2009-05-05, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Vi dömer alla oss själva genom våra handlingssätt ... Jag ser bara handlingarna!

Du har fått svar på ditt PM så jag svarar inte här på dina frågor!

Du har inte svarat på mina frågor.
Varken på PM eller här.
Ljug inte....
Citera
2009-05-05, 14:56
Medlem
Citat:
"Den som menar sig stå må se till att han inte faller"

Ditt sätt att resonera visar att du inte har tagit varningarna från Jehova till hjärtat .. Tänk att ormen lyckades lura Eva trots att hon stod i direktkontakt med Jehova ... Hur illa är inte du ute då

Med handen på hjärtat så kan jag säga vad Gitte och Bella_Donna är för några .. Jag har mött dom innan! De är inte på Guds sida Ser du inte det så är jag rädd att ljuset redan har slocknat hos dig...

Men det är bra Jehova som vet och dömer ... Tills dess så...

Och vi har mött dig innan!

De är inte på Guds sida

Hör nu BB, vem är du att döma Bella och mig?

Jag känner ju inte Bella, men som jag uppfattar henne, och mig själv, så är vi "på Guds sida" i minst lika stor utsträckning som du.

Du står nämligen inte på Guds sida i första hand, utan på din organisations!

Som merparten av JV.

Det är inte Bibelns ord som väger tyngst för JV, utan det är Sällskapets ord.

Därför håller JV envist fast vid läror som år 607, tvärs emot alla andra. Trots att det året inte ens är ett Bibliskt fastställt år!

Därför håller man fast vid dubbelmoralen i blodfrågan, "avhåll er från helblod, och vissa blodbeståndsdelar, men andra blodbeståndsdelar är en samvetssak"
- Nej, så står det inte i min Bibel i alla fall.

Därför kunde man få JV att under många år vägra vaccinationer!

Därför kunde man tillåta, sedan förbjuda och sedan tillåta transplantationer igen!

Därför att JV inte i första hand följer Bibeln eller Gud.

Utan i stället följer en självutnämnd "slav".

Och enda beviset på att denne slav skulle vara utvald är, hör och häpna, hans eget påstående att han är det.

Inget bevis som duger för mig, nej jag föredrar att lita på Bibeln!
Citera
2009-05-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Nej kanske inte i det fallet.

Men jag har fått höra från t ex personer i min församling att det (många,några?)ggr hänt att det funnits en person som bett intensivt till Gud om att de skulle få lära känna honom eller ngt liknande och samma dag eller dan efter har JV plingat på.

Men jag vet oxå att dylika saker även händer utanför JVs organisation.

Så vad som egentligen ligger bakom det kan man ju fundera över.

Jag vet flera JV som tar dessa berättelser som ett bevis på att JV är ledda av Gud. De vet inte och vill inte veta att exakt samma berättelser förekommer i en stor mängd andra samfund.
Citera
2009-05-05, 15:05
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Du har inte svarat på mina frågor.
Varken på PM eller här.
Ljug inte....

Citat:
Vi dömer alla oss själva genom våra handlingssätt ... Jag ser bara handlingarna!

Läs om läs rätt!

Ni är inte lite dåliga på att läsa!

Jag har sagt det innan o säger det igen, för att ge fakta, bevis och svar på dina frågor krävs att jag skall gå igenom 180 sid och det gör jag inte!
Citera
2009-05-05, 15:06
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Hör nu BB, vem är du att döma Bella och mig?

Citat:

Citera
2009-05-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Jag vet flera JV som tar dessa berättelser som ett bevis på att JV är ledda av Gud. De vet inte och vill inte veta att exakt samma berättelser förekommer i en stor mängd andra samfund.

Nej det är det jag oxå menar.
Undrar varför man inte vill det. Ensamrätt på Gud?
Det blir ett väldigt himlande med ögonen och menande blickar om man nämner ngn sådan erfarenhet bland andra troende.
Det gör mig så less.

Jag kan oxå fatta att man gärna vill att all sanning ska vara precis där man själv är...men vart tog ödmjukheten vägen?
Citera
2009-05-05, 15:10
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag inte tid att gå igenom alla 179 sidor och spalta upp för dig svaren på dina frågor och det är jag övertygad om att du har förståelse för

Svar på 4. ett exempel är en som letade fel på läran för att få orsak till skilsmässa och lämna partner och familj ... När man letar fel blir det aldrig bra!

Du snackar hela tiden om att leta fel. Men du har fortfarande inte svarat på hur det kan komma sig att man får samma negativa svar när man inte letar fel, utan bara letar efter bekräftelse. Varför går det inte att finna nån bekräftelse på nåt som påstås vara så uppenbart sant?
Senast redigerad av Kalten 2009-05-05 kl. 15:18.
Citera
2009-05-05, 15:13
Medlem
Citat:
Läs om läs rätt!

Ni är inte lite dåliga på att läsa!

Jag har sagt det innan o säger det igen, för att ge fakta, bevis och svar på dina frågor krävs att jag skall gå igenom 180 sid och det gör jag inte!

Det krävs inget sådant alls.
I så fall är dina påståenden om mig i dina tidigare inlägg grundlösa. För hade du memorerat grunderna till påståendena så kan du återmemorera dem ur minnet till att förklara dig för mig.

Till och med i kommitémöten med äldste får man säga sin mening. Men inte med dig. Du sätter dig över allt och alla.

Och några svar i PM har jag som sagt inte fått.
Citera
2009-05-05, 15:13
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Du snackar hela tiden om att leta fel. Men du har fortfarande inte svarat på hur det kan komma sig att man får samma negativa svar när man inte letar fel, utan bara letar efter bekräftelse. Varför går det inte att finna nån bekräftelse på nåt som påstås vara så uppenbart sant?

Varför pratar du om "179 sidor"? Du menar väl inte att du hämtar dina svar från en bok som är utgiven av människor när frågan handlar om Bibeln?

Que ??

Den här tråden är så många sidor
Citera
2009-05-05, 15:14
Medlem
Citat:
Tyvärr har jag inte tid att gå igenom alla 179 sidor och spalta upp för dig svaren på dina frågor och det är jag övertygad om att du har förståelse för

Svar på 4. ett exempel är en som letade fel på läran för att få orsak till skilsmässa och lämna partner och familj ... När man letar fel blir det aldrig bra!

Vem letar fel? Jag?
Citera
2009-05-05, 15:17
Medlem
Citat:
Nej det är det jag oxå menar.
Undrar varför man inte vill det. Ensamrätt på Gud?
Det blir ett väldigt himlande med ögonen och menande blickar om man nämner ngn sådan erfarenhet bland andra troende.
Det gör mig så less.

Jag kan oxå fatta att man gärna vill att all sanning ska vara precis där man själv är...men vart tog ödmjukheten vägen?

Jag har tom med fått förklaringen att när det gäller andra religioner så är det inte Gud som svarar utan Satan.
Det är skrämmande hur nån kan säga sånt och tro på det själv. Det skulle innebära att Gud väljer och vrakar bland människor som ber till honom.
Vissa gillar han och skickar JV dit. Andra dissar han och låter Satan skicka nån av sina. Hur sjukt är det??
Citera
2009-05-05, 15:18
Medlem
Citat:
Que ??

Den här tråden är så många sidor

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto