Dom brukar plinga på hos mig ibland, alltid 2 kvinnor. En gammal kärring som står för snacket och sen en yngre som lätt skulle få mig att joina Jehovas
"joina Jehovas"
Försök får du se hur svårt det är att bli ett Jehovas vittne.
Överdriven religiositet är ofta farligt, sekterism är med få undantag alltid farligt. Inte så att du behöver rygga om du ser dem på stan, men jag hade klart som korvspad börjat oroa mig som fan om någon av mina nära och kära gick med i antingen Jehovas Vittnen eller någon annan skum sekt.
Tänkte få mig ett gott skratt, så jag kollade runt lite. Inte blev man besviken heller:
"Finns det en Gud som bryr sig om oss?
VARFÖR FRÅGAN STÄLLS: Evolutionsteorin lärs ut som ett faktum. Och om Gud finns undrar många varför han inte gör något åt alla orättvisor."
Andra delen av varför frågan ställs kan jag mycket väl gå med på, men ställer man sig frågan om gud finns för att evolutionsteorin lärs ut som ett faktum?
Det är precis det jag menar, allt som skrivs i Jehovas tidningar är anonymt från deras huvudkontor, ingen chans till kritisk granskning eller opposition vilket är brukligt inom den kristna kyrkna. Bibels böcker skrevs med tydliga avsändare men inte Jehovas böcker och tidningar.