2011-04-05, 19:09
Medlem
2asidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winning
Våra kungligheter saknar makt (pga lagen) så vad förväntar du dig att de ska kunna göra?
För mig räcker det med att kungafamiljen för vidare vårt kulturarv. Vilket de gör med bravur.

Är du avundsjuk eller varför detta konstanta skitprat om våra skattepengar?
Gillar du inte vårt skattesystem så starta ett eget parti alternativt flytta.

Madeleine gillar inte Sverige och har flytt(at).
Hon trivs bäst i New York tillsammans med utflyttade svenskar som har god ekonomi.
Antagligen kommer hon stanna i New York och avståndet mellan henne och Sverige kommer öka successivt.

Är det på lång sikt, t.ex. 60 år, rimligt att Madeleine och eventuella barn försörjs av svenska skattepengar?
Citera
2011-04-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ja, det är säkert därför Sverige rankas som ett av världens bästa länder att bo i.

Arbetsfria inkomster har skadat landet genom att genom att ge helt felaktiga signaler och värderingar till utlandet och påskyndar invandringen ännu mer. Låt Royal Bimbo slippa vara prinsessa. Hon har aldrig visat genuint intresse för denna upgift. Hon bör avsäga sig denna titel, gifta sig med kärleken o försörja sig själv.
Citera
2011-04-05, 19:11
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ja, hur många svenskar lägger tjugo kr i närmsta insamlingsbössa? Nää, då går nog hellre svenssons pengar till 2 x cheeseburgare.

De flesta har nog någon gång under sin livstid skänkt en slant till något behjärtansvärt, ringt in några kronor till en insamlingsgala i tv o.s.v.
Men även om dessa pengar gör nytta så måste man tala om en helt annan typ av engagemang för att kalla det för en "prestation".

Citat:
Källa på det.
Ja, vad sägs om Madeleines arbetsschema:
http://www.royalcourt.se/kalender/hk...d80003412.html

Kanske dags att du tar en titt på det nu...

Citat:
Lol. Vore det inte för vårt kungliga arv så skulle Sverige tillhöra Danmark nu. Vill du att kungahuset ska kunna bidra mer så får du väl se till att dem får mer makt. Jag är dock nöjd med vårt nuvarande statsskick. Sverige är trots allt ett av världens bästa länder.
Danmark får gärna komma in och tvångsstyra Sverige några år med tanke på att de för en betydligt bättre och mer realistisk politik än vad vi gör, främst gällande invandringen.

Vad gäller deras kungahus så har ju prinsessan Mary mer stil och klass i sitt lillfinger än vad Madeleine har i hela sin kropp.

Att bidra till samhället har ingenting med makt att göra, snarare handlar det om prioriteringar, empati för andra och att göra det bästa man kan utifrån sin egen livssituation.
Något som ytliga egoister som Madeleine & co inte kommer i närheten av.

Och att Sverige skulle vara ett av världens bästa länder?
Sverige faller i välfärdsstatistiken. Även skolresultaten faller i internationella jämförelser.
Världens högsta skatter och massimport av MENA-folk som inte är produktiva för samhället utan här för att utnyttja vårt bidragssystem gör att etniska svenskar flyr landet för att istället bidra till andra länders framgång och utveckling.
Omoralen och kriminaliteten breder ut sig. (Det är 2.5 gånger vanligare att utrikesfödda än svenskfödda med svenska föräldrar är misstänkta/registrerade för brott.)
Sverige har näst mest våldtäkter i hela världen, endast det afrikanska landet Lesotho har fler.
Naiva och oupplysta människor fortsätter att rösta som de alltid har gjort på lika naiva politiker som ingenting gör för att stoppa den negativa samhällsutvecklingen, utan tvärtom, gör allt de kan för att fortsätta på det inslagna destruktiva spåret. Det finns således ingenting som talar för att vi kommer att se något ljus i tunneln inom en snar framtid, tvärtom.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3424853
http://www.ekonomifakta.se/sv/Artikl...ar-allt-samre/
http://sv.wikipedia.org/wiki/Brottslighet_i_Sverige
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7581764.ab
Citera
2011-04-05, 20:35
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Givetvis är det stort av henne att få folk att donera så mycket pengar till välbehövande. Hennes insats kommer säkerligen rädda livet på x antal människor. Till skillnad från dig, så kommer nog dessa räddade själar vara tacksamma (och inte måla fan på väggen).

