Citat:
Ursprungligen postat av Hardtimes
VL har tydligen visat anestesikurvor,bl.a för MR-undersökningen,där hon helt riktigt menar att Pentothal måste ha givits,trots att det inte noterats.
Vid dessa anestesier måste det ha funnits en ansvarig läkare och dito sjuksköterska,vilka skall ha noterats,och borde inkallas som vittnen,då de inte verkar ha framträtt självmant.
Det här har sedan fallet fick sin början varit det mest svårbegripliga för mig:
Varför har polisen/åklagaren inte ägnat dessa sövningar under flickans sista vecka i livet något som helst intresse?
Ssk Szpilmann trädde så vitt jag vet självmant fram/letades upp av VL's advokat/experter. Men hon var tyvärr inte med om bilderingsundersökningen som gjordes dagen före dödsfallet, bara den som gjordes ca en vecka tidigare.
Polis/åklagare skulle ju ha långt bättre möjligheter än den åtalade att ta reda på _vem_ som var i tjänst under den sista sövningen, och betydligt bättre möjligheter att förhöra dessa personer.
Men man har tyvärr inte brytt sig om att kartlägga vad som _faktiskt_ har hänt.
På den punkten måste jag säga att jag tycker synd om föräldrarna. De må vara litet "svåra", och alla sammanbrott i kommunikationerna mellan dem och vården kan kanske inte lastas 100% på vårdsidan, men det står helt klart att de inte fått de svar de sökt (varför försvann så gott som hela hjärnan? varför trodde man/de bara en vecka före dödsfallet att det kanske fanns hopp?).
(Man kan tycka att den upprörande kommentaren om Linnea som ett "överlevande missfall" är grym. Men det som är långt grymmare är att den sanningen inte bibringats föräldrarna tidigare under Linneas levnad.)