2025-03-28, 13:54
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Rumpsalva kan behövas och en parfymfri kräm till kroppen om de är torra
Men denna ska ju uttryckligen vara för ansiktet. Vidrigt tycker jag.
Citera
2025-03-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Men denna ska ju uttryckligen vara för ansiktet. Vidrigt tycker jag.

Bebisar kan få nariga kinder i kyla, kan det vara en sån produkt?
Citera
2025-03-28, 16:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bebisar kan få nariga kinder i kyla, kan det vara en sån produkt?
Den är tänkt att användas som daglig moisturizer för barns ansikte
Ett sätt att lura in barn från tidig ålder i dagliga "hudvårdsrutiner" som numera innehåller 5-6 produkter 2 gånger per dag. Varenda tonårstjej (åtminstone de som syns på sociala medier) sysslar med detta.
Citera
2025-03-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den är tänkt att användas som daglig moisturizer för barns ansikte
Ett sätt att lura in barn från tidig ålder i dagliga "hudvårdsrutiner" som numera innehåller 5-6 produkter 2 gånger per dag. Varenda tonårstjej (åtminstone de som syns på sociala medier) sysslar med detta.

Ja, det låter ju helt galet. Sedan är Weleda även antroposofiskt, vilket också är galet.
Citera
2025-03-28, 20:41
Medlem
Silverglitters avatar
Först blev jag förvånad av att hon valde att jobba med Weleda som har en gröna vågen känsla över sig, krämer som troligtvis är förstavalet för hippies i kollektiv. Långt ifrån vad man förknippar med Prinsessan Madeleine. Men sedan såg jag att hon ska kränga hudprodukter för barn, då är det mer förståeligt att välja giftfritt. Men som barn behöver man inte ansiktskrämer; hudfloran är perfekt som den är och kan rubbas om man smörjer in den. "Rena" produkter innehåller också tveksamma ämnen för barnhud. Nu kommer säkert föräldrar köpa massor av krämer till sina barn, något de inte ens behöver.
Kan det vara hennes döttrar som tjatat om att de vill ha krämer? De har väl som alla andra sett tweenies på tiktok smörja in ansiktet med rynkkrämer för vuxna? Och som döttrarnas kompisar fått köpa? Så där fick hon en idé att göra barnanpassade skönhetskrämer?
Citera
2025-03-28, 22:52
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locri-Buffy
Ett sätt att lösa det på vore om "kunglighet" fick bli en yrkestitel istället för en hederstitel. Att den som innehar titeln ser det som sitt enda heltidsjobb och att det kontrakterades på något sätt. Så att kungligheter lättare skulle kunna säga upp sig om de ville göra annat.
OK, nu har du och andra Madeleine-anhängare chansen att förklara: skulle hon ha fått samma massmediala uppmärksamhet om hon inte vore prinsessa? Omvänt: om Madeleine Andersson varit där och sålt hudkrämer, skulle någon ha skrivit om det? Vidhåller du fortfarande att Madeleine inte på något sätt använt sin titel för att göra reklam för tillfället?

https://www.svenskdam.se/kungligt/ma...andra/10755800

OT, men vad har hänt med Chris? Olagliga bantningspreparat från USA? Han ser ut att vara döende i cancer....från Michelingubbe till trasdocka på några månader. Intressant också hur hovet använder lanseringen av hudkrämer till att bekräfta deras kärlek. Ser nästan ut som en tanke...?

Sedan måste jag säga att Madeleine ser sprängfylld ut av botox i ansiktet. Jag antar att hon sprutade in det i USA. Jag tycker att hennes leende är stelt och onaturligt och hennes kinder för stora. I USA är det tydligen vanligt för alla över 30 att spruta in botox för att se yngre ut, men det resulterar ofta i ett onaturligt leende. Hur kan någon tro att hon är en äkta skönhet?!
Senast redigerad av PrincessAnne 2025-03-28 kl. 22:54.
Citera
2025-03-29, 03:12
Medlem
Madeleine försöker göra sig fri från sin amerikanska man då amerikaner är hot mot rikets säkerhet,genom att starta eget ( sminkmärke).
Alla som klagar kan väl komma på något annat hon kan sälja.

