Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Jag är med på allt som händer fram t.o.m. den 14 oktober men mellan den 14:e oktober och den 2:a mars tappar jag bort den röda tråden (inte pga dig SingleStar). Utifrån redogörelsen kan en novis som jag lätt få intrycket av att barnet kanske inte bara kunde ha överlevt men fått ett normalt liv om inte sköterskan gett fel dropp... men kopplingen till överläkaren?
Vad kan rimligen finnas för motiv för att mörda ett 3 månaders barn? Jag köper inte riktigt barmhärtighetsmord. Bärmhärtighetsmord begås (nu spekulerar jag) av de som har starka känslomässiga band eller är psykiskt sjuk. Utan att veta så känns det inte som att överläkaren tillhör någon av dessa kategorier. Begreppet "bärmhärtighetsmord" blir för enkelt som motiv tycker jag.
Barmhärtighetsmord är nog trams från medias sida.
Det är någon med det yttersta ansvaret som ska "hängas",tror jag.
Socialstyrelsen säger att fynden talar för att flickan avlidit till följd av sviterna av hjärnblödningen.Den orsakades av
Addex-Natriumklorid som injicerades kroppen, det är inte vanlig Natriumklorid utan
koncentrerad .
Nu när man vet att bebisen hade bilateral hjärnblödning undrar man ifall det är ett normalt lyckat tillvägagångssätt och sända hem en sjuk bebis som behöver intensivvård.