Det är pinsamt. Vilken skillnad skulle det göra med Paris Hilton i stället för Ciggen?
Citera
2011-04-05, 23:15
Bannlyst
På uppmaning från moderatorn lägger jag ner snacket om hovets berättigande. Låt oss istället fokusera på skvallret.
Citera
2011-04-06, 06:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
På uppmaning från moderatorn lägger jag ner snacket om hovets berättigande. Låt oss istället fokusera på skvallret.

Alldeles utmärkt! Du har en annan tråd för det. I stället kanske du har några bilder på Ciggen som eventuellt kan avslöja en bröstförstoring, som jag såg att en del spekulerar i. Jag tvivlar och gissar på att hon bara blivit lite plufsig, men det vore intressant att få veta.
Citera
2011-04-07, 16:29
Medlem
Soppas avatar
Någon som har tillgång till Aftonbladets PLUS-tjänst och kan lägga upp artikeln om "Prinsessa på vift"?
Citera
2011-04-07, 16:40
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Någon som har tillgång till Aftonbladets PLUS-tjänst och kan lägga upp artikeln om "Prinsessa på vift"?

Varsågod:

Prinsessan Madeleine har bytt ut sina shoppingsstråk och nattklubbar på Stureplan mot diton på Manhattan. Hon vill inte synas på bild och har ställt in flera offentliga uppdrag.

Den officiella versionen är att hon har flyttat till New York för att arbeta på Childhood.

När Magda Gad åkte dit för att luska hittade hon få bevis för att detta stämmer.

Jag sitter på planet till New York för att se vad jag kan få fram om prinsessan Madeleines nya liv på Manhattan. Hon flyttade hit i slutet av augusti 2010, eller ska man säga flydde, från Stockholm efter att det kommit fram att fästmannen Jonas Bergström varit otrogen.

I en intervju i DI Weekend sa prinsessan att hon mer eller mindre kände sig tvingad att lämna Sverige:

– En sådan sak som jag gick igenom var väldigt privat, och att allting blev så uthängt var en svår period i mitt liv. Det var svårt att vara hemma under den perioden. Tidningar och fotografer jagade mig absolut hela tiden.

När jag landar på JFK och åker in mot city, genom Brooklyn och över till Downtowns gigantiska rutnät av gator och doft av betong, känns det som att jag sugs in i den pulserande stadskärnan. Jag inser att det här är en stad som är stor nog att försvinna i. Det innebär ju samtidigt att ingen kan hålla reda på vad du gör. Vilket är något som prinsessan uppskattar.

– Här kan jag gå omkring och vara anonym på ett helt annat sätt än hemma i Sverige. Den här tiden i New York är just nu väldigt skön, berättade hon för DI.

Ännu härligare är det nog att hon har hittat sin nya kärlek i staden.

Jag äter en ljuvlig avokadosmörgås och dricker en färskpressad apelsinjuice på Pain Quotidien, ett kafé nära Madeleines nya killes lägenhet i East Village. Hon sågs här för inte så länge sedan, njutandes av en romantisk långfrukost tillsammans med Christopher ”Chris” O´Neill – som pojkvännen heter – drickandes just en sådan juice som jag håller i handen.

De träffades genom gemensamma svenska vänner på en privat fest under senvåren 2010, men lyckades hålla förhållandet hemligt fram till 9 januari i år, då en spansk turist fångade dem på bild på exklusiva restaurangen Boathouse i Central Park.

Chris är en stenrik finansman och festprisse som rör sig i societeten, i likhet med Maddes tidigare pojkvänner som alla varit playboys och stekare från samhällets finare lager. Om han går hem hos drottning Silvia, som säkert har blivit extra mån om Madeleines val av partner efter att den senaste visade sig vara en flopp, får vi nog snart veta.

Enligt planerna ska drottningen just nu befinna sig i USA. Både mor och dotter ska ha närvarat på gårdagens välgörenhetsgala i Miami, anordnad av stiftelsen Childhood, som Silvia grundat och prinsessan arbetar för.

Men frågan är hur mycket hon verkligen jobbar.

Jag åker till Midtown och Madison avenue, promenerar bort till nummer 183 och står utanför ett högt hus bland andra på den trafikerade gatan. På sjunde våningen ligger Maddes arbetsplats och den officiella anledningen till att hon flyttade hit.

Chef för Childhood i New York är Charlotte Brandin, en blond, smal kvinna som jag har kontakt med inte mindre än tolv gånger, utan att egentligen få ur henne ett ord. Hon ber mig att skicka mina frågor på mejl, och efter flera påminnelser från min sida får jag äntligen svar – från Mats Agurén, generalsekreterare i Stockholm:

”Prinsessan Madeleine deltar i Childhoods verksamhet som projekthandläggare samt hjälper till att föra ut Childhoods budskap om stöd till barn i utsatta situationer. I arbetsuppgifterna som projekthandläggare ingår det att ha kontakter med och följa upp de projekt som Childhood stödjer för att säkerställa att arbetet fungerar på ett bra och effektivt sätt”, skriver han.