Vad skulle du vilja köpa av Madeleine, vad bör hon sälja?
Citera
2025-03-29, 09:15
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
OK, nu har du och andra Madeleine-anhängare chansen att förklara: skulle hon ha fått samma massmediala uppmärksamhet om hon inte vore prinsessa? Omvänt: om Madeleine Andersson varit där och sålt hudkrämer, skulle någon ha skrivit om det? Vidhåller du fortfarande att Madeleine inte på något sätt använt sin titel för att göra reklam för tillfället?

https://www.svenskdam.se/kungligt/ma...andra/10755800

OT, men vad har hänt med Chris? Olagliga bantningspreparat från USA? Han ser ut att vara döende i cancer....från Michelingubbe till trasdocka på några månader. Intressant också hur hovet använder lanseringen av hudkrämer till att bekräfta deras kärlek. Ser nästan ut som en tanke...?

Sedan måste jag säga att Madeleine ser sprängfylld ut av botox i ansiktet. Jag antar att hon sprutade in det i USA. Jag tycker att hennes leende är stelt och onaturligt och hennes kinder för stora. I USA är det tydligen vanligt för alla över 30 att spruta in botox för att se yngre ut, men det resulterar ofta i ett onaturligt leende. Hur kan någon tro att hon är en äkta skönhet?!

Botox är även vanligt i Sverige. Många unga som använder det märkligt nog. De vill ha en slät panna, huden ser mer jämn ut.

Madeleine vill ha små storlekar som en rich bitch och det blir på bekostnad av ansiktet eftersom underhudsfett minskar om man äter för lite, och det syns i ansiktet. Särskilt utmärkande blir det när man börjar närma sig medelåldern.

Jaha jag har inte sett Chris i helfigur på sistone men om det är som du säger har han säkert gått på bantningskur. Keto förmodligen. Kanske börjat träna också. Han ser gladare ut så det har säkert gjort susen.
Citera
2025-03-29, 09:21
Medlem
Silverglitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Madeleine försöker göra sig fri från sin amerikanska man då amerikaner är hot mot rikets säkerhet,genom att starta eget ( sminkmärke).

Hon bör inte sälja någonting. Det är sånt som Nouveau riche sysslar med. Hon bör jobba med välgörenhetsprojekt som en äkta prinsessa. Hon kan placera pengarna hon redan har och leva gott. Bostad står ju skattebetalarna för.
Citera
2025-03-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Hon bör inte sälja någonting. Det är sånt som Nouveau riche sysslar med. Hon bör jobba med välgörenhetsprojekt som en äkta prinsessa. Hon kan placera pengarna hon redan har och leva gott. Bostad står ju skattebetalarna för.
Där har vi det......
Hon skulle dra in mycket på välgörenhet
Citera
2025-03-29, 11:03
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan

Chris har även brittiskt och tyskt medborgarskap.
Citera
2025-03-29, 11:04
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Botox är även vanligt i Sverige. Många unga som använder det märkligt nog. De vill ha en slät panna, huden ser mer jämn ut.

Madeleine vill ha små storlekar som en rich bitch och det blir på bekostnad av ansiktet eftersom underhudsfett minskar om man äter för lite, och det syns i ansiktet. Särskilt utmärkande blir det när man börjar närma sig medelåldern.

Jaha jag har inte sett Chris i helfigur på sistone men om det är som du säger har han säkert gått på bantningskur. Keto förmodligen. Kanske börjat träna också. Han ser gladare ut så det har säkert gjort susen.
Jag skulle tro att Chris har använt Wegovy eller Mounjaro som minskar aptiten. Då tappar man suget efter skräpmat. Kanske har han också dragit ner på alkoholen. Han såg för bedrövlig ut ett tag, plufsig och påsögd och alltid butter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in