2009-03-08, 21:47
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag tycker hon är trevlig. Sorry för OffTopic.

Ohh tack!
Jag kan ha mina PMS dagar, men då håller jag mig från nätet och familj o make o folk i allmänhet haha
Citera
2009-03-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuzz
Har jag inte varit snäll ber jag om ursäkt.

Ok......
Citera
2009-03-08, 21:52
Medlem
schabo-labos avatar
Eftersom ni Jehovas Vittnen tror att Jesus Kristus fick makten i himmlen 1914, varför står det i Matteus 28:18; "Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "Mig är given all makt i himmelen och på jorden." Han hade alltså alla makt, han sa inte att han sklle få den eller något liknande, han hade all makt.
Citera
2009-03-08, 21:52
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Pratade precis med ett vittne per telefon och tog upp de vetenskapliga tankegångarna kring syndafloden. Han såg ingen omöjlighet kring att få plats med alla djuren, och han menade att skedde en evolution, en snabb sådan efter arken. Allstå bland björnar behövde man bara en sort av, samma med elefanter, de olika variationerna har kommit efter syndafloden. Samma med vargen.. hundarna och de olika raserna har utvecklats därifrån.

Tog upp detta med vattenmassorna och att Sällskapet tror att det låg ett hölje med vatten ovanför jorden, detta betvivlade han inte en sekund. Nämnde detta med att det skulle varit helt mörkt på jorden, men han menade att vattnet var mer som en dimma.

Han hade med andra ord en förklaring till allting, en JV-förklaring. Han sade också att man hittat mammutar med gräs i munnen och palmer på isarna.. ett bevis för syndafloden.

Jo, har hört argumenten förr. Bland annat med ett ärkenöt på FB som kallades Isgrimnur.
Problemet med dimman är densamma som om det gällde rena vattenmassor. Dimman är mer diffus än vatten, ja, men eftersom volymen vatten som krävs för att täcka jorden är oförändrad är också dimman följdledes tjockare. Jag skulle inte bli förvånad om en dimma med tillräckligt med vatten för att täcka jorden med tre gånger vår nuvarande oceanvolym skulle sträcka sig ut till månens omloppsbana. Det skulle då vara lika jäkla mörkt ändå. Har du noterat hur mörkt det är en dimmig dag, och vilken skillnad det gör när dimman lättar? Tänk dig det miljoner gånger starkare.
Dessutom; vad höll dimman kvar? Såna avstånd som skulle krävas för att tillräckligt med vatten för att täcka jorden i dimform (ånga) skulle få rum skulle nå låååångt utanför jordens gravitationsinflytande. Gränsen går idag där atmosfären tar slut. Längre ut, och molekylerna fortsätter ut i rymden.

Man har hittat mammutar med gräs i munnen. Det är inget bevis för en syndaflod, men det förvånar ingen direkt.
Säg att du är försvagad och inte kan röra dig. Du försöker äta, men under natten blir du tillräckligt nerkyld för att somna. Sen vaknar du inte igen. Likförbannat ligger du där, nedfryst och med mat i munnen, och något spån kan använda dig som bevis för att en syndaflod med hastig nerkylning ägt rum. Att processen jag beskrivit hänt flera gånger bland olyckliga bergsbestigare och andra köldutsatta människor, för att inte tala om djur, ja det talar man tyst om.

Sen har vi det här med turbo-evolutionen. Den är så ironisk att lönnsirap inte kommer i närheten av att vara lika söt. Här har vi religiösa fundamentalister som förbannar Darwin och kallar hans teori för irrläror, men man har inget problem att ta till en turboladdad version som bryter mot alla evolutionära lagar för att kunna ljuga folk i ansiktet och prata om vetenskapliga bevis?

Den turboladdade evolutionen skulle inte fungera. Evolutionens hastighet mäts i generationsväxlingar. I exemplet du gav handlade det om björn. På fyra tusen år är antalet generationer åt helvete för få för att dessa enorma genetiska skillnader skulle kunna äga rum. Det vore jämförbart med att våra barn alla skulle ha en extra arm och dubbelt så stor hjärna, och att deras barn har utvecklat vingar och kan flyga.
Sen att alla björnar inte ens är genetiskt släkt, det säger en del om JVs biologikunskaper. Det finns en flera olika familjer av björnar.
Citera
2009-03-08, 21:53
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Du ser det alltså inte som ett problem att du på diverse internetforum ger en mycket dålig bild av Jehovas vittnen? Du tror inte dina äldstebröder skulle kasta ut dig med huvudet före om de fick veta vad du skriver, och hur?