Jag frågar om det finns något område inom Childhoods arbete som prinsessan brinner extra mycket för, om hon har varit med och startat upp något eget projekt och vilken betydelse det har för arbetet med barnen att Madeleine är just prinsessa.

”Childhood kan tyvärr inte göra uttalanden om prinsessan Madeleines egna förehavanden och intressen”, får jag som svar.

När jag läser kvälls- och veckotidningarna får jag en bild av att Madde lever ett ”Sex and the city”-liv på Manhattan. Hon hänger med väninnorna Sofi Fahrman och Lovisa De Geer i den newyorkska svenskeliten – i vilken supermodellerna Carolina Winberg, Victoria Silvstedt och hockeyproffset Henrik Lundqvist också ingår. Hon reser till fashionabla skidorter, shoppar och umgås med Chris. Äter middagar på dyra restauranger och roar sig på superhippa hotel Standards nattklubb ”Boom Boom Room” i Meatpacking District.

Rapporter om de offentliga uppdragen är få. Förra året kretsade de jobbrelaterade nyheterna kring uppdrag som hon STÄLLDE IN.

Hon deltog varken på Nationaldagen eller Victorias lysningsmottagningar, kom inte hem till kungens födelsedag, ville definitivt inte komma hem efter att den skandalomsusade kungaboken kom ut och uteblev även från Nobelfesten. I våras reste hon inte på en planerad projektresa till Seattle för Childhoods räkning, vilket var en av anledningarna till att hon kom till New York.

– Jag åkte hit för att jag hade några planerade åtaganden på agendan. Sedan skulle jag åkt till Seattle för officiella uppdrag, men det blev lite för mycket – jag trodde att jag skulle ta mig igenom det, men saker och ting sköljde över mig i efterhand. Därför var min syster otroligt gullig och ställde upp för mig, säger hon till DI Weekend.

Men ryktet säger något annat.

– Hon är lat och bortskämd, har alltid levt det ljuva livet medan hennes syster har fått kämpa, säger en person med insyn i kungahuset.

– Hon vill aldrig bli fotograferad. Hon får nästan en tår i ögat när man frågar, säger att det är så jobbigt för henne nu. Victoria har alltid ställt upp när man vill ta en bild, även när hon var i New York och hade det jobbigt med sin anorexi ställde hon upp.

När man pratar med Madde får man nästan en känsla av att hon fejkar, säger en fotograf som jag träffar i New York.

Framöver finns få uppdrag noterade i prinsessans offentliga kalender. Nu i maj har hon, förutom gårdagens gala i Miami, ett uppdrag som innebär att hon ska närvara vid en prisceremoni tillsammans med mamma Silvia nu på tisdag. I april ska hon åka på en projektresa till San Francisco i tre dagar. Utöver det är hennes schema tomt.

Nu har hon dessutom fått ännu en anledning till att må dåligt, då det krupit fram att hennes väninna Stephanie af Klercker gått bakom hennes rygg och blivit sambo med Maddes ex-pojkvän Jonas Bergström.

Jag hittar bara en sak i New York som visar att Madde har varit med och påverkat ett projekt inom Childhood, och det nosar jag upp i en modebutik. Det är en jeansmodell som heter ”The Maria´s” från märket Genetic Denim, som säljs till förmån för Childhood. När jag håller upp jeansen ser jag att det följer med en lapp, som beskriver Marias historia. Den börjar så här: ”Maria is 12 years old. She is just a little girl. When she was 10 she had a baby girl. Abused and used, she had no one to turn to.” Genom Childhood fick hon möjlighet att bo på ett hem för gravida flickor, där hon har fått hjälp och stöd att klara sig i livet.

Madde har inte designat jeansen, men hon har ingått i den projektgrupp som tagit fram dem och säger till DI:

– Jag såg detta som ett sätt för Childhood att skapa uppmärksamhet kring organisationen i USA, men också som ett sätt att nå ut till en yngre generation.

Nu är frågan hur länge hon kan vara kvar och hur många offentliga uppdrag hon kan dra sig ur, utan att kungahuset sätter stopp. När jag pratar med kungaexperten Herman Lindqvist förstår jag att det inte finns något krav på hur mycket de kungliga ska arbete för att få ut sin lön. Det är omöjligt att komma åt hur mycket kungabarnen får i apanagemedel och exakt hur mycket de jobbar. Men det står klart att det finns ett bekymmer. Aftonbladets Olivia Svensson skrev nyligen en krönika där hon råder Madde att stryka titeln Kunglig höghet från visitkortet: ”Slopa apanaget och tjäna lite egen kosing. Och stanna kvar där borta, där det går att vara vanlig. Det är 2011 nu.”

