Intressant exempel men inte för att vara den som är den. Men din trådstart hade kunnat göras lite mer seriös och ”snyggare ” även om tanken bakom den var god. Samt rubriken kunde varit bättre .
Absolut, en lärdom och egentligen inte mer med det. Men det är generellt just här skon klämmer. När viljan och förmågan saknas att skilja mellan å ena sidan de som uppenbart jönsar för att hoppas bli omnämnda externt i nån pod om flashback eller säger helt bisarra saker bara för att skapa förvirring i tråden - och å andra sidan (i exemplet jag som) skapar en tråd för att diskutera problemet men har en rubrik med en ordlek som kräver minst normalbegåvning. Jag tycker det är lite synd att inte ledningen bryr sig mer, och det kommer följaktligen inte heller jag göra. Man hänvisar ofta till reglerna, men det är nåt som inte stämmer med dem.
Plot twist: TS startade denna tråd för att bli omnämnd i Flashback Forever.
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Det har varit mycket flet trådar ute nu. Även trådar där det inte är helt uppenbart trolleri men där känslan pekar på det.
Dubbel plottwist alla som svarar i tråden vill det!
Nej men seriöst startade inte denna tråd för att den ska tas upp
tro det eller ej .
som sagt om de läser detta uppmuntrar jag dem att inte ta med tråden.
Vill diskutera fenomenet att troll trådar tycks ha ökat samt mod verkar mer ”bestraffa ” de som påpekar trolltrådarna oftare samt verkar låta sådana trådar ligga kvar längre än förut
En tråd jag fortfarande inte förstår att de tog upp i podden .
Kom ej ihåg vilket avsnitt men uppenbarligen en trolltråd ( bara se resten av ts starter för att bekräfta det). Undrar hur mkt brudarna i podden verkligen bryr sig om saker verkligen stämmer eller ej.
Såklart fattar att de vill göra rolig radio och det är ”enklare” när trådar likt exemplet finns tillgängliga .
Jag kan bara svara för mig själv som moderator i humor och jag har inte lyssnat på podden annat än av ren nyfikenhet någon minut. Nog för att en debatt om debatter på Flashback kan vara roligt men den debatten kan man ju delta i själv här på forumet istället för att någon annan pratar om den. Påverkar detta min moderering? - Nej, eftersom att jag inte har någon större aning om vad de pratar om.
Ska jag dra till med en fuling, så misstänker jag att man låter konton, som uppenbarligen bara skriver för att provocera, att vara kvar.
Detta av den enkla anledningen att det generar fler besökare under en kortare period, då massor av användare ska in och svara argt på denna person och dess infantila floskler.
Ur ett längre perspektiv dock, så skjuter man sig själva i foten, då allt fler väljer att inte skriva/ läsa här längre (jag inkluderad).
Sedan så bannar man såklart de allra mest övertydliga forumförstörarna, som skriver om bajs, om hur Flashback är döende, "så kom till min sida istället" och andra sysslolösa idioter.
Just ignorefunktionen var ändå en bra lösning. Jag har läst motiveringarna till varför denna inte finns kvar och jag har förståelse för dessa, men som det är nu, så är det ohållbart i det långa loppet.
När inte ens moderatorerna kan se problemen, utan man viftar bara bort det hela eller så vägrar man att försöka att se en helhetsbild av det hela.
Ett bra exempel på detta är Politik: Utrikes: USA.
Den delen är idag och har varit så under flera år, oläslig. Tack och lov så finns det andra ställen att läsa om vad som sker inom politiken i USA, där människor som faktiskt vet vad de skriver om huserar istället för det skithus av dynga som den delen av forumet har blivit, ivrigt påhejade av moderatorerna där också
Vissa typer av frågor skapar mer känslor än andra. T.ex. en tråd om man föredrar Japp eller Daim är inte lika het som t.ex. Israel-Palestina-konflikten och just trådar med många heta känslor skapar per automatik ett mer irriterat samtalsklimat. Lägg därtill om tråden skenar iväg i ett rasande tempo då är det nog inte så svårt att förstå varför vissa trådar lätt blir tjafsigare och bråkigare än andra.
Men nix, det finns naturligtvis inga önskemål från moderatorshåll att få sitta och röja upp i bråkiga trådar. Dessutom är åtminstone min erfarenhet att många användare tvärtom tenderar att lämna trådar där några få användare surnat till på varandra och bara sitter och kastar skit på varandra istället för att diskutera sakfrågan på ett normalt vis.
Det har väl alltid varit så att när det är lov i skolorna så ökar trådar av typen "Jag bajsar i vasken" & liknande.
Det påstås så, men jag som hängt här i 20 år har faktiskt aldrig noterat att dylika trådar ökar i frekvens. De dyker när som helst året om. Känns som att det är mer påtagligt på helgnätter i så fall.
Det påstås så, men jag som hängt här i 20 år har faktiskt aldrig noterat att dylika trådar ökar i frekvens. De dyker när som helst året om. Känns som att det är mer påtagligt på helgnätter i så fall.
Jag tror det var så mer förr, när ungdomar faktiskt satt i klassrum och inte hade internet på fickan som idag. Men idag är man på internet 100% av den vakna tiden utan att man tänker på det. Om det är sommarlov eller helg spelar inte samma roll längre som det gjorde för 10-15 år sedan. Då fick man ta sig hem och starta stationära burken först innan man trollade loss.
På helgnätter tror jag mer alkohol är boven bakom låg kvalité och tramsiga trolligheter.
Jag är benägen att hålla med dig. Däremot så tycker jag inte flashback är unikt utan hela internet har fyllts på med "troll" och dessa hittas överallt.
Min observation är att det är vissa ämnen som drar till sig troll (politik, invandring, brott). Trollen dränker gärna trådar inom dessa ämnen med oneliners alternativt följer samma tråkig röda tråd i sin argumentation.
Det här med oneliners tycker jag blivit vanligare över åren, jag skyller givetvis på Facebook! Folk behandlar inte flashback som ett diskussionsforum utan som ett klotterplank där man bara ska ryta ut sin åsikt.