Citat:
Ursprungligen postat av arcoroc
Trams? Jag manar endast till att vara försiktig med sekretesslagen. Det har hänt förr att den brutits, t.o.m. här på fb om jag minns rätt.
Utveckla gärna det fetmarkerade. Jag förutsätter också att bemälde är införstådd med anamnesen (?) eller åtminstone läst på i journalen, vilket det åligger de flesta verksamma läkare att göra, samt ansvarsbiten. Sällan det råder oklarhet kring ansvar, då detta vad jag förstår är ett ständigt gissel bland läkare idag varför det läggs extra stor vikt i klarhet i ansvarsfördelningen.
Varför ska alla inblandade skämmas ordentligt? Vet du något som vi andra, som ännu inte sett slutet, inte vet?
Då får jag tacka för din omtänksamhet
Jag är inte bunden till sekretess utan väljer att inte nämna för mycket med anledning av respekt till sörjande.
Beträffande det fetmarkerade.
På KS ’Q’ avdelningar vårdas inte bara enskilda individer utan barn med vårdnadshavare.
Med det vill jag ha sagt att man kan/ska öppna käften och informera föräldrar vad som sker med deras barn (enligt lag).
När föräldrar tvingas i desperation skriva till Tidningar att de inte förstår, har något gått fel(min uppfattning).
Nu får vi se hur den juridiska och medicinska konflikten slutar.
Tycker det är bra att frågan prövas ,en viktig signal till våra politiker.