Jag frågar hovexperten Roger Lundgren om det skulle vara möjligt.

– Självklart kan Madeleine avsäga sig sin kungliga titel, det gjorde Märtha Louise när hon gifte sig med Ari Behn. Innan var hon HKH Prinsessan Märtha Louise av Norge, nu är hon prinsessan Märtha Louise och har möjlighet att vara egen företagare och tjäna pengar, det kunde hon inte innan. Madeleine kan välja samma väg, men hon kan inte avsäga sig sin plats i den svenska tronföljden, förklarar han.

När jag sitter på flyget hem pratar jag med en ung och energisk affärsman på planet som vilt motsätter sig något sådant. Han tycker att prinsessan Madeleine gör ett alldeles utmärkt arbete i New York.

– Hon har blivit en celeb där nu och syns på precis rätt ställen, det är få som klarar av att ge en sådan glamorous bild av Sverige, säger han på sin svenskengelska och utanför kabinfönstren ser vi hur Manhattans skyline försvinner bakom oss.

Källa: Aftonbladet Plus 2011-04-05
Citera
2011-04-07, 16:50
Medlem
fredrikdenstores avatar
Just det. Hon ränner bara omkring i New York och frossar på varuhus och finaste restauranger. Bränner stora delar av apanaget så hennes farsa måste be regeringen om "löneförhöjning". Man dom jävlarna skall inte ha ett öre höjt bidrag!!!!
Citera
2011-04-07, 20:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Petetiska kvinna! Tack Lostworld!

Det här citatet gillar jag:
"– Jag åkte hit för att jag hade några planerade åtaganden på agendan. Sedan skulle jag åkt till Seattle för officiella uppdrag, men det blev lite för mycket – jag trodde att jag skulle ta mig igenom det, men saker och ting sköljde över mig i efterhand. Därför var min syster otroligt gullig och ställde upp för mig, säger hon till DI Weekend."

Hon har alltså minimalt med plikter, men hon struntar i dem med, för att hon inte har lust!

Hon blir så ledsen att hon måste åka till New York för att kunna gråta ut ordentligt!

Tog för övrigt en titt i kalendern. I början av maj ska hon på "projektresa" till San Fransisco. Klarar hon av det månne? Tänk om den där Chris gör slut under april! Då klarar hon säkert inte av att arbeta så hårt i hela tre dagar.
Senast redigerad av JagHarEnLiten 2011-04-07 kl. 20:47.
Citera
2011-04-07, 22:21
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Petetiska kvinna! Tack Lostworld!

Det här citatet gillar jag:
"– Jag åkte hit för att jag hade några planerade åtaganden på agendan. Sedan skulle jag åkt till Seattle för officiella uppdrag, men det blev lite för mycket – jag trodde att jag skulle ta mig igenom det, men saker och ting sköljde över mig i efterhand. Därför var min syster otroligt gullig och ställde upp för mig, säger hon till DI Weekend."

Hon har alltså minimalt med plikter, men hon struntar i dem med, för att hon inte har lust!

Hon blir så ledsen att hon måste åka till New York för att kunna gråta ut ordentligt!

Tog för övrigt en titt i kalendern. I början av maj ska hon på "projektresa" till San Fransisco. Klarar hon av det månne? Tänk om den där Chris gör slut under april! Då klarar hon säkert inte av att arbeta så hårt i hela tre dagar.

Varsågod

Den där artikeln bekräftar ju det som vi redan har sagt i den här tråden flera gånger om.
Att Childhood bara används som en täckmantel för hennes lyx- och drönarliv.
Helt sanslöst om detta bara ska kunna fortgå hur länge som helst.

Precis, inte ens det lilla som finns inplanerat i kalendern kan man lita på att hon kommer att fullföra.
Och att Victoria fick täcka för henne och åka över till Seattle, mitt i sina egna bröllopsförberedelser, är ingenting annat än en ren skandal.
Hur jäkla lat och bortskämd får man bli?
Citera
2011-04-08, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Just det. Hon ränner bara omkring i New York och frossar på varuhus och finaste restauranger. Bränner stora delar av apanaget så hennes farsa måste be regeringen om "löneförhöjning". Man dom jävlarna skall inte ha ett öre höjt bidrag!!!!
Hovet behöver mer pengar och jag älskar det.
Vad vore kungafamiljen utan flärd och glans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in