Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2021-08-15, 14:10
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ge gärna exempel på förr och nu.
Citera
2021-08-15, 14:15
Medlem
"World War III is a guerrilla information war with no division between military and civilian participation."

Marshall McLuhan
Citera
2021-08-15, 14:15
Medlem
Mobscenes avatar
Jag tror det växer, precis som ensamhet. Män med ilska. Yngre tycks bara bli dummare och äldre idioter som nyligen lärt sig att använda modern teknik.

Sen beror det på ämnen. Djurplågeri, miljöförstöring, invandring, psykopati och brott. Då kommer flockarna för att bevisa hur dumma de är. Glöm inte konspirationsteorier.

Nedan är ett exempel på hur man hanterar troll.

Citat:
Ursprungligen postat av grevebajsicorvo
tycker att du hade kunnat sammanfatta ditt inlägg på en rad

Jag tycker du ska lära dig att använda stora bokstäver och punkt. Hur gammal är du?
Senast redigerad av Mobscene 2021-08-15 kl. 14:17.
Citera
2021-08-15, 14:17
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vet inte om jag har blivit känsligare men det går ju knappt starta trådar utan att folk ska förstöra dom.

Jag tappar lusten direkt.

Känner ni så också, ni som startar seriösa trådar om något ni är nyfiken på?

Nog stämmer det säkert.

... beroende på forumet så samlas en jävla massa ignoranta stolpskott och paranoida loosers.

Det är lätt att glömma bort (om man läser här ofta) att flashback inte på något sätt är ett snitt på mänskligheten eller ens dom boende i Sverige.

Tack och lov!
Citera
2021-08-15, 14:22
Medlem
najass avatar
Skitpostande OT-skräp är raderat och varningar utdelade.

/mod
Citera
2021-08-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Jag är benägen att hålla med dig. Däremot så tycker jag inte flashback är unikt utan hela internet har fyllts på med "troll" och dessa hittas överallt.

Min observation är att det är vissa ämnen som drar till sig troll (politik, invandring, brott). Trollen dränker gärna trådar inom dessa ämnen med oneliners alternativt följer samma tråkig röda tråd i sin argumentation.

Det här med oneliners tycker jag blivit vanligare över åren, jag skyller givetvis på Facebook! Folk behandlar inte flashback som ett diskussionsforum utan som ett klotterplank där man bara ska ryta ut sin åsikt.

Men vad vet jag.

Precis Flashback är inget unikt i trollande utan Facebook har en väldig stor del i detta. Jag tycker det är jävligt synd när man kan diskutera olika ämnen seriöst utan det ska grisats ned. Jag hinner knappt starta ett ämne innan jag har flera skojare i tråden.
Citera
2021-08-15, 14:29
Medlem
Håller med. Ofta intressanta trådstarter kommer av sig pga nedsättande one- liners från vänsterhåll. Var inte så förr.

Blev extra tydligt i samband med usa- valet, gick inte o följa de sönder- spammade trådarna till slut. Verkar vara en strategi nuförtiden från vissa att förstöra diskussioner.
Senast redigerad av VanDick 2021-08-15 kl. 14:38.
Citera
2021-08-15, 14:30
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Har alltid varit så. Men det har blivit värre i takt med att Flashback blivit mer känt och normaliserat.

De stora megatrådarna om väldigt uppmärksammade händelser går inte längre att läsa. Första dagarna/veckorna efter händelsen så är det total kaos och tusentals one-liners skrivna av småbarn och utvecklingsstörda, verkar det.

Däremot är det fortfarande lika intressant att delta i trådar om mindre uppmärksammade saker. Jag föredrar de trådar dit bara de med specialintresse hittar.
Citera
2021-08-15, 14:30
Medlem
Cannibalizations avatar
Jag har varit här ett tag och visst har det alltid funnits troll. Men det är skillnad på hur och vad man postar om. Där tycker jag mig se en förändring som kan ha skett över tid, men det är bara en anekdot ifrån min sida. Det kan ju ha att göra med vilka ämnen man engagerar sig i här på sidan.

I många trådar får jag ofta uppfattningen att det är relativt många som går in med en åsikt tvärtemot andra användare enbart med syfte att skapa, eller hetsa upp en viss typ av nivå på diskussionen. Givetvis är inte alla som agerar så troll, men ibland får jag det intrycket.
Citera
2021-08-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Jag tror det växer, precis som ensamhet. Män med ilska. Yngre tycks bara bli dummare och äldre idioter som nyligen lärt sig att använda modern teknik.

Sen beror det på ämnen. Djurplågeri, miljöförstöring, invandring, psykopati och brott. Då kommer flockarna för att bevisa hur dumma de är. Glöm inte konspirationsteorier.

Nedan är ett exempel på hur man hanterar troll.

Jag tycker du ska lära dig att använda stora bokstäver och punkt. Hur gammal är du?

Är dessa ämnen uttjatade är det därför trollning är så stort? Folk har tröttnat helt enkelt. Eller är det politisk inriktat att folk inte vill att olika ämnen ska diskuteras så dom förstör hellre trådarna? Eller kanske ännu djupare, en attack mot Flashback där någon grupp försöker förstöra så många trådar som möjligt så folk tröttnar att komma hit.
Citera
2021-08-15, 14:33
Medlem
Tarrous avatar
För 10 år sedan fanns här mer kunskap och mindre åsikter.
Citera
2021-08-15, 14:43
Medlem
VoktorDodkas avatar
Det speglar samhället i övrigt, folk mår dåligt av nutiden, mår dåligt över att inte kunna vädra sina åsikter utan att bli kallade rasister eller henor. Då släpper hämningarna när dom kommer in på flashback där dom tror allt är tillåtet.

Bortsett från det dåliga måendet och den handfull tråkiga damptroll med OCD som ständigt återkommer så var det värre förr, det är så j-a skönt att "vara flashback" har minskat i magnitud, vem saknar "tar du den i tvåan" och "25 cm" i två av tre svar i en tråd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in