Vi har diskuterat det här förut, du körde samma stil då. Och blev bannad. Får se hur lång tid det tar innan du blir bannad härifrån...

Hon vet inte bättre. Du vet, JV har många krav på sina medlemmar, men ett minimum-IQ-krav på genomsnitt är inte ett av dem.
Citera
2009-03-08, 21:53
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Vakttornet menar att man är väglett av Guds ande. Det är intressant att se hur Guds ande leder hans folk. Vi kan ta exemplet med "generationen" som inte skulle förgås innan Harmageddon kom. På Russels tis så sa man att "den generationen" var de smorda. Nu kom "nytt ljus" i frågan.

Tydligen så insåg "Guds ande" att detta inte var rätt utan under Rutherfords tid så ledde "Guds ande" dem till att inse att det inte alls var de smorda som avsågs med "den generation" utan att det i stället var de personer som levde 1914 som avsågs.

1995 var det återigen dags för "nytt ljus" Då kom "Guds ande" på bättre tankar, och såg till att man kom fram till att "den generation" som Jesus talade om inte alls var de som levde 1914 utan de som hade sett tecknet, alltså alla människor som föddes före och efter 1914.

För ett par år sedan så var det dags för "nytt ljus" igen. Nu uppenbarades det att "den generation" avsåg - de smorda. Man kom alltså fram till att det ljus man haft på Russels tid var det rätta. Man kan väl fråga sig varför "Guds ande" behövde leda hans folk bort från sanningen för att sedan åter igen föra tillbaka dem till samma sanning.

Vad säger Flexbärt och BattleBitch om detta? Jag vet vad Leviticus tycker (ungefär)

Jag tycker som så...

Angående att "Ljuset blir klarare och klararare" det ser jag det som att det är Guds enda organisation.

Vad jag har sett så är det bara Jehovas Vittnen som är ödmjuka nog att underordna sig Jehova och den heliga anden och korrigera trosuppfattningar.

Tänk bara alla som tror på treenigheten, odödlig själ, helvette, att vi ska till himlen, att de frirar Jul o födelsedagar. Jag tror inte att de har lyssnat till Jehova och låtit ljuset lysa så de kan korrigera sina läror...

Tänk på tiden när JV firade Jul o rökte Tur att ljuset lyser över bibeln....

Så är det väl på plats att se vad bibeln säger?

Daniel 12: 8, 9*Och jag hörde det, men jag förstod det inte; så jag sade: ”Min herre, vad kommer att vara slutskedet av dessa ting?”*Och han sade vidare: ”Gå, Daniel, ty orden hålls hemliga och förseglas intill ändens tid.

Daniel 12:4 Men du, Daniel, håll orden hemliga och försegla boken intill ändens tid. Många kommer att forska i den, och den sanna kunskapen kommer att bli stor.”
Citera
2009-03-08, 21:57
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Eftersom ni Jehovas Vittnen tror att Jesus Kristus fick makten i himmlen 1914, varför står det i Matteus 28:18; "Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: "Mig är given all makt i himmelen och på jorden." Han hade alltså alla makt, han sa inte att han sklle få den eller något liknande, han hade all makt.

Helt rätt, den var given honom. Han visste att han skulle få den.
Men han fick den inte förens 1914, det kan man "lätt" räkna fram
Citera
2009-03-08, 21:57
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Hon vet inte bättre. Du vet, JV har många krav på sina medlemmar, men ett minimum-IQ-krav på genomsnitt är inte ett av dem.

Ja å tur var väl det!
Citera
2009-03-08, 22:01
Medlem
schabo-labos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Jo, har hört argumenten förr. Bland annat med ett ärkenöt på FB som kallades Isgrimnur.
Heh honom minns jag mycket väl. "Ärkenöt" heh.
Citat:
Problemet med dimman är densamma som om det gällde rena vattenmassor. Dimman är mer diffus än vatten, ja, men eftersom volymen vatten som krävs för att täcka jorden är oförändrad är också dimman följdledes tjockare. Jag skulle inte bli förvånad om en dimma med tillräckligt med vatten för att täcka jorden med tre gånger vår nuvarande oceanvolym skulle sträcka sig ut till månens omloppsbana. Det skulle då vara lika jäkla mörkt ändå. Har du noterat hur mörkt det är en dimmig dag, och vilken skillnad det gör när dimman lättar? Tänk dig det miljoner gånger starkare.
Precis, du har rätt det tänkte jag inte på..
Citat:
Dessutom; vad höll dimman kvar? Såna avstånd som skulle krävas för att tillräckligt med vatten för att täcka jorden i dimform (ånga) skulle få rum skulle nå låååångt utanför jordens gravitationsinflytande. Gränsen går idag där atmosfären tar slut. Längre ut, och molekylerna fortsätter ut i rymden.
Precis helt korrekt.. Tack för upplysningen.

