Citat:
Ok, så polisen ryckte bort läkaren mitt i livräddningen av en liten patient? Eller du menar att de skulle ha gjort det om läget var så när de kom till platsen, inte väntat tills hon var färdig/någon annan kunde ta över? La de henne på golvet, bröt upp armen och satte på handklovar också så att all personal och föräldrar chockades svårt och man var tvungen att kalla in debriefingteamet?
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du förstår, läkare går inte bara omkring och stöddar sig och tror att de är nåt och felbehandlar patienter hela dagarna. I deras arbete ingår också, faktiskt att rädda liv - på sätt som andra inte kan. Och på en IVA handlar i princip allt arbete om att rädda liv - så långt det går. Kommer man i ett sånt läge in och plockar någon under pågående livräddning, kan detta leda till att en patient dör eller får resttillstånd till följd av detta. .
Jag ska säga vad jag tror: - Föräldrarna märkte inget alls, i alla fall märkte de inte att en läkare greps av polis.
Citat:
Då är de inte ute efter att reducera arbetsstyrkan under pågående arbetspass, är det verkligen så svårt att begripa?
För mig är det väldigt svårt att förstå. Det är kverulans i mina ögon om människor som arbetar med att rädda liv hela dagarna reagerar så hårt på att en kollega grips på arbetsplatsen att arbetsstyrkan reduceras.
Citat:
[/quote]
Uppenbarligen blev det inte så dramatiskt i just det här fallet. Men det var inte vetbart, och ett helt onödig risktagande.
Nähä, men det var väl bra då. Några andra sådana här fall kan vi ju inte relatera till eftersom det inte händer så ofta.
Citat:
]
För att ta mitt andra exempel, skulle du tycka att det var klyftigt om polisen kom och tog en av trafikledarna på Arlanda under pågående arbetspass - även om han var misstänkt för massmord?[/QUOTE
Nej, inte om han var ensam men eftersom människor kan svimma/bli plötsligt sjuka etc så hoppas jag inte att det är så sårbart att ett plan störtar för att en människa försvinner.