Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Man tror till exempel (like Sjunde Dags Adventisterna, en annan kult) på helvetet och förnekar dessa existena genom att klippa och böja på Skriften och medelst många akrobatiska krängning av Skriften så får man fram deras helvetets förnekande doktrin
Riktigt patetiskt vid närmare studie av helvetet. Har för mig att djävuls-Dag förnekar helvetet också. Det brukar vara standard förfarande hos en stor del av kultisterna att förneka det, antagligen för att de vet innerst inne att de ska brinna i den eviga elden som de lögnare man är.
Är de farliga? Ja alla Russelliter kommer brinna i helvetet likt alla dessa andra kulter och idiotiska religioner. Att gå med i dessa kulter är i det närmaste att döda sig själv, det finns dock alltid ett par undantag, men sannolikheten att någon som väl faastnat i dessa klor skulle lämna och bli återfödd är minimal.
Jag är ett JV och jag tror inte på helvetet i den betydelsen att den skulle vara ett evigt pinorum för syndare.
Men även om jag inte vore ett JV skulle denna tro vara helt galen.
Helvetesläran är ett påhitt av människors hämndlystnad och sadism.
Gud sägs
vara kärleken, varför skulle han plåga människor för evigt i eld för ngt de gjort under sin begränsade livstid?
För ngt de gjort pga av omständigheter som kanske format dem till det de är, livet är inte alltid lätt och ingen av oss har bett om att få bli född till ett liv i ofullkomlighet.
Gud vet allt detta och han vet hur vi funkar och han är kärleken persionifierad.
Tråkigt att du har en så mörk syn på Gud.