Citat:
Man har hittat mammutar med gräs i munnen. Det är inget bevis för en syndaflod, men det förvånar ingen direkt.
Säg att du är försvagad och inte kan röra dig. Du försöker äta, men under natten blir du tillräckligt nerkyld för att somna. Sen vaknar du inte igen. Likförbannat ligger du där, nedfryst och med mat i munnen, och något spån kan använda dig som bevis för att en syndaflod med hastig nerkylning ägt rum. Att processen jag beskrivit hänt flera gånger bland olyckliga bergsbestigare och andra köldutsatta människor, för att inte tala om djur, ja det talar man tyst om.
Näe en mammut med gräs i munnen bekräftar ju inte en syndaflod.. men hur har de tänkt egentligen? Jag fattar inte, det borde finnas MASSOR av bevis, men det enda som finnas är gräs i mammutmun.

Citat:
Sen har vi det här med turbo-evolutionen. Den är så ironisk att lönnsirap inte kommer i närheten av att vara lika söt. Här har vi religiösa fundamentalister som förbannar Darwin och kallar hans teori för irrläror, men man har inget problem att ta till en turboladdad version som bryter mot alla evolutionära lagar för att kunna ljuga folk i ansiktet och prata om vetenskapliga bevis?

Den turboladdade evolutionen skulle inte fungera. Evolutionens hastighet mäts i generationsväxlingar. I exemplet du gav handlade det om björn. På fyra tusen år är antalet generationer åt helvete för få för att dessa enorma genetiska skillnader skulle kunna äga rum. Det vore jämförbart med att våra barn alla skulle ha en extra arm och dubbelt så stor hjärna, och att deras barn har utvecklat vingar och kan flyga.
Sen att alla björnar inte ens är genetiskt släkt, det säger en del om JVs biologikunskaper. Det finns en flera olika familjer av björnar.
Jag vill ha klarhet i detta med turborevolutionen, kan vi få en replik på detta från ett vittne, hur tänker ni? Frågan är viktig.
Citera
2009-03-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Eller så är h*n ny i tron och försöker bara sprida sin tro till så många som möjligt o blir bara frustrerad när ni inte förstår...

...ni?...
Citera
2009-03-08, 22:07
Medlem
Citat:

Ge mig ett skriftenligt bevis eller citera till någonstans i vår litteratur där det står!
tror du får svårt med det, då det inte finns....

Om du blir utesluten så har du gjort mer än så, tror mig.
Det räcker inte med att du tvivlar.

Skitsnack, det där är bara saker som du har hört. Rykten kallas det!

Nej, det stämmer inte!

Jag är rädd för att det Gitte skrev inte är helt fel faktiskt...

Har oxå sett sånt.
Citera
2009-03-08, 22:07
Medlem
schabo-labos avatar
Bra att ni är ödmjuka, det gillar jag.

Citat:
Jag tycker som så...

Angående att "Ljuset blir klarare och klararare" det ser jag det som att det är Guds enda organisation.

Vad jag har sett så är det bara Jehovas Vittnen som är ödmjuka nog att underordna sig Jehova och den heliga anden och korrigera trosuppfattningar.

Tänk bara alla som tror på treenigheten, odödlig själ, helvette, att vi ska till himlen, att de frirar Jul o födelsedagar. Jag tror inte att de har lyssnat till Jehova och låtit ljuset lysa så de kan korrigera sina läror...

Tänk på tiden när JV firade Jul o rökte Tur att ljuset lyser över bibeln....

Så är det väl på plats att se vad bibeln säger?

Daniel 12: 8, 9*Och jag hörde det, men jag förstod det inte; så jag sade: ”Min herre, vad kommer att vara slutskedet av dessa ting?”*Och han sade vidare: ”Gå, Daniel, ty orden hålls hemliga och förseglas intill ändens tid.

Daniel 12:4 Men du, Daniel, håll orden hemliga och försegla boken intill ändens tid. Många kommer att forska i den, och den sanna kunskapen kommer att bli stor.”
Är inte dessa bättre bibelställen? 5:e Moseboken 21. Och om du säger vid dig själv: 'Huru skola vi känna igen det som icke är talat av HERREN?', 22. så må du veta: när profeten talar i HERRENS namn, och det som han har talat icke sker och icke inträffar, då är detta något som HERREN icke har talat; i förmätenhet har då profeten talat det; du skall icke frukta för honom."

När profeten talar i Herrens namn och det icke inträffar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in