2009-04-02, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Vilken skillnad på Jesu handlande:

Ja det är en enorm skillnad på hur Jesus handlade och på hur JV handlar.
Citera
2009-04-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBitch
ALLA väljer vi hur vi agerar, ALLA har vi ett ansvar inför Gud, tror jag.
Bibeln visar vem satan är och hur han agerade och slugt ifrågasatte Guds rätt att styra... Att slugt ifrågasätta bibeln är för mig samma handlingssätt som Satan!

1 Mos.3: Nu visade sig ormen vara det försiktigaste av alla markens vilda djur som Jehova Gud hade gjort. Och den sade till kvinnan: ”Har Gud verkligen sagt att ni inte får äta av varje träd i trädgården?”

Job 1: 6-12Nu kom den dag då den sanne Gudens söner kom och ställde sig inför Jehova, och bland dem kom också Satan. Då sade Jehova till Satan: ”Varifrån kommer du?” Satan svarade då Jehova och sade: ”Jag har strövat omkring på jorden och vandrat omkring på den.” Jehova sade då till Satan: ”Har du låtit ditt hjärta ge akt på min tjänare Job? Ty det finns ingen på jorden som han, en klanderfri och rättrådig man som fruktar Gud och vänder sig bort från det onda.” Då svarade Satan Jehova och sade: ”Är det för ingenting som Job fruktar Gud? Har inte du omgärdat honom och hans hus och allt vad han äger? Hans händers verk har du välsignat, och hans boskap breder ut sig i landet.*Men jag ber dig: Sträck för en gångs skull ut din hand och rör vid allt vad han äger och se om han inte kommer att förbanna dig rakt i ansiktet.” Då sade Jehova till Satan: ”Se! Allt vad han äger är i din hand. Sträck bara inte ut din hand mot honom själv!” Så gick Satan bort från Jehovas ansikte.

2 Kor.11:14 Och det är inte underligt, ty Satan själv omskapar sig ständigt till en ljusets ängel.

2 Thessalonikerna 2:9 Men den laglöses närvaro är enligt Satans verksamhet åtföljd av varje kraftgärning och av lögnaktiga tecken och under

Verkar som du tycker att ifrågasätta en mänsklig organisation är samma sak som att ifrågasätta Gud. Det är väl en viss skillnad där?
Man behöver inte vara ett dugg "slug" för att ifrågasätta JV. Det räcker med att vara ärlig och objektiv.
Citera
2009-04-02, 23:01
Medlem
SergeantHartmans avatar
Jo, JV kan vara farliga. Jag höll häromdan på att snubbla på två plastsäckspacken av dem som jag klappat ned och vårdslöst liklagrat i hallen. (Ring my doorbell and you'll be in a world of shit!)

Men faran lär falla undan med större boendeyta, inklusive garage. Eller lite spadjobb i trädgårn.
Citera
2009-04-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Ja det är en enorm skillnad på hur Jesus handlade och på hur JV handlar.

Ja, det lyckades verkligen Flexbert belysa på ett strålande sätt.
Citera
2009-04-03, 00:05
Medlem
Citat:
Jodda! Det är fler som är med på 607, det borde du veta om du nu verkligen har undersökt. Kanske är det du som inte har undersökt

Tro vad du vill, men jag har förmodligen undersökt mer än du någonsin kommer att göra i hela ditt liv!

BattleBitch, du skriver så här i den andra tråden:

"Jag önskar respekt. Acceptans för att jag tror att det är sant. Ödmjukhet att se att vi alla människor är olika och ser olika på saker och ting...

För mig är det inte för mycket begärt!"

Jag respekterar att ni inte tror på det jag tror på, men fler här respekterar inte att jag tror utan försöker tvinga mig att ändra uppfattning och ger sig inte. Det får mig arg, trött, ledsen och frustrerad som gör att jag till slut ger upp..."

Tycker du att du visar mig respekt i ovanstående inlägg?

Du vägrar sedan, trots upprepade upprepade påminnelser, att svara på vilka andra som håller på 607.
Är det att visa respekt?
Jag tycker inte att det vore för mycket begärt att du svarade på frågan.

Att påstå att jag inte har undersökt frågan tillräckligt är verkligen skrattretande, och bevisbördan ligger helt i ditt intresse!

Varför svara du inte på frågan vilka andra som håller på år 607 f Kr?

Dags att själv visa lite respekt!
Citera
2009-04-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

"Jag önskar respekt. Acceptans för att jag tror att det är sant. Ödmjukhet att se att vi alla människor är olika och ser olika på saker och ting...

