Resultat: Det är sommar och nu...
... har trollingsäsongen gått igång på allvar
53,05%
409 röster
... är allt som vanligt. Regn, blåst, och lika många trolltrådar som det brukar
46,95%
362 röster
2021-06-10, 22:10
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Som jag också skrev inte olagligt att skapa trolltrådar .

Men känns som de (trolltrådarna) ökat nu pga podden samt modden ser mer mellan fingrarna pga podden för dessa trådar , samt tar mer bort kritiska inlägg .

Jag gjorde en edit på mitt förra inlägg.

Om det har ökat eller ej är inget jag märkt av, känns som fenomenet har funnits sen urminnes tider. Men visst kan podden ha gjort att det ökat. Angående din utsago att kritiska inlägg blir borttagna måste jag fråga hur dessa ser ut? Att tex skriva "Ohhhhh meh tråkigggt en trolltråd" är såklart OT och bör tas bort då det inte svara på ämnet.
Citera
2021-06-10, 22:12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkonkungen
Jag vet bara att jag allt för ofta blir varnad för trams/ot på ett forum som sägs värna ”yttrandefrihet på riktig”.
Men, men. Den här tråden kommer snart att var stängd….

Det beror väl lite på i vilken tråd och vad du gör för inlägg. Allt har sin plats så att säga, detta är ju egentligen det bästa för användarna för att undvika att trådar skräpas ner med inlägg som inte är relevanta till ämnet (möjligtvis likt just detta inlägg).
Citera
2021-06-10, 22:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det beror väl lite på i vilken tråd och vad du gör för inlägg. Allt har sin plats så att säga, detta är ju egentligen det bästa för användarna för att undvika att trådar skräpas ner med inlägg som inte är relevanta till ämnet (möjligtvis likt just detta inlägg).

Visst finns det folk som skriker troll har även jag gjort .

Men tyckt mig se även mer öppna skeptiska inlägg likt

” ja detta känns ju helt osannolikt kan du komma med bevis annars känns det som
En trolltråd ” Tas bort.

Inte för att jag tror att kvinnorna i podden kontaktat admin på något sätt , för att göra någon ” we scratch your back you scratch our deal.

Men de har ju pratat med humbug så finns ju en fot inne ;P

Men vem vet de kanske hänger på red lion tillsammans , the plot thickens.
Senast redigerad av americandadfan 2021-06-10 kl. 22:17.
Citera
2021-06-10, 22:24
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Visst finns det folk som skriker troll har även jag gjort .

En trolltråd ”

Tas bort

Det är nästan att likställas med att trollanklaga skulle jag säga. Om man vill frågasätta TS, vilket kan vara relevant många gånger så känns det som att det måste ske efter att man först ha "satt sig in" i TS sanning och på så sätt svarat om hur den skulle göra ifall TS talade sanning (blir fasen lite bökigt asså). Jag menar inte att man måste tro på TS, utan mer förhålla sig till trådens "sanning", då det i ett läge av trolltråd blir en ren hypotetisk fråga. Fasen vad luddig texten blev, hoppas att du förstår innebörden ändå. Mycket lär även bero på vilken forumdel man är på , vissa har ett öppnare läge för trolltrådar då de är mindre faktabaserade och utgår mer från känslor och kanske just pga så bör man kanske mer utgå från den hypotitiska trådsanning snarare än den korrekta sanning (då annat kan anses av OT/Trams av mod).

Sen tror jag en för stor andel trolltrådar kommer att skada forumet. Ditt Humbug spår är dock intressant.
Senast redigerad av Neroxx 2021-06-10 kl. 22:27.
Citera
2021-06-10, 22:26
Avslutad
Citat:
Det är nästan att likställas med att trollanklaga skulle jag säga. Om man vill frågasätta TS, vilket kan vara relevant många gånger så känns det som att det måste ske efter att man först ha "satt sig in" i TS sanning och på så sätt svarat om hur den skulle göra ifall TS talade sanning (blir fasen lite bökigt asså). Jag menar inte att man måste tro på TS, utan mer förhålla sig till trådens "sanning", då det i ett läge av trolltråd blir en ren hypotetisk fråga. Fasen vad luddig texten blev, hoppas att du förstår innebörden ändå. Mycket lär även bero på vilken forumdel man är på , vissa har ett öppnare läge för trolltrådar då de är mindre faktabaserade och utgår mer från känslor och kanske just pga så bör man kanske mer utgå från den hypotitiska trådsanning snarare än den korrekta sanning (då annat kan anses av OT/Trams av mod).

