2009-03-30, 18:55
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
En Gud som dömer till döden för att man tror på fel utformning av ett avrättningsredskap eller inte tror på ett visst årtal eller för att man sätter kommatecken eller versaler på fel ställe? Nej det kan jag inte hitta någon beskrivning på i bibeln. Men din organisation gör konstigt nog det.

Johannes 17:3 Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.

Tror du att man kan få liv om man inte lär känna Gud?

2 Tim. 4: 1-5 Jag uppmanar dig allvarligt inför Gud och Kristus Jesus, inför honom som skall döma levande och döda, jag uppmanar dig vid hans tillkommelse och hans rike: Predika ordet, träd upp i tid och otid, bestraffa, tillrättavisa, förmana med allt tålamod och med undervisning i alla stycken. Ty den tid kommer, då de icke längre skola fördraga den sunda läran, utan efter sina egna begärelser skola samla åt sig lärare hoptals, alltefter som det kliar dem i öronen, en tid då de skola vända sina öron från sanningen, och i stället vända sig till fabler. Men du, var nykter i allting, bär ditt lidande, utför en evangelists verk, fullgör i allo vad som tillhör ditt ämbete.

Hur tror du att Gud kommer att döma någon som inte fullgör sitt ämbete och Predikar enträget?

Det är bibelns Gud som du inte gillar, inte Jehovas Vittnen... Bibelns Gud ställer krav!
Citera
2009-03-30, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
Johannes 17:3 Och detta är evigt liv, att de känna dig, den enda sanne Guden, och den du har sänt, Jesus Kristus.

Tror du att man kan få liv om man inte lär känna Gud?

2 Tim. 4: 1-5 Jag uppmanar dig allvarligt inför Gud och Kristus Jesus, inför honom som skall döma levande och döda, jag uppmanar dig vid hans tillkommelse och hans rike: Predika ordet, träd upp i tid och otid, bestraffa, tillrättavisa, förmana med allt tålamod och med undervisning i alla stycken. Ty den tid kommer, då de icke längre skola fördraga den sunda läran, utan efter sina egna begärelser skola samla åt sig lärare hoptals, alltefter som det kliar dem i öronen, en tid då de skola vända sina öron från sanningen, och i stället vända sig till fabler. Men du, var nykter i allting, bär ditt lidande, utför en evangelists verk, fullgör i allo vad som tillhör ditt ämbete.

Hur tror du att Gud kommer att döma någon som inte fullgör sitt ämbete och Predikar enträget?

Det är bibelns Gud som du inte gillar, inte Jehovas Vittnen... Bibelns Gud ställer krav!

Jag har aldrig sagt att han inte ställer krav. Jag säger att bibeln Gud inte är så småaktig som JV's Gud är. Bibelns Gud hakar inte upp sig på de småsaker som jag beskrev men det gör JV's Gud.
Citera
2009-03-30, 19:07
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Jag har aldrig sagt att han inte ställer krav. Jag säger att bibeln Gud inte är så småaktig som JV's Gud är. Bibelns Gud hakar inte upp sig på de småsaker som jag beskrev men det gör JV's Gud.

Nej, det stämmer inte. Jehova är inte småaktig. Ge mig bevis på att han är småaktig... ännu har du inte visat något!

Men att påstå att Jehova & Jesus är samma person inser du kanske själv är något som han ser allvarligt på?
Citera
2009-03-30, 19:17
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer inte. Jehova är inte småaktig. Ge mig bevis på att han är småaktig... ännu har du inte visat något!

Men att påstå att Jehova & Jesus är samma person inser du kanske själv är något som han ser allvarligt på?

Kalten har påtalat dödssättet ett par gånger.
Alltså frågan om påle eller kors, om du inte har förstått det!

Och JV tycker det är en mycket viktig fråga, så viktig att frågan om man tror att Jesus dog på en påle, och inte på ett kors, ibland ställ i kommitéförhör!

Visst vore det småaktigt om Gud verkligen tyckte att den frågan var viktig.

