2010-11-22, 02:40
Medlem
Str8flushs avatar
Här är en till som tänker bli nykter!
Drack mig full senast förra helgen och det känns så jävla bra än så länge.. drack ett par 3.5or nu i helgen och blev fan lullig på ett 6pack, men det är helt klart en klar förbättring.
Har även lagt ner alla andra droger förutom någon imovane ibland till kvällen för att kunna sova.

Va på en hemma fest en stund i helgen där alla satt och groggade men jag drack ett glas cola istället.. att man kan känna sig så stolt för en sådan sak är så jävla underbart...
En irriterande sak jag har märkt är att även fast jag har sagt till alla polare att jag inte ska dricka något mera så frågar dom mig "ska du ha en bira" "ska du ha en grogg" och det är sjukt irriterande även fast jag vet att dom bara försöker vara schyssta emot mig.

Har i princip druckit varje dag sen förra julafton och även rökt puff dagligen sen dess.. mer än 2veckor sedan jag rökte puff och jag är fortfarande positiv.(har köpt stickor och testat mig själv)

I will make it! har satt upp ett mål att inte bli full förens tidigast på julafton men hoppas jag klarar längre än det, Men det är bättre att sätta upp ett litet mål än att bryta det.

EDIT ! WOHO Testade pissa på en sticka nu och JAG HAR BLIVIT REN! Grymt skönt!
Senast redigerad av Str8flush 2010-11-22 kl. 03:01.
Citera
2010-11-22, 03:19
Medlem
Rockaways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Str8flush
Här är en till som tänker bli nykter!
Drack mig full senast förra helgen och det känns så jävla bra än så länge.. drack ett par 3.5or nu i helgen och blev fan lullig på ett 6pack, men det är helt klart en klar förbättring.
Har även lagt ner alla andra droger förutom någon imovane ibland till kvällen för att kunna sova.

Va på en hemma fest en stund i helgen där alla satt och groggade men jag drack ett glas cola istället.. att man kan känna sig så stolt för en sådan sak är så jävla underbart...
En irriterande sak jag har märkt är att även fast jag har sagt till alla polare att jag inte ska dricka något mera så frågar dom mig "ska du ha en bira" "ska du ha en grogg" och det är sjukt irriterande även fast jag vet att dom bara försöker vara schyssta emot mig.

Har i princip druckit varje dag sen förra julafton och även rökt puff dagligen sen dess.. mer än 2veckor sedan jag rökte puff och jag är fortfarande positiv.(har köpt stickor och testat mig själv)

I will make it! har satt upp ett mål att inte bli full förens tidigast på julafton men hoppas jag klarar längre än det, Men det är bättre att sätta upp ett litet mål än att bryta det.

EDIT ! WOHO Testade pissa på en sticka nu och JAG HAR BLIVIT REN! Grymt skönt!

Bra jobbat! Speciellt det där med att bara dricka cola när du festar med dina vänner, skulle fan jag ha svårt för att klara av!
Citera
2010-11-22, 04:12
Medlem
Str8flushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockaway
Bra jobbat! Speciellt det där med att bara dricka cola när du festar med dina vänner, skulle fan jag ha svårt för att klara av!

Tack =) Bara en sådan här sak som att få en positiv kommentar värmer jävligt mycket. nästan ingen av mina vänner har sagt att det är duktigt gjort av mig utan verkar mest rynka på ögonbrynen och inte bry sig så mycket.
Är sjukt stolt över mig själv även om det är en lång väg kvar att gå innan jag kan säga att jag har slutat dricka helt.. Kanske faller tillbaka nu i veckan det vet man ju aldrig, Men just nu känns det som jag har gjort det bästa valet i mitt liv.

Hur ser ni andra på att man dricker lätt öl till maten etc? Har ni lättare att falla tillbaka med att dricka starköl om ni väl får smak på en bira? Det är ett stort problem för mig att jag verkligen älskar öl smaken, dricker hellre öl än läsk, det smakar ju så jävla mycket godare..

Puffet är ju 100ggr lättare att sluta med än Alkoholen även fast skiten är laglig! Satans samhälle!

Mvh!
Citera
2010-11-22, 22:31
Medlem
SMD FBs avatar
Har precis fått omedelbart omhändertagande enligt LVM idag och jag tror att jag skall till Hessleby. Är det någon som har varit där och vet om det är ett soft ställe. Är det bra personal etc?
Citera
2010-11-23, 02:20
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Tack =) Bara en sådan här sak som att få en positiv kommentar värmer jävligt mycket. nästan ingen av mina vänner har sagt att det är duktigt gjort av mig utan verkar mest rynka på ögonbrynen och inte bry sig så mycket.
Är sjukt stolt över mig själv även om det är en lång väg kvar att gå innan jag kan säga att jag har slutat dricka helt.. Kanske faller tillbaka nu i veckan det vet man ju aldrig, Men just nu känns det som jag har gjort det bästa valet i mitt liv.

Hur ser ni andra på att man dricker lätt öl till maten etc? Har ni lättare att falla tillbaka med att dricka starköl om ni väl får smak på en bira? Det är ett stort problem för mig att jag verkligen älskar öl smaken, dricker hellre öl än läsk, det smakar ju så jävla mycket godare..

