2014-06-14, 15:52
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det är hemligt, och därmed har du inte med det att göra.

Det blir en privatsak när det passar Knugen och därmed har ingen annan med det att göra. Därmed basta.

Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Kungen är inte skyldig att redovisa hur apanaget används. Kungens systrar upphörde med att erhålla apanage när de gifte sig, nu får de en krona eller två för utlägg när de gör något framträdande i sin roll som kunglig, vilket inte är ofta...

Fågelskrämman är fortfarande en del av det svenska kungliga huset, har kvar titel och rang då hon gifte sig "rätt". Teoretiskt skulle hon kunna få del av apanaget. Men hennes make (de bor på skilda håll sedan många år) är stenrik så det behövs inte. Den mycket vinintresserade prinsessan har det bra på golfklubben i Mallorca, kom inte till dopet nyligen.

Citat:
Ursprungligen postat av LuxVeritatis
Jag tror nämligen att Secret Service inte tar betalt för sina tjänster och att de utför dem när de finner nödvändigt, inte när svenska Säpo finner nödvändigt.

Ciggen har normalt ingen livvakt med sig i USA. Men om hotbilden förändras finns det säkert någon form av beredskap, informationsutbyte och samarbete säkerhetstjänsterna mellan. Tror inte att de håller på med fakturor för tjänster fram och tillbaka.
Citera
2014-06-24, 21:13
Medlem
Royal Bimbo vabbar
http://www.expressen.se/nyheter/made...onore-ar-sjuk/
Citera
2014-07-21, 22:12
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu får Ciggen heta Ciggen till och med i Dagens Nyheter. Det går utför med den svenska journalistiken, men däremot uppåt för Den löjliga familjen enligt artikeln. Själv hyser jag vissa tvivel om den saken.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...olk-i-tiden/?l
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2014-07-21 kl. 22:43.
Citera
2014-07-21, 22:14
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Titta! Nu får Ciggen heta Ciggen till och med i Dagens Nyheter. Det går utför med den svenska journalistiken, men däremot uppåt för Den löjliga familjen enligt artikeln. Själv hyser jag vissa tvivel om den saken.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...olk-i-tiden/?l

haha

"att Madeleine i chattrådar på Flashback ständigt hänvisas till som ”Ciggen"
Citera
2014-09-07, 11:27
Medlem
Vad är det senaste om dem? Jag såg på skvallerpressens framsida att dom bråkar. Nån som vet?
Citera
2014-09-07, 15:15
Medlem
Hon verkar vara en krävande person. Jag blir förvånad om det håller.
Citera
2014-09-11, 16:18
Medlem
Förstår inte Madeleins beteende... Förstår inte hur kunde det hända att svenska prinsessan gifte sig med en amerikan! Han har inget intresse för vårt land, han har valt inte bli svensk medborgare, vill inte bli en prins av vårt land, han kan knappast säga ett ord på svenska, bor de i USA, och nu är det redan 2 svenska prinsessor som bor utomlands! Madeleine är sysselsatt i makens bolag, i alla intervjuer så ger han undvikande svar, eller förtiger något. kanske han är sån slags person som inte vill offentliggöra sitt liv, men om man prövar informationen, så stämmer det inte alltid med vad som Christopher säger. Dessutom måste han förstå att kungliga familjen får inte ha hemligheter från sitt folk, de lever ju på bekostnad av våra skatter!
Jag vill inte detta vara sant, men allt pekar på att Madeleine gifte sig med O Neill inte bara på gr av sin stora kärlek, utan av några andra intressen. Jag kom på tanke att det är inte så enkelt med denna äktenskap, den liksom har också politiska skäl (medlemmar av kungahuset blir oftare använt i politiska skäl) och när man bor i USA så är det lättare att träffas med amerikanska politiker. Hade aldrig ifrågasatt deras äktenslap men varför lämnade de landet då och precis som USA medborgare och Sveriges medborgare gifte sig, så blev Sverige mer aktiv vdg stödet av amerikanska ståndpunkten, speciellt gällande Ukraina! Det sätter mig i tvekan! Förstår väl inte politikernas intresse för Ukraina, det är ej viktigaste för Sverige, det är amerikaner som hat intresse till och sysslar med alla konflikter i världen! Det är inte så enkelt med att medlem av kungafamiljen bindades med amerikan ihop
Citera
2014-09-11, 16:49
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansvarer
Förstår inte Madeleins beteende... Förstår inte hur kunde det hända att svenska prinsessan gifte sig med en amerikan! Han har inget intresse för vårt land, han har valt inte bli svensk medborgare, vill inte bli en prins av vårt land, han kan knappast säga ett ord på svenska, bor de i USA, och nu är det redan 2 svenska prinsessor som bor utomlands! Madeleine är sysselsatt i makens bolag, i alla intervjuer så ger han undvikande svar, eller förtiger något. kanske han är sån slags person som inte vill offentliggöra sitt liv, men om man prövar informationen, så stämmer det inte alltid med vad som Christopher säger. Dessutom måste han förstå att kungliga familjen får inte ha hemligheter från sitt folk, de lever ju på bekostnad av våra skatter!
Jag vill inte detta vara sant, men allt pekar på att Madeleine gifte sig med O Neill inte bara på gr av sin stora kärlek, utan av några andra intressen. Jag kom på tanke att det är inte så enkelt med denna äktenskap, den liksom har också politiska skäl (medlemmar av kungahuset blir oftare använt i politiska skäl) och när man bor i USA så är det lättare att träffas med amerikanska politiker. Hade aldrig ifrågasatt deras äktenslap men varför lämnade de landet då och precis som USA medborgare och Sveriges medborgare gifte sig, så blev Sverige mer aktiv vdg stödet av amerikanska ståndpunkten, speciellt gällande Ukraina! Det sätter mig i tvekan! Förstår väl inte politikernas intresse för Ukraina, det är ej viktigaste för Sverige, det är amerikaner som hat intresse till och sysslar med alla konflikter i världen! Det är inte så enkelt med att medlem av kungafamiljen bindades med amerikan ihop

Du skriver en massa skit, som är svårt att läsa och svårt att förstå. Lufta gärna litet när du skriver och undvik konstiga förkortningar.

Madeleine är ju inte den första prinsessan som gifter sig med en utländsk man, hennes fastrar gjorde ju det samma och det var väl inte så konstigt med det. Ja, så vi har nog mer än 2 prinsessor som bor utomlands.

Madeleine är gift med en amerikan, en rik amerikan, och det är nog inte så förbannat lätt för honom att smälta in i det svenska, både hovet och livsstilen. Han horar sig inte in i kungahuset, jämfört med en viss fröken som snart ska gifta sig.

Och visst, kungahuset ska inte ha några hemligheter gentemot folket, men herregud!; Deras hemligheter är väl inget mot vad Chefen själv har!

Resten du skriver om politik och Ukraina är ju bara trams!
Citera
2014-09-11, 17:00
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansvarer

Du skriver lika bra som Google translate...
Citera
2014-09-27, 18:40
Medlem
i sista sekund ställer prinsessan in sitt Sverigebesök
Citat:
Prinsessan Madeleine och familjen är i USA. Det har varit ett omfattande program i USA med Childhood. Därför kommer prinsessan Madeleines familj att vara kvar i USA, säger Margareta Thorgren, informationschef vid hovet.
Är någon av dem sjuka?
– Nej, alla är friska, men att göra flera långresor på kort tid är naturligtvis ansträngande för små barn,

http://www.expressen.se/nyheter/made...-till-sverige/
Citera
2014-09-27, 19:43
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h

Om det nu är sant, så är det slött och arrogant gjort av Madeleine. Dottern är väl så pass stor nu så pappan kan ta hand om henne ensam ett par dagar.
Citera
2014-09-27, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h

Hovet...

Logistik, pressat schema, childhood bla bla bla

Sessan skiter i Sverige, skiter i kungen, skiter i Silvia och är antagligen bortskämd och svår att ha att göra med.

Att sen bo i New York med en fyllbult till riskkapitalist och skumraskaffärsman gör antagligen inte humöret och samarbetsviljan bättre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in