2009-03-06, 13:17
Medlem
Nate Blacks avatar
Lite att läsa om JV och deras policy angående sexuellt utnyttjande av barn; http://www.religioustolerance.org/witness7.htm

I praktiken kan ett barn som blivit sexuellt utnyttjat av en annan medlem ur JV inte göra något åt det, sålänge som den som anklagas för att ha utnyttjat erkänner. Tänk er en sådan situation i Sveriges lagar. Ingen våldtäktsman kan dömas för våldtäkt om han själv inte erkänner eller om det inte fanns något vittne utöver den som blivit våldtagen. Sjukt.
Citera
2009-03-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Precis, då kan du vänligen sluta med ditt skitsnack!

Nej, du har utsett dig själv till försvarare av din tro här i denna tråden.
Då får du allt stå ut med att få mothugg av en oliktänkande.
Citera
2009-03-06, 13:20
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Men ska ni sluta motsäga er själva hela tiden. Att inte anmäla i detta fall och lägga locket på är väl inte att "ta hjälp av utbildad personal för ändamålet!".

Citerar mig själv då jag börjar tröttna nu!!
Citat:
Vad pratar du om?
ALLA har en fri vilja!
Om offret säger att det inte vill anmäla förövaren så ska man respektera det. Innersta ansvaret har föräldrarna.

Sen att det finns människor som inte agerar rätt, finns det överallt.
Det finns även i JV .. Ingen nyhet.

Men det är inte så som du skriver att JV har typ en policy att mörka övergrepp, det är så fel det bara kan bli!!

Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Vet inte vad du rökt... men jag har inte på något sett skrivit att jag anser att alla är rökta eller att JV är farliga på något sätt. Jag bara kommenterade fallen med barnövergreppen som inte vart anmälda till myndigheter och undrade varför inte...

Jisses så defensiv och aggressiv man kan vara då! Kan du beskriva vad det är du tror jag ville komma fram till, med MINA inlägg och inte dina tolkningar mellan raderna?

Sorry, inte meningen... Men jag blir så less när folk har förutfattade meningar och bara har lyssnat på lögnaktigt skvaller o därefter dömer MIG helt plötsligt, utan att ens veta vem jag är!
Senast redigerad av BattleBitch 2009-03-06 kl. 14:09.
Citera
2009-03-06, 13:24
Medlem
Citat:
Sorry, inte meningen... Men jag blir så less när folk har förutfattade meningar och bara har lyssnat på lögnaktigt skvaller o därefter dömer MIG helt plötsligt, utan att ens veta vem jag är!

Förklara vem du är då, hur hamnade du i JV? Hur gammal? provade du någon annan religion innan?
Citera
2009-03-06, 13:27
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Vilken tråd? Du har inte visat någon tråd så hur ska jag veta att den innehöll länkar med fakta??? DOH!

F.D.
JV finns många fina och ärliga, men så finns det som smutsliga som drivs av hat och hämnd, dom återger oftast inte ens halva sanningar utan mest lögn och påhitt! Där är inte sagt att alla ljuger, men de flesta!

Men om du då inte ens vet vilken tråd jag talar om, hur kan du uttala dig om den? Fan, om du lyckades springa cirklar runt dina motståndare i diskussioner om evolutioner, var dina meningsmotståndare elever på en särskola?
Citera
2009-03-06, 13:28
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nate Black
Lite att läsa om JV och deras policy angående sexuellt utnyttjande av barn; http://www.religioustolerance.org/witness7.htm

I praktiken kan ett barn som blivit sexuellt utnyttjat av en annan medlem ur JV inte göra något åt det, sålänge som den som anklagas för att ha utnyttjat erkänner. Tänk er en sådan situation i Sveriges lagar. Ingen våldtäktsman kan dömas för våldtäkt om han själv inte erkänner eller om det inte fanns något vittne utöver den som blivit våldtagen. Sjukt.

Den kan kanske inte bli utesluten som JV, men den kan bli dömd i en domstol och ska bli dömd i domstol!
Citera
2009-03-06, 13:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -myself-
Nej, du har utsett dig själv till försvarare av din tro här i denna tråden.
Då får du allt stå ut med att få mothugg av en oliktänkande.

Du kan glömma att jag svarar på dina inlägg i fortsättningen med din usla inställning!
Citera
2009-03-06, 13:30
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Men om du då inte ens vet vilken tråd jag talar om, hur kan du uttala dig om den? Fan, om du lyckades springa cirklar runt dina motståndare i diskussioner om evolutioner, var dina meningsmotståndare elever på en särskola?

Jag uttalade mig inte om den utan allmänt
Citera
2009-03-06, 13:32
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag uttalade mig inte om den utan allmänt

Utan att ha kollat tråden, ja. Du drog en felaktig slutsats. Sorry, men så är det.
Inga smileys i världen kan ändra på den saken.

Och allt liv på jorden är inte designat, bara så du vet.... och syndafloden är en saga.
Citera
2009-03-06, 13:33
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Du kan glömma att jag svarar på dina inlägg i fortsättningen med din usla inställning!

Den visan har man ju hört förut...
Citera
2009-03-06, 13:33
Medlem
Citat:

Tråkigt att du skriver så.
Är det för att jag inte har din inställning som den är usel? eller
är det något annat?
Jag vill gärna veta så att jag kan bättra mig.
Citera
2009-03-06, 13:34
Medlem
Golachabs avatar
BattleBitch, varför ändrade du ditt namn till jill i ett citat till mig? https://www.flashback.org/showpost.php?p=15469432&postcount=96 andra citatet

Ursprungliga inlägget: https://www.flashback.org/showpost.php?p=15469275&postcount=92
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in