Puffet är ju 100ggr lättare att sluta med än Alkoholen även fast skiten är laglig! Satans samhälle!

Mvh!

Jag kan lova dig att det inte finns en enda alkoholist på denna jord som klarar av att ta en lättöl till maten utan att få stora/jobbiga problem därefter.

Det är TYVÄRR sluta helt eller inte sluta alls. bestämmer du dig för att hålla dig till helgerna så är du snart där igen kan jag lova..

Nykter alkoholist eller alkoholist?!..:/
Citera
2010-11-23, 09:10
Medlem
marskatts avatar
Citat:

Mvh!

Vill du dricka öl så finns det alkoholfria alternativ, 0.0%, bl a på hälsokostaffärrer, har inte smakat själv så jag har ingen aning om det är drickbart.

Som föregående redan svarat håll dig borta från alkohol! Det är lätt att falla tillbaka när man har börjat tänja på sina egna satta gränser.

För mig så är Systembolaget i sig en trigger, har inte satt min fot innanför dörrarna sen jag blev nykter i aug -09. Där finns ett vinliknande alternativ gjort på blåbär jag gärna vill smaka, men om jag gick in och köpte det själv så skulle min hjärna ticka igång, aha det här gick ju bra... och vad händer efter att jag varit där och handlat några gånger, alkoholfria alternativ? Jo jag hade antagligen handlat något med alkohol och då är spiralen igång igen.

Bamsekram till alla som kämpar mot sug och begär.
Citera
2010-11-28, 20:03
Medlem
Identisks avatar
Ställer mig i ledet till de som tänker sluta.
Någon öl till maten ska ju inte vara några problem, men vad ger en fylla en egetligen?!
Tom plånbok, bakfylla, minnesförlust och ångest sammanfattar det ganska bra.
Citera
2011-01-14, 04:18
Medlem
Dr0sters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Identisk
Ställer mig i ledet till de som tänker sluta.
Någon öl till maten ska ju inte vara några problem, men vad ger en fylla en egetligen?!
Tom plånbok, bakfylla, minnesförlust och ångest sammanfattar det ganska bra.

Kan resultera i rolig kväll som tyvärr inte är så rolig dagen efter.

Tillhör också dom som har fått nog. På nyår var min sista fylla och den var inte nådig.
Därefter har det inte blivit en droppe alkohol. Däremot kan ju en kall öl vara fruktansvärt gott på sommaren. Speciellt till skaldjur. Mums!
Synd att matvarubutiker oftast inte har speciellt stort utbud av alkoholfri öl eller vin.
Att lättöl/folköl oftast är betydligt billigare alkoholfritt öl är f.ö också väldigt synd.
Citera
2011-01-14, 06:30
Medlem
Elvanys avatar
Nu är det min tur och sluta droga har jag bestämt mig för. Under de senaste 2 åren har jag rökt Cannabis i princip var dag, testat de flesta av droger och som grädde på moset varit full varenda fredag sen dess och även många av lördagarna.

Den senaste tiden i mitt liv har helt enkelt känts som att den bara "passerat förbi". Varje dag har varit den andra lik och när jag reflekterar över den senaste tiden i mitt liv (är nu 18 år) så känns det som att jag bara har slängt bort 2 år av mitt liv till att göra ingenting. Det som skulle bli mina bästa år på gymnasiet som jag sett fram emot i hela mitt liv avslutades runt halva 2'an när jag hoppade av för anledningar jag inte ens kan förstå i dagsläget. Jag trodde att jag hade listat ut allt helt enkelt, trodde att det enda jag behövde var mig själv. Och nu är den sista terminen kommen och studenten med min årskull som jag fantiserat om i så många år finns inte för mig längre.

Jag har aldrig varit något problembarn, tvärt om... Har alltid haft väldigt lätt för mig men har på senare tid känt mer och mer att allt drogande bara gjort mig helt likgiltig inför livet. Ett syskon till mig fick nyligen barn och det har fått mig att se annorlunda på världen och tänka annorlunda.. Döden är något jag ofta tänker på nuförtiden.. Kan inte förmå att sluta tänka på det och det äter på mig. Men det har dock fått mig att inse att det är mer värt att faktiskt skapa sig några minnen här i livet istället för att bara försöka glömma allting som sker omkring en. Att kunna se tillbaka på ett liv fyllt med glada minnen, platser jag besökt eller grejer jag gjort är något jag vill kunna göra om jag blir gammal och grå.

När nyår kom bestämde jag mig för att för första gången i mitt liv lägga några nyårslöften. Jag skulle sluta ta droger.. Men efter nyår kände jag mig helt enkelt inte redo och fortsatte röka cannabis, tog även ecstacy vid ett tillfälle och var full på en tisdag.

Detta är nu snart 2 veckor sen och jag har inte rört en droppe alkohol sen dess. Cannabis slutade jag med för 3 dagar sen nu och det känns kanonbra, har inte ens varit sugen på ett bloss. Efter så många gånger när tanken slagit mig att sluta så har det aldrig känts såhär. Nu känner jag att jag verkligen inte vill gