2025-04-10, 16:28
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Carl Philip har studerat design i USA och vunnit en tävling på skola. Hans affärspartner, Oscar Kylberg har förutom designstudier också jobbat med design och varumärken i flera internationella och nationella sammanhang. Kylberg arbetar heltid i företaget, vilket Carl Philip inte gör. Han bidrar med sitt namn.
Carl Philip designar också. Sedan hinner han inte jobba heltid då han ska köra racer och vara med familjen. Men att jobba halvtid med något man har utbildning i är i alla fall bättre än att bara låna ut sitt namn för lättförtjänta pengar. Madeleine verkar helt sakna begåvning och intressen utöver shoppng och mode. Och jag vidhåller att om Madeleine vill stå på egna ben bör hon och maken skaffa en egen bostad och betala marknadsmässig hyra.

Jag undrar ibland vad det skulle bli av kungabarnen om monarkin avskaffades och de blev vanliga civila som måste skaffa sig egna jobb. Carl Philip skulle säkert kunna gå upp till heltid i designfirman. Men vad skulle Victoria göra? Samma sak som lillasyster nu gör? Men det förutsätter ju att statusen som f.d. kunglig också säljer.
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-04-10 kl. 16:32.
Citera
2025-04-19, 08:01
Medlem
Silverglitters avatar
Förstår bara inte varför hennes företag heter MinLen 😆 Låter kinesiskt eller något. Varför bara inte MadeLen (ordlek på hennes namn och len hud) eller MadeByLen? Eller något helt annat som inte syftar på hennes namn men låter fint.
Citera
2025-04-26, 20:31
Medlem
https://www.aftonbladet.se/kungligt/...tysk-an-svensk

Tja skall vi ha ett tyskt kungahus istället.
Citera
2025-04-26, 20:43
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Förstår bara inte varför hennes företag heter MinLen 😆 Låter kinesiskt eller något. Varför bara inte MadeLen (ordlek på hennes namn och len hud) eller MadeByLen? Eller något helt annat som inte syftar på hennes namn men låter fint.

Jag har skrivit exakt detta flera gånger innan. Man tänker direkt på Kina. Tjing tjong Min Len.
Citera
2025-04-26, 21:39
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte

Citat:
Men med tyska språket är det sisådär. I intervjun erkänner prinsessan Madeleine att hon visserligen förstår tyska väl, men inte är lika bra på att prata. Drottning Silvia talade inte tyska med barnen när de växte upp
Citat:
Däremot är kronprinsessan Victoria riktigt bra på tyska.

På minnesdagen för stupade och skadade i krig var hon hederstalare i Förbundsdagens plenisal i Berlin i november 2023. Hennes tyska flödade som ett porlande vattenfall när hon pratade om Rysslands invasion av Ukraina och hon fick mycket beröm för sitt tal.
Klasskillnad på Vickan och Madde. Tur att det är Vickan som är kronprinsessa och inte Madde. Hon kan hålla sig till att sälja tvålar istället.
Citera
2025-04-27, 08:34
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klasskillnad på Vickan och Madde. Tur att det är Vickan som är kronprinsessa och inte Madde. Hon kan hålla sig till att sälja tvålar istället.
Ja Madde är mer av en brattig snorunge a'la nouveau riche. Vickan är mer jordnära och ansvarsfull, det passar en blivande drottning.
Citera
2025-04-27, 12:03
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Hennes smeknamn är Len.
Uttalas Lenn.
Citera
2025-04-27, 14:36
Medlem
Citat:
Ja Madde är mer av en brattig snorunge a'la nouveau riche. Vickan är mer jordnära och ansvarsfull, det passar en blivande drottning.
De är likadana. Victoria är bara mediatränad. Det är inte Madeleine.

Det är därför de talar olika också. Victoria har tränats på rikssvenska medan Madeleine talar som alla andra i deras kretsar.
Citera
2025-04-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte

Ingen i kungafamiljen utom Daniel och Sofia är svenska.

De har inte en enda droppe svenskt blod. Det kom en fransman som blev kung på 1800-talet. Sedan dess har de gift sig med utländska prinsessor såvitt jag vet.

De har något avlägset svenskt från medeltiden pga de ingifta prinsessorna. Det är allt.
Citera
2025-04-28, 21:41
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hennes smeknamn är Len.
Uttalas Lenn.
Läs igen. Mina förslag var med tanke på hennes smeknamn.
Citera
2025-05-07, 16:19
Medlem
Jag har inte tagit ställning till monarkin, det finns fördelar och nackdelar.
Någonting gör ändå att jag ändå tycker att C-PH/ Sofia samt Victoria/Daniel gör ett bra jobb. De visar upp (åtminstone på ytan) välfungerande äktenskap, och representerar på ett klanderfritt sätt, som jag ser det.
Att S gick in och jobbade på Sophiahemmet under pandemin var positivt initiativ.
När det gäller Madde och Chris har jag inget överseende alls....
Citera
2025-06-05, 19:36
Medlem
https://www.aftonbladet.se/kungligt/...s-minlen-event

Varför ska hon ha en sådan gräddfil bland journalister?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in