Jag respekterar att ni inte tror på det jag tror på, men fler här respekterar inte att jag tror utan försöker tvinga mig att ändra uppfattning och ger sig inte. Det får mig arg, trött, ledsen och frustrerad som gör att jag till slut ger upp..."

Du vägrar sedan, trots upprepade upprepade påminnelser, att svara på vilka andra som håller på 607.
Är det att visa respekt?

Att påstå att jag inte har undersökt frågan tillräckligt är verkligen skrattretande, och bevisbördan ligger helt i ditt intresse!

Jag väntar också med stor spänning på att de påstådda bevisen ska presenteras någon gång. Jag har gett upp det viktigaste i mitt liv bland annat för den frågans skull. Om det trots alla mina idoga efterforskningar skulle visa sig att jag mot förmodan har fel så är jag hemskt angelägen om att få veta det.

Att självsäkert påstå att bevisen finns men sen trots alla frågor vägra att presentera det betraktar jag faktiskt som kärlekslöst. Det här är alldeles för viktigt för att bara leka bort. För mig handlar det om mitt liv!
Citera
2009-04-03, 00:42
Medlem
Ren lögn

Citat:
Jodda! Det är fler som är med på 607, det borde du veta om du nu verkligen har undersökt. Kanske är det du som inte har undersökt

Tro vad du vill, men jag har förmodligen undersökt mer än du någonsin kommer att göra i hela ditt liv!

Du ljuger! Det finns inga av Jv oberoende personer eller organisationer och ABSOLUT INGA HISTORIKER som lär eller påstår att Jerusalem förstördes år 607 f vt. Jag har gått till botten med detta och jag vågar påstå att jag gjort det grundligare än du kommer att göra i hela ditt liv.
Citera
2009-04-03, 10:09
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Är det att visa respekt?

Jag har inte skrivit upp alla länkar! Eller tror du att jag kan dom utantill?

Jag har googlat och sökt vidare från länkar till sajter osv...
Jag har har varken tid eller intresse att leta fram något, för när man har lagt ner en halv dag på vissa grejer som man presenterar på forumet så får man bara skit tillbaka... Jag gör inte det längre!
Citera
2009-04-03, 10:14
Medlem
SleepaZs avatar
Citat:

Jag har har varken tid eller intresse att leta fram något, för när man har lagt ner en halv dag på vissa grejer som man presenterar på forumet så får man bara skit tillbaka... Jag gör inte det längre!
Erkänn istället att du inte har backning för dina påståenden.. Man måste inte kunna allt vettu..
Citera
2009-04-03, 10:18
Medlem
Citat:

Vore det inte både enklare och ärligare att erkänna det vi alla inser?

Nämligen att du inte har hittat en enda länk på det du påstår!

I annat fall hade du varit ytters villig att presentera det som inte bara hade varit till gagn för dig, utan framförallt till gagn för din organisation.

Inte ens organisationen har ju mycket att komma med i den vägen, så tänk vilken hjälp de kunde ha av dig!
Citera
2009-04-03, 10:44
Medlem
BattleBitch....varför gör du det så svårt för dig? Om du påstår en sak och speciellt en så pass viktigt sak som detta med 607, då måste du ju visa ngt som styrker det du säger! Jag vill oxå se vilka mer som tror att 607 stämmer. Jag vet flera JV som säger att det egentligen inte går att bevisa men att det i det fallet enbart måste handla om tro. Tro på att det en dag ska visa sig att det är så, antingen genom att arkeologer hittar ngt nytt eller att Harmageddon då faktiskt kommer.
Citera
2009-04-03, 13:29
Medlem
BattleBitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
BattleBitch....varför gör du det så svårt för dig? Om du påstår en sak och speciellt en så pass viktigt sak som detta med 607, då måste du ju visa ngt som styrker det du säger!

Varför måste jag det! Jag har inget behov av att ni skall tro mig...
Jag googlade och hittade sidor som trodde på det, har inte den blekaste om hur jag hittade dit.... Den som vill hitta får googla själv. Hur svårt kan det vara att förstå!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus
Jag vill oxå se vilka mer som tror att 607 stämmer. Jag vet flera JV som säger att det egentligen inte går att bevisa men att det i det fallet enbart måste handla om tro. Tro på att det en dag ska visa sig att det är så, antingen genom att arkeologer hittar ngt nytt eller att Harmageddon då faktiskt kommer.

Då får du väl anstränga dig lite vettja ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in