2009-03-08, 22:24
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Så ni får kalla er t ex BattleBitch? Ni får sitta och "chatta" i timmar, ni får diskutera med "avfällingar"?

Ni får även bete er som du (eller din tvilling) gjorde på Familjeliv, gorma och vara otrevliga till den grad att ni blir avstängda?

Tänk så JV förändras...

1. Vem här är avfälling?

2. Jag har aldrig blivit avstängd/bannad på ett forum så sluta att prata som du gör, snälla!
Citera
2009-03-08, 22:24
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Gud kräver att församlingen hålls ren... Han har förklarat för oss att syndare skall uteslutas o hur allt ska gå till...

Det försår man ju att en drinkare eller någon som har sex när det passar inte kan vara en del av Jehovas rena organisation!

Eller någon som tänker självständigt och vågar kritisera. Såna är nästan viktigare att göra sig av med.
Citera
2009-03-08, 22:25
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Är inte dessa bättre bibelställen? 5:e Moseboken 21. Och om du säger vid dig själv: 'Huru skola vi känna igen det som icke är talat av HERREN?', 22. så må du veta: när profeten talar i HERRENS namn, och det som han har talat icke sker och icke inträffar, då är detta något som HERREN icke har talat; i förmätenhet har då profeten talat det; du skall icke frukta för honom."

När profeten talar i Herrens namn och det icke inträffar?

Men finns det profeter nu? Det tror jag inte... De profetiorna som vi har finns i bibeln
Citera
2009-03-08, 22:26
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jehova leder äldstebröderna.... Jehova ser till hjärtat.

Ah. Jehova leder äldstebröderna. De är alltså profeter? Hmm... vad var det nu Jesus hade att säga om dem? Vi frågar Flexbärt, han har ett bibelcitat för varje tillfälle.
Citera
2009-03-08, 22:28
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Ah. Jehova leder äldstebröderna. De är alltså profeter? Hmm... vad var det nu Jesus hade att säga om dem? Vi frågar Flexbärt, han har ett bibelcitat för varje tillfälle.
Du är rolig.
Citat:
Men finns det profeter nu? Det tror jag inte... De profetiorna som vi har finns i bibeln
Japp.
Citera
2009-03-08, 22:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorlyktan
Sen har vi det här med turbo-evolutionen. Den är så ironisk att lönnsirap inte kommer i närheten av att vara lika söt. Här har vi religiösa fundamentalister som förbannar Darwin och kallar hans teori för irrläror, men man har inget problem att ta till en turboladdad version som bryter mot alla evolutionära lagar för att kunna ljuga folk i ansiktet och prata om vetenskapliga bevis?

Den turboladdade evolutionen skulle inte fungera. Evolutionens hastighet mäts i generationsväxlingar. I exemplet du gav handlade det om björn. På fyra tusen år är antalet generationer åt helvete för få för att dessa enorma genetiska skillnader skulle kunna äga rum. Det vore jämförbart med att våra barn alla skulle ha en extra arm och dubbelt så stor hjärna, och att deras barn har utvecklat vingar och kan flyga.
Sen att alla björnar inte ens är genetiskt släkt, det säger en del om JVs biologikunskaper. Det finns en flera olika familjer av björnar.

Citat:

Jag vill ha klarhet i detta med turborevolutionen, kan vi få en replik på detta från ett vittne, hur tänker ni? Frågan är viktig.

Nu är jag lite trötter, så jag ska krypa te kojs.

Ni får nöja er med en länk, sorry... http://www.watchtower.org/z/20080101a/article_01.htm
Citera
2009-03-08, 22:30
Medlem
Citat:
Skäms du över sanningen?
Att Jehova kanske såg detta komma... förmodligen, då han ser till hjärtat, det är väl inget att skämmas för.

Lukas 9:26 Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.

Jag skäms inte för den sanning som finns. Jag skäms inte för Gud.

Jag skäms över att tillhöra samma org som ngn som uttrycker sig på det där iskalla sättet mot andra. Utan att ha en aning om detaljerna eller ngt annat överhuvudtaget vad gäller personen.
Idag fattar jag bättre.
Citera
2009-03-08, 22:31
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Japp.

Aha ... det tror inte vi!

1kor. 13:8-10 Kärleken upphör aldrig. Men vare sig det finns gåvor till att profetera, skall de tas bort, eller tungotal, skall det upphöra, eller kunskap, skall den tas bort.*Ty vi har kunskap styckevis, och vi profeterar styckevis; men när det som är fullständigt kommer, skall det som är styckevis tas bort...
Citera
2009-03-08, 22:32
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag skäms inte för den sanning som finns. Jag skäms inte för Gud.

Jag skäms över att tillhöra samma org som ngn som uttrycker sig på det där iskalla sättet mot andra. Utan att ha en aning om detaljerna eller ngt annat överhuvudtaget vad gäller personen.
Idag fattar jag bättre.

Är man inne i ett forum o gör de uttalandena så kan man inte förvänta sig mer.
Jag brukar säga "den som gett sig in i leken, får leken tåla".
Citera
2009-03-08, 22:33
Medlem
Citat:
Är man inne i ett forum o gör de uttalandena så kan man inte förvänta sig mer.
Jag brukar säga "den som gett sig in i leken, får leken tåla".

Men borde inte du representera ngt bra?

Varför är du annars här? För att reta upp folk?

Du kan ha din tro och din ståndpunkt och naturligtvis ska man stå upp för det man tror...men inte på det sättet.
Citera
2009-03-08, 22:34
Medlem
Tuzzs avatar
Citat:
Skäms du över sanningen?
Att Jehova kanske såg detta komma... förmodligen, då han ser till hjärtat, det är väl inget att skämmas för.

Lukas 9:26 Ty vemhelst som skäms för mig och för mina ord, honom skall Människosonen skämmas för när han kommer i sin och Faderns och de heliga änglarnas härlighet.

Ojojoj, jag tror inte att han skäms över den sanningen som Lukas talar om.

Att det skulle vara en sanning att jag har ett hårt hjärta och full av förakt är
för mig en ganska grov anklagelse. Jag har ödmjukt lyssnat till andra sidor än
bara JV. Jag är långt ifrån fullkomlig, men om du kallar dina ord för sanning, dvs
att jag har hårt hjärta och är full av förakt, ja då blir jag än mer övertygad om
att kärlekens Gud inte välsignar JV.
Citera
2009-03-08, 22:35
Medlem
Citat:
Jehova leder äldstebröderna.... Jehova ser till hjärtat.

Så då leder han Flexbärt....

Skulle iiinte tro det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in