2009-04-29, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Ok, du gör som du vill och har kontakt med dem du väljer.

Du har visst lite svårt att förstå. Jag kan inte ha kontakt med dem jag väljer.
Citera
2009-04-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Flexbärt lilla, du skulle göra alla en tjänst genom att sluta påstå dig vara ett vittne. Dina handlingar och uttalanden motsvarar inte ett. Det kan jag som JV (o säkert Levictus) och alla andra intyga...

Har du förbrett mötet i morrn?

Ja alla tre.
Citera
2009-04-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Du har visst lite svårt att förstå. Jag kan inte ha kontakt med dem jag väljer.

Jag förstår då vad du är, tråkigt att du valt den vägen
Citera
2009-04-29, 20:27
Medlem
Citat:
Innan man blir ett JV så har man ju bibeln och folk omkring sig som man tar intryck av, sen läser man ju lite olika, böcker, skrifter och annat som gör att man till slut bestämmer sig för om JV är Jesu efterföljare eller inte.

Men nog är det skillnad anser jag på att granska/undersöka eller kritisera. Kritiska människor är aldrig trevliga och att bli kritiserad är ingen som vill

Det beror på vad man läser in i ordet "kritisk". En kritisk granskning kan bara vara positivt. Det som är sant kommer alltid att hålla för en kritisk granskning.
JV uppmuntrar ju dem som tillhör andra religioner att göra en kritisk granskning av sin religion. Varför då avråda från det för sina egna?

Citat:
För oss som är uppväxt JV så är vi nog dom som är bäst på att kritisera Men genom att ta intryck och lyssna på andra människor som har andra religioner, livsåskådningar och erfarenheter i livet så tror jag att man är en god bit på väg

Det sista håller jag verkligen med om. Synd bara att priset för det kan bli så högt.
Citera
2009-04-29, 20:28
Medlem
Citat:
Jag förstår då vad du är, tråkigt att du valt den vägen

Jag kan väl säga det samma om dig.
Citera
2009-04-29, 21:37
Medlem
Grisons avatar
Nu du Flexbärt, vill jag ha en förklaring till varför du kallar mig för avfälling
Citera
2009-04-29, 22:05
Medlem
Citat:
Jag kan väl säga det samma om dig.

Om du nu tycker att jag valt sanningen först är så illa, varför klagar du då?
Jag kan tala med vem jag vill. det värdesätter jag och förväntar mig inte fullkomlighets av vännerna.
Citera
2009-04-29, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
En mycket bra fundering! Har ställt mig själv (eftersom inget JV ville lyssna ) den frågan många gånger.

Det är så härligt att se att du tänker själv, Leviticus! Du ger JV ett bra rykte, till skillnad från "vissa andra" här på forumet.

Tack, bara yttrar mina tankar....och dem verkar jag ju inte vara ensam om.
Senast redigerad av Leviticus 2009-04-29 kl. 22:35.
Citera
2009-04-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepaZ
Kan bara instämma..
Leviticus sticker ut från mängden helt klart med sin ödmjukhet..

Tack, man lär så länge man lever...
Citera
2009-04-29, 23:24
Medlem
Citat:
Om du nu tycker att jag valt sanningen först är så illa, varför klagar du då?
Jag kan tala med vem jag vill. det värdesätter jag och förväntar mig inte fullkomlighets av vännerna.

Nej jag tycker inte att du har valt sanningen.
Vem har talat om fullkomlighet? Jag förväntar mig inte fullkomlighet varken från JV eller nån annan. En liten smula vanligt hyfs skulle räcka långt.
Citera
2009-04-30, 09:11
Bannlyst
Citat:
Nej jag tycker inte att du har valt sanningen.
Vem har talat om fullkomlighet? Jag förväntar mig inte fullkomlighet varken från JV eller nån annan. En liten smula vanligt hyfs skulle räcka långt.

Nej, hyfs och respekt ska bara "vi andra" visa. Jv får tydligen bära sig åt hur de vill, åtminstone i trådarna. Jag har svårt att tänka mig att de skriker "Vilken pissig attityd du har!" i tjänsten... Men här går det tydligen bra.

Som sagt, Leviticus är ett lysande föredöme vad gäller att visa respekt!

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Tack, bara yttrar mina tankar....och dem verkar jag ju inte vara ensam om.

Du gör det på ett fint och ödmjukt sätt. Jag kan bara hoppas att jag lyckas visa dig samma respekt...Jag vet att jag varit dålig på det när det gäller "vissa andra" Jv:n i trådarna, men det beror på att de inte visat mig respekt. Jag tycker att respekt ska vara ömsesidig. Man kan inte kräva respekt om man inte själv visar respekt.

Det gör du, min vän!
Citera
2009-04-30, 09:15
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ja alla tre.

Med andra ord så läser du utan att förstå och praktisera... Du är inget JV!!

Läs frågelådan igen!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in