därigenom dra snabb tillintetgörelse över sig själva
Mt 24:45–51 Vem är i själva verket den trogne och omdömesgille slaven, som hans herre har satt över sitt tjänstefolk till att ge dem deras mat i rätt tid? *Lycklig är den slaven, om hans herre vid sin ankomst finner honom i färd med att göra så! *Jag säger er i sanning: Han skall sätta honom över alla sina tillhörigheter.
*Men om den onde slaven säger i sitt hjärta: ’Min herre dröjer’*och
börjar slå sina medslavar och äter och dricker med vanedrinkarna,*så skall den slavens herre komma på en dag då han inte väntar det och vid en timme som han inte vet av,*och han skall straffa honom med den största stränghet och anvisa honom hans plats bland hycklarna. Där skall han gråta och skära tänder