Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
[- - -] För det första så är domstolarna oberoende av media och politiker.[- - -]
Formellt sett, ja. Men politikerna utser högre domare. Och landets största tidning påverkar politiker. Vet man att man har landets största tidning efter sig så riskerar man också att sitta löst om man gör något litet misstag framdeles.
Om Peter Claesson från början inte ville driva målet så förvånar det inte mig. Jag skulle själv gärna ha lämnat över denna heta potatis till någon annan. Det hade varit klart mer bekvämt om jag inte känt mig tvungen att åta mig det hela av anständighetsskäl e dyl. Däremot tvivlar jag på att påtryckningar utövats på Claesson från högre ort för att få honom att driva målet. Vilken befattning skulle vederbörande ha haft i så fall, menar du? Vad finns då enligt dig att välja på?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bohlwinkel
Ok. Ska det tolkas som att pappan även ville fortsätta att växa upp med ett svårt hjärnskadadat barn?

Låter besynnerligt.
Ja, för en del kan ju en så pass väl utvecklad grundläggande etik vara häpnadsväckande. Jag är själv imponerad av den här mannens karaktärsdrag. Han var beredd att åta sig en börda under årtionden av etiska skäl. Sådana figurer växer inte på träd.
Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
En länk funkade inte. Fungerande länk:
Sjuksköterska häktad för fyra mord
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article21242025.ab