2014-02-26, 19:40
Medlem
Jösses vad Lelles farmor ska vara stolt! Att hennes son blir far till en prinsessa och hertiginna toppar väl vad hon velat åstadkomma med sitt liv.

Oavsett hur sjukt förlegat det är med ärvda kungatitlar och undersåtar, och det pinsamma i att våra kungligheter är helt utvecklingsstörda så såg ungen ganska söt ut och att vara hertiginna av Gotland är onekligen coolt. Dock är jag inte helt nöjd med namnet, kunde väl haft nåt klassiskt kungligt namn åtminstone. Är dock bättre än Estelle Silvia Ewa Mary som bara fick fyra lågvattennamn helt utan rytm.
Citera
2014-02-26, 19:42
Medlem
Vi kan ju inte anklaga våra kungligheter för att välja tilltalsnamn som är extremt vanliga i Sverige iaf.

Jag struntar i namnet, jag tycker valet av hertigdöme är fel. Varför ska Gotland få ytterligare en hertiginna och vara ett av de mer populära hertigdömena att utnämna när det finns de som inte haft någon på väldigt länge
Citera
2014-02-26, 20:22
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag struntar i namnet, jag tycker valet av hertigdöme är fel. Varför ska Gotland få ytterligare en hertiginna och vara ett av de mer populära hertigdömena att utnämna när det finns de som inte haft någon på väldigt länge

...eller aldrig haft.

Citat:
Landskapen Blekinge, Bohuslän, Härjedalen, Lappland, Medelpad, Norrbotten och Ångermanland har aldrig haft någon hertig eller hertiginna.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%...ch_hertiginnor
Citera
2014-02-26, 21:02
Medlem
Hertiginna av Gotland alltså. Madde kanske saknar sin "pappabetalarbadboy" E*ik G*anath lite ändå?
Citera
2014-02-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leprasjukling
...eller aldrig haft.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%...ch_hertiginnor

Ja, Lejonhår af Lappland hade varit bättre.
Missade vilket/vilka efternamnen blev? Och har hon dubbelt medborgarskap?
Citera
2014-02-26, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Varför får hon prinsess och hertiginnetitel? Andra kungahus är mycket restriktiva med kungliga titlar. Barnen till prinsessan Märtha Louise av Norge har inga titlar. Barnen till prinsessan Anne av Storbritannien har heller inga kungliga titlar.

Personligen tycker jag att endast Viktorias barn ska få prins och prinsesstitlar. Annars blir ju kungafamiljen ofantligt stor tillslut. Hur mycket prinsar och prinsessor tål Sverige?

Madde emigrerar till USA men gifter sig i Stockholm med snubben Chris som hon träffat i New York. Madde kan inte släppa sin prinsessstatus men maken vill inte bli "prins" och varför skulle han vilja bli det? De får får barn 8 månader efter bröllopet, men ingen vet vilket datum barnet är fött. 20 feb, enligt Knugen, 21 feb. enligt landet där hon är född i. Bebisen blir nu hertiginna av Gotland. Undrar om någon i USA överhuvudtaget vet vad Gotland är? Kanske nåt obskyrt litet land i Europa?
Kungahuset har nu överträffat sig själva i fjantighet.

Vilken fars!
Citera
2014-02-26, 21:44
Medlem
Tvättmedel

Min pojkväns första reaktion: "det låter som ett tyskt tvättmedel"

Finns faktiskt: https://www.google.se/search?q=lenor...%3B1890%3B1540
Senast redigerad av Snuffan 2014-02-26 kl. 21:55.
Citera
2014-02-26, 22:01
Medlem
När är hon född? Sa kungen den 20:de? Om det är 20:e här hur kan det då vara 21:a där? Man åker väl tillbaka i tiden när man åker till USA dvs., om jag åker klockan 6 på morgonen den 20:e från Sverige och det tar 8 timmar att flyga är väl klockan 22 på kvällen den 19:e i Sverige när jag landar, eller var tänker jag fel? Vad är klockan och datumet i USA då?
Citera
2014-02-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffan
Min pojkväns första reaktion: "det låter som ett tyskt tvättmedel"

Finns faktiskt: https://www.google.se/search?q=lenor...%3B1890%3B1540
Ja tyskt namn är det.
Citera
2014-02-27, 07:35
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
När är hon född? Sa kungen den 20:de? Om det är 20:e här hur kan det då vara 21:a där? Man åker väl tillbaka i tiden när man åker till USA dvs., om jag åker klockan 6 på morgonen den 20:e från Sverige och det tar 8 timmar att flyga är väl klockan 22 på kvällen den 19:e i Sverige när jag landar, eller var tänker jag fel? Vad är klockan och datumet i USA då?
Hon föddes torsdag kväll den 20:de, lokal tid i New York (Eastern time).
Här i Sverige var det då redan fredag den 21:a.
Citera
2014-02-27, 08:00
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Varför får hon prinsess och hertiginnetitel? Andra kungahus är mycket restriktiva med kungliga titlar.Personligen tycker jag att endast Viktorias barn ska få prins och prinsesstitlar. Annars blir ju kungafamiljen ofantligt stor tillslut. Hur mycket prinsar och prinsessor tål Sverige?
Man kan fråga sig det? Ett sätt att försöka behålla kungahuset?
Min åsikt är att när Vickan blir drottning så är det sista sucken hos kungahuset. Estelle på tronen? Aldrig, och definitivt ingen därefter.
Då är Sverige muslimskt och nån kuffrkung/drottning är strictly forbidden..
Citera
2014-02-27, 09:24
Medlem
populopiduss avatar
Är det någon som vet om Madeleine får ta del av det årliga apanaget eller om hon nu för tiden enbart lever av privata pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in