Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Det är då inte många som häktas på "Sannolika skäl" och sedan frisläpps.
Förhoppningsvis klarar "Fru Humanist" av sitt jobb betydligt bättre än "Fru F.D Läkare"
Barnet föddes med
svår syrebrist av det får man hjärnskador.
Hur kan du vara så säker på hur och när hjärnskadorna uppstod?
http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1487234/mordmisstankta-lakaren-nekar
Citat:
Svår syrebrist
På det aktuella sjukhuset föddes i juni förra året en flicka mycket för tidigt. Hon kom till världen med svår syrebrist.
Jag förstår inte varför du är så arg. Du vet ju inte om läkaren "Mördat" barnet eller om Mamman är utom sig av sorg och tror detta är en förklaring.
Att barnet överlevde några månader (tydl inte fram till beräknad förlossning) är inte en garanti för att barnet skulle överleva som prematurbarn.
Att det enbart är felbehandling av läkarna och sjuksköterskan, enl mamman, skulle det ensamt vara orsak till att barnet inte var livsdugligt. Kan det över huvud taget bevisas?
Men du kanske vet om Läkaren smög in med en spruta klorin och
mördade så? I den situationen är det klart 'barmhärtighets
mord'.
Att man är human och inte förlänger, maskinellt, ett liv som inte har någon som helst chans till drägligt liv, inte kan ta intryck eller meddela sig, vara ett paket. Det stödjer jag.
Att hålla ett sådant "vårdpaket" vid liv med respirator, sondmatning m.m.
för många år, bara för att tillfredställa en annan människa anser jag förkastligt.
Visst vi har kommit långt med forskning och nya metoder att hålla människan vid liv. Men då ska det vara livsdugligt. Det skall inte vara stort obehag och smärta, komplikationer och ändå inte uppnå en form av livskvalité. Även det en stor sorg och tungt att bära för föräldrar.