2009-03-06, 09:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Hur menar du då? Läkaren är ju en svensk, blond kvinna. Länk med namn och bild finns ju i denna tråd.

Edit:
Länk till läkaren:

http://kaptennemo.wordpress.com/2009/03/05/aven-lakare-ar-lika-infor-lagen/
Tänk tvärtom så tror jag att du förstår hur TooLost tänker. Dvs att anmälaren inte skulle vara svensk.

Inte för att jag tror ett dugg på teorin, men det måste vara så som h*n menade.

Edit: TooLate
Citera
2009-03-06, 09:13
Medlem
häktningsförhandling

Någon som vet när idag det är häktningsförhandling?
Citera
2009-03-06, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tänk tvärtom så tror jag att du förstår hur TooLost tänker. Dvs att anmälaren inte skulle vara svensk.

Inte för att jag tror ett dugg på teorin, men det måste vara så som h*n menade.

Edit: TooLate

Du förstår i allafall vad jag menar

Föräldrarna hade ju lämnat in anmälningar om felbehandling(ar?) förut,
nån som vet hur det gick?
Citera
2009-03-06, 09:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabe
Någon som vet när idag det är häktningsförhandling?
Den började 9.00
Citera
2009-03-06, 09:22
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det kan vara obduktionsprotokollet? Rättsläkaren kanske kontaktade polis, obduktionsresultatet kanske inte har kommit ALB till del än?

Men var det inte så att man redan i oktober kom fram till ett utlåtande från Socialstyrelsen eller vad det var ?. ? Obduktionen måste väl ha varit utförd innan ma gör ett slutgiltigt utlåtande tycker man.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Skulle inte förvåna om spektaklet handlar om att föräldrarna nu vill slå mynt av tragedin. Den lilla flickan tycks ju efter vad som framkommit i alla fall ha det bättre i sin himmel än det liv som väntade henne.
Citera
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Jag undrar verkligen vilka hemligstämplade dokument som åklagaren har? Vem har hemligstämplat dem?

Åklagaren?

Vad gäller spekulationer kring den döda flickans föräldrars ursprung är det ju bara att kolla. Anmälningar till och beslut från HSAN är offentlig handling.

Åklagare tar inte till dylika åtgärder enbart utifrån föräldrars anmälan. Det spelar ingen roll vilka föräldrarna är, eller hur många anmälningar de har gjort, det är åklagaren som anser sig vara säker på att ett brott har begåtts.
Citera
2009-03-06, 09:27
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan

Ooooop, bilden var inte på henne. Men namnet är ett svenskt i alla fall.

Bilden visar en läkare i Göteborg som inte har något med detta att göra förutom att hon uttalar sig för läkarförbundet. Hon är dessutom bra mycket yngre än den häktade (något år yngre än mig, hon är gift med en skolkamrat till mig).

När det gäller den misstänkta läkaren så tror jag beslutet grundar sig på en felaktig rättsmedicinsk toxilogisk bedömning. Småbarn har inte samma metabolism som vuxna och doseringen av narkos per kilo kroppsvikt är inte alls detsamma som för vuxna. Vad som kan verka som överdos för en vuxen är en normaldos för ett prematurt barn med låg födelsevikt.
Citera
2009-03-06, 09:29
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Men var det inte så att man redan i oktober kom fram till ett utlåtande från Socialstyrelsen eller vad det var ?. ? Obduktionen måste väl ha varit utförd innan ma gör ett slutgiltigt utlåtande tycker man.

Ingen aning. Det kan ha kommit kompletteringar? Häktas hon kanske det framkommer någon mer detalj, men knappast mycket innan ev. åtal väcks.
Citera
2009-03-06, 09:34
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Åklagaren?

Vad gäller spekulationer kring den döda flickans föräldrars ursprung är det ju bara att kolla. Anmälningar till och beslut från HSAN är offentlig handling.

Åklagare tar inte till dylika åtgärder enbart utifrån föräldrars anmälan. Det spelar ingen roll vilka föräldrarna är, eller hur många anmälningar de har gjort, det är åklagaren som anser sig vara säker på att ett brott har begåtts.
Kan åklagaren gå in o hemligstämpla papper inom sjukvården??
Det är inte försvaret vi pratar om nu...
Citera
2009-03-06, 09:35
Medlem
MrTomtes avatar
What if... ?

Låt oss för en stund anta att läkaren är helt oskyldig och att hon till slut blir helt rentvådd från alla anklagelser. Vad händer då? Hur går hon vidare? Kan hon gå vidare eller är hon "bränd"?
Citera
2009-03-06, 09:36
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbordet
Din omsorg om bildningsnivån hos flashbackfolket hedrar dig

Ja du bryr dig ju uppenbarligen inte så någon måste ju ta ansvar för den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in