2009-04-19, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConDodgy
"Sist jag behövde blodtransfusion vägrade jag, fick dropp, det räckte för min del. Enligt läkaren skulle jag inte klara mig, men här sitter jag och skriver idag, trots det."
http://blogg.expressen.se/flankeus/entry.jsp?messid=455799

Läkare säger så mycket dumt.

Du har koll? Läkaren ovan hade inte koll, och det är bara ett litet exempel på hur vården är. Jag kan ge dig mängder av exempel där vårdpersonal agerar idiotiskt. På vilket sätt har du inblick i hur vården hanterar blodtransfusioner?

Ja, det är ju självklart idiotiskt att tro att man behöver en blodtransfusion om man förlorar 4 liter blod. Hur många liter har du i kroppen?

Klart att det finns läkare som gör misstag, men tro mig när jag säger att om du förlorar nästan allt ditt blod så överlever du inte utan en blodtransfusion. Jaha, få höra alla dina exempel då...

EDIT
: Nu vet vi ju inte hur mycket blod den bloggaren hade förlorat, men om hans (?) blodvärden var helt återställda efter en vecka kan det inte ha varit mycket.

Förlorar du runt 2½ liter blod tar det mycket längre tid innan dina blodvärden återställs. Under tiden hinner dina inre organ ta mycket stryk. Men visst, alla inom vården är ju idioter så varför tro på det?
Senast redigerad av Bella_Donna 2009-04-19 kl. 20:43.
Citera
2009-04-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Ja, det är ju självklart idiotiskt att tro att man behöver en blodtransfusion om man förlorar 4 liter blod. Hur många liter har du i kroppen?

Klart att det finns läkare som gör misstag, men tro mig när jag säger att om du förlorar nästan allt ditt blod så överlever du inte utan en blodtransfusion. Jaha, få höra alla dina exempel då...

EDIT
: Nu vet vi ju inte hur mycket blod den bloggaren hade förlorat, men om hans (?) blodvärden var helt återställda efter en vecka kan det inte ha varit mycket.

Förlorar du runt 2½ liter blod tar det mycket längre tid innan dina blodvärden återställs. Under tiden hinner dina inre organ ta mycket stryk. Men visst, alla inom vården är ju idioter så varför tro på det?

Bella brydig inte om att debattera med en idiot som ConDodgy! Han blir nog snart bannad av mod. Konstigt att inte det inträffat redan....
Citera
2009-04-19, 23:58
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Bella brydig inte om att debattera med en idiot som ConDodgy! Han blir nog snart bannad av mod. Konstigt att inte det inträffat redan....

Är du skadad på allvar? Det enda du gör är att skriva skit om mig, har du inget vettigt att komma med?
Senast redigerad av ConDodgy 2009-04-20 kl. 00:07.
Citera
2009-04-20, 00:06
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:

EDIT

Jag har inte kommenterat huruvida man överlever 4 liter blodförlust utan blodtransfusion.

Jag skrev att jag kan komma med många exempel på när läkare gör fel, eller feldiagnoserar. Jag har inte snackat något om hur man mår när man förlorar allt sitt blod...det är du som tjafsar om det.

Bloggaren skriver att läkaren hade sagt att han skulle dö ifall han inte fick blod. Det räcker inte menar du?

Har jag skrivit att alla inom vården är idioter?

Du skrev att läkare inte rutinmässigt använder blodtransfusioner, jag frågade på vilket sätt du hade insyn i vad läkare gör eller ej. Detta svarade du inte på, var det ett medvetet val?
Citera
2009-04-20, 09:36
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Jag har inte kommenterat huruvida man överlever 4 liter blodförlust utan blodtransfusion.

Jag skrev att jag kan komma med många exempel på när läkare gör fel, eller feldiagnoserar. Jag har inte snackat något om hur man mår när man förlorar allt sitt blod...det är du som tjafsar om det.

Bloggaren skriver att läkaren hade sagt att han skulle dö ifall han inte fick blod. Det räcker inte menar du?

Har jag skrivit att alla inom vården är idioter?

Du skrev att läkare inte rutinmässigt använder blodtransfusioner, jag frågade på vilket sätt du hade insyn i vad läkare gör eller ej. Detta svarade du inte på, var det ett medvetet val?

Måste bara skriva att jag är mäkta imponerad över din orka att föra en diskussion med dom trots att de skiter i din svar och väldigt genomtänkta inlägg.

En eloge till dig för bästa inläggen i JV trådarna!!
Citera
2009-04-20, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Måste bara skriva att jag är mäkta imponerad över din orka att föra en diskussion med dom trots att de skiter i din svar och väldigt genomtänkta inlägg.

Du har ju humor, BB!
Citera
2009-04-20, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Du har ju humor, BB!

Tydligen är det så att den som ljuger mest, förolämpar sina meddebattörer mest och snackar mest goja är den som skriver de bästa inläggen.
Citera
2009-04-20, 15:12
Medlem
Citat:
Tydligen är det så att den som ljuger mest, förolämpar sina meddebattörer mest och snackar mest goja är den som skriver de bästa inläggen.