Sen tror jag en för stor andel trolltrådar kommer att skada forumet.

Jo men det som är det ”svåra” är att när man ser att det är en uppenbar trolltråd.

Man kanske försöker ge ett inte allt för ”ditt troll” svar på en gång. Men man vill ju ändå belysa att detta är ingen tråd att ta seriös och den bör slängas .

Hälsningar en trolljägare
Citera
2021-06-10, 22:28
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Jo men det som är det ”svåra” är att när man ser att det är en uppenbar trolltråd.

Man kanske försöker ge ett inte allt för ”ditt troll” svar på en gång. Men man vill ju ändå belysa att detta är ingen tråd att ta seriös och den bör slängas .

Hälsningar en trolljägare

Absolut, och jag håller med. Det är många gånger man får slå sig själv på fingrarna för att inte bara skriva trrrroooolltrråååd. Kanske att man får göra det lite snyggt och på slutet av ett större resonemang, men vem orkar det egentligen.
Citera
2021-06-10, 22:32
Avslutad
Citat:

Sen tror jag en för stor andel trolltrådar kommer att skada forumet. Ditt Humbug spår är dock intressant.

Ja som sagt man blir oftast raderad om man skriker troll nu förtiden . Men är väll en hårfin balans antar jag.

Haha ja här måste det grävas ;P kommer de ha mer intervjuer med mods? Kanske t.o.m. med admin!?
Citera
2021-06-10, 22:37
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Är osäker kring detta men måste ju ändå påpeka att Flashback inte är en ideell förening, ägarna vill självklart tjäna pengar. Att de kanske lättar på reglerna är fullständigt självklart om det finns ekonomisk vinning. Eller tvärtom, att de skärper reglerna.

Att folk tror att allt är gratis bara för att det finns på nätet är så jäkla idiotiskt.
Citera
2021-06-10, 22:37
Medlem
Läskigs avatar
Citat:

En trolltråd ” Tas bort.

Sådana där inlägg bidrar ju inte på något sätt till diskussionen, om man nu tror att någon trollar får man väl anstränga sig och komma med lite belägg för det hela, bara störigt att behöva scrolla förbi alla tramsinlägg med trollanklagelser till höger och vänster...
Citera
2021-06-10, 22:42
Medlem
Tycker tvärtom att de modererar på tok för hårt.
Här ex:
(FB) Vad tycker ni som ammar om att man avgudar era enorma pattar (de är ju snart taxöron)
Citera
2021-06-10, 22:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Sådana där inlägg bidrar ju inte på något sätt till diskussionen, om man nu tror att någon trollar får man väl anstränga sig och komma med lite belägg för det hela, bara störigt att behöva scrolla förbi alla tramsinlägg med trollanklagelser till höger och vänster...

Visst kanske inte , men oftast återkommer inte ts. Likt i denna tråd (FB) Tjejen har börjat skita med öppen dörr - vad säger det om relationen? eller så har de en ton bortförklaringar och vägrar ta emot hjälp/konstruktiv kritik från skribenter ( bortsett från de uppenbart dåliga förslagen )

Visst ibland så ”joinar” man trollandet fast man vet att det är uppenbart trams. Men ibland så är många trådstarter så dåliga och uppenbara att man inte orkar lägga till ett ”välskrivet ” inlägg utan snabbt bara vill man peka ut det uppenbara trollet.

Man fattar ju att många vill ha sin 15 min of fame
. Så de skapar trådar som är bara till för att sticka ut och ha chans att få höras i podden .
Citera
2021-06-10, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av maskindiskmdel
Tycker tvärtom att de modererar på tok för hårt.
Här ex:
(FB) Vad tycker ni som ammar om att man avgudar era enorma pattar (de är ju snart taxöron)

Var ju en urusel trådstart rakt igenom som uppenbarligen skulle bli slängd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in