2009-03-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Om jag minns rätt från min flyktiga genomläsning av mammans blog så var det upprepade besvär med shunten, den byttes eller putsades eller nåt ett antal ggr redan innan barnet fick komma hem och sedan fick kramper igen.
Det lär socialstyrelsen se, tror du inte?
Ifall shunten orsakade skador ,var fel inställd...
Citera
2009-03-15, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Enligt de uppgifter jag har fått så är morfinet journalfört och även signerat i medicinskåpet. Det finns däremot ingen notering om tiopental vare sig i journal eller medicinskåp. Det finns läkare som säger sig ha administrerat morfin, men INGEN vidgår att man administrerat tiopental.

Det här ska också vara anledningen till att sjukhuset först gick ut och ställde sig bakom läkaren till hundra procent och sedan har "lagt locket på" och nu vägrar kommentera utredningen.

När det gäller tiopental så finns INGEN dokumentation i NÅGOT led, vare sig i journalanteckning, på kurvor, eller i någon känd handling. Till detta ska läggas att det inte heller finns någon på hela sjukhuset som kan påminna sig om att tiopental ordinerats, eller som har vetskap om att pentothal har givits.
Enligt de rykten jag har hört stämmer inte detta.
Jag skulle aldrig skrivit här om jag hade tillgång till sekretessbelagd information.
Citera
2009-03-15, 21:14
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nono2
Enligt de rykten jag har hört stämmer inte detta.

Tja, då får vi väl se vem som har bäst källor sen när förundersökningen blir offentlig. Vad har du hört om journalföring och medicinskåp förresten? Vem av läkarna är det som ordinerat tiopentalen?
Citera
2009-03-15, 21:35
Medlem
Citat:
Tja, då får vi väl se vem som har bäst källor sen när förundersökningen blir offentlig. Vad har du hört om journalföring och medicinskåp förresten? Vem av läkarna är det som ordinerat tiopentalen?
Du har tydligen missbedömt mig? Jag skulle uppfatta det som omoraliskt att ytterligare kommentera den frågan.
Citera
2009-03-15, 21:46
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Jag skulle uppfatta det som omoraliskt att ytterligare kommentera den frågan.
Jasså? Varför då?
Citera
2009-03-15, 21:58
Medlem
Citat:
Jasså? Varför då?
För att jag fortfarande hyser viss respekt för det svenska rättssystemet och svensk lagstiftning.
Senast redigerad av nono2 2009-03-15 kl. 22:00. Anledning: Stavfel
Citera
2009-03-15, 21:59
Medlem
Åtal

Enligt tidigare uppgifter skulle åtal väckas senast den 13:e. Varför dröjer det?
Citera
2009-03-15, 21:59
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
För att jag fortfarande hyser viss respekt för det svenska rättssytemet och svensk lagstiftning.
Grattis.
Citera
2009-03-15, 22:02
Medlem
Citat:
Grattis.
Tack. Vi får se hur det är med den saken när detta fall är avslutat.
Citera
2009-03-15, 22:02
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morulf
Enligt tidigare uppgifter skulle åtal väckas senast den 13:e. Varför dröjer det?

Eftersom läkaren inte är häktad längre finns ingen sådan deadline mer.
Citera
2009-03-15, 23:38
Bannlyst
Citat:
Enligt de uppgifter jag har fått så är morfinet journalfört och även signerat i medicinskåpet. Det finns däremot ingen notering om tiopental vare sig i journal eller medicinskåp. Det finns läkare som säger sig ha administrerat morfin, men INGEN vidgår att man administrerat tiopental.

Det här ska också vara anledningen till att sjukhuset först gick ut och ställde sig bakom läkaren till hundra procent och sedan har "lagt locket på" och nu vägrar kommentera utredningen.

När det gäller tiopental så finns INGEN dokumentation i NÅGOT led, vare sig i journalanteckning, på kurvor, eller i någon känd handling. Till detta ska läggas att det inte heller finns någon på hela sjukhuset som kan påminna sig om att tiopental ordinerats, eller som har vetskap om att pentothal har givits.
Vad är det för tidsperspektiv på detta? Nekar alla att flickan fått pentotal sedan hon föddes, eller bara sista timmen, eller vad?
Citera
2009-03-16, 08:28
Medlem
Citat:
För att jag fortfarande hyser viss respekt för det svenska rättssystemet och svensk lagstiftning.

Då är du en av de få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in