Det är bara JV som tycker den frågan är viktig.
Citera
2009-03-30, 19:24
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Kalten har påtalat dödssättet ett par gånger.
Alltså frågan om påle eller kors, om du inte har förstått det!

Och JV tycker det är en mycket viktig fråga, så viktig att frågan om man tror att Jesus dog på en påle, och inte på ett kors, ibland ställ i kommitéförhör!

Visst vore det småaktigt om Gud verkligen tyckte att den frågan var viktig.

Det är bara JV som tycker den frågan är viktig.

Sorry, my misstake.

Men det finns ju bevis att det var påle. Varför envisas med kors?
Citera
2009-03-30, 19:28
Medlem
Citat:
Sorry, my misstake.

Men det finns ju bevis att det var påle. Varför envisas med kors?

För mig är frågan inte viktig.
Men jag är ju inget JV.

Men tyvärr BattleBitch, så finns det inga sådana bevis som du tror.
Citera
2009-03-30, 19:33
Medlem
Citat:

En annan sak som Kalten tog upp var årtal, om jag inte minns fel.
Antar att h-n menar 607 f.Kr.
Som JV måste tro på.
Trots avsaknad av Bibliska bevis.
Citera
2009-03-30, 19:33
Medlem
Emokaninens avatar
Det är väl fan klart dom är farliga.. Kommer jämt i par, oftast har dom en ungdjävel med sig. Varför har dom med sig denna unge för? Och varför gå runt och knacka dörr och störa hederlig folk, dom kan väl sitta i sin jävla församling och prata med varandra istället, och låt de idioter som vill gå med komma dit istället -.-

Hjärntvättande jävla as, brukar väl oftast vara lättast att manipulera äldre tanter, och det är väl det dom är ute efter..

Men nån som är lite vittne av sig här, varför har ni med er en äcklig liten unge för?..
Man vill ju nästan slita ungen av er, dra in hon innanför dörren och smälla igen skiten och snabbt på låset.. Åker hellre dit för kidnappning än låter ungen vara med monstren..

Ohyra är vad dom är, och dom är farliga.. Nästan lika farliga som muslimer..

"Gud har utlovat en sådan paradisisk jord. "Det finns nya himlar och en ny jord som vi väntar på enligt hans löfte, och i dessa skall rättfärdighet bo." (2 Petrus 3:13) Många hundra år har gått. Väntetiden närmar sig sitt slut. Världsförhållandena är ett tecken på det." Bahaha..
Senast redigerad av Emokaninen 2009-03-30 kl. 19:40.
Citera
2009-03-30, 19:34
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
För mig är frågan inte viktig.
Men jag är ju inget JV.

Men tyvärr BattleBitch, så finns det inga sådana bevis som du tror.

Där är vi oense helt enkelt
Citera
2009-03-30, 19:37
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
En annan sak som Kalten tog upp var årtal, om jag inte minns fel.
Antar att h-n menar 607 f.Kr.
Som JV måste tro på.
Trots avsaknad av Bibliska bevis.

Oense även här...

Det finns tillräckliga bevis för att tro på det, om man vill...
Vill man inte så drar inte Gud en och man får inte helig ande att förstå, så tror jag
Citera
2009-03-30, 19:37
Medlem
Citat:
Där är vi oense helt enkelt

Totalt oense, ja.

Skillnaden mellan dig och mig är att du litar på vad litteraturen säger, och därmed har din ståndpunkt klar.
Jag har, utan att vara särskilt insatt i frågan, läst lite mer än så.
Citera
2009-03-30, 19:40
Medlem
Citat:
Oense även här...

Det finns tillräckliga bevis för att tro på det, om man vill...
Vill man inte så drar inte Gud en och man får inte helig ande att förstå, så tror jag

Tro på det om man vill!
Ja, om man vill kan man ju också tro att jorden är platt, och att månen är en rund ost.

Men bevis, nej, det finns det inte i något av fallen.

Absolut inga bevis för år 607, som man måste tro på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in