Citera
2009-04-20, 15:21
Medlem
Citat:

WOW!??? En sån kommentar får mig att misstänka att du måste vara lika okunnig som ConDodgy i ämnet JV. Kan det vara därför du så envist försvarar det orimliga? För att du inte vet bättre?
Citera
2009-04-20, 22:31
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:

Tack =) Det är sant, känns inte som det spelar någon roll vad man skriver. Dom läser nog bara första meningen och slänger ur sig ett standardsvar som dom säkert gjort femtioelva gånger innan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Du har ju humor, BB!

Bättre det än att vara humorbefriad.

Citat:

Du är nog släkt med Benny_Hedning, du kommer med lika vettiga inlägg som han.

1. Leta upp ett inlägg där jag ljuger.

2. De personer jag har förolämpat har också förtjänat det.

3. Menar du att jag snackar goja bara för att jag inte tror som du? Då är du rejält skadad.

Gitte, Bella_Donna och Benny_Hedning
Är dessa 3 samma person på tal om treenigheten? Sura och bittra människor. Vem av er är helig ande?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
WOW!??? En sån kommentar får mig att misstänka att du måste vara lika okunnig som ConDodgy i ämnet JV. Kan det vara därför du så envist försvarar det orimliga? För att du inte vet bättre?

Och så har vi kalten som kallar mig för okunnig i varannat inlägg. Kan du inte ge dig snart? =) Fortsätt du hata JV, det gör inget. Vi har fattat att du inte tror på det som JV tror på. Blir lite väl mycket rundgång här inne.

Till sist. Att ni bara orkar kommentera det faktum att BB tycker att jag skriver vettiga inlägg. Jag förstår varför ni sitter här inne, det har ni gjort ganska klart o tydligt för mig nu. Ni kan gå vidare allihopa. Sluta fokusera på mig, jag vet att ni är avundsjuka, men tråden handlar inte om mig =)
Senast redigerad av ConDodgy 2009-04-20 kl. 22:45.
Citera
2009-04-21, 20:56
Medlem
Citat:
Och så har vi kalten som kallar mig för okunnig i varannat inlägg. Kan du inte ge dig snart? =) Fortsätt du hata JV, det gör inget. Vi har fattat att du inte tror på det som JV tror på. Blir lite väl mycket rundgång här inne.

Om du hellre vill det så kan jag kalla dig för okunnig i varje inlägg.
Du får ursäkta men jag tycker faktiskt att du ger en okunnigt intryck. Jag har levt som ett aktivt JV i hela mitt liv. Det har inte du. Jag känner mig rätt säker på att veta mer om den saken än du.

Jag hatar inte JV. Det skulle betyda att jag hatade mina föräldrar, syskon, släktingar, vänner. Jag kan försäkra att jag inte hatar någon av dem.
Du behöver inte tala om för mig vad jag tycker. Jag är fullt kapabel att göra det alldeles själv. Tack så mycket.

Citat:
Till sist. Att ni bara orkar kommentera det faktum att BB tycker att jag skriver vettiga inlägg. Jag förstår varför ni sitter här inne, det har ni gjort ganska klart o tydligt för mig nu. Ni kan gå vidare allihopa. Sluta fokusera på mig, jag vet att ni är avundsjuka, men tråden handlar inte om mig =)

Det där var ju riktigt roligt. Avundsjuk på vad? På en som sitter och tjafsar om hur rätt JV har i allt och är den sanna religionen men som själv inte ens har vett att leva efter det?
Citera
2009-04-21, 21:10
Medlem
ConDodgys avatar
Citat:
Om du hellre vill det så kan jag kalla dig för okunnig i varje inlägg.
Du får ursäkta men jag tycker faktiskt att du ger en okunnigt intryck. Jag har levt som ett aktivt JV i hela mitt liv. Det har inte du. Jag känner mig rätt säker på att veta mer om den saken än du.

Jag hatar inte JV. Det skulle betyda att jag hatade mina föräldrar, syskon, släktingar, vänner. Jag kan försäkra att jag inte hatar någon av dem.
Du behöver inte tala om för mig vad jag tycker. Jag är fullt kapabel att göra det alldeles själv. Tack så mycket.

Ok, du får kalla mig okunnig. Åsiktsfrihet är en bra sak =) Du menar att du har mer koll på Jehovas Vittnen bara för att du inte tillhör organisationen längre? Du har givetvis mer koll på hur du uppfattade JV när du var aktiv än vad jag har. Det finns förmodligen en orsak till att du inte tillhör organisationen, du delar inte JV´s åsikter, och det är ingen som tvingar dig att göra.

Citat:
Det där var ju riktigt roligt. Avundsjuk på vad? På en som sitter och tjafsar om hur rätt JV har i allt och är den sanna religionen men som själv inte ens har vett att leva efter det?

Det är intressant när ni påstår att jag skrivit nånting som jag inte har skrivit. Jag förstår JV mer och mer =) Det jag har skrivit är att jag tycker JV följer bibeln mer än dom flesta andra. Jag har aldrig påstått att det som står i bibeln är sant, eller att jag tror på det som står där. OM man tror på bibeln så bör man försöka följa den så mycket som möjligt och där ligger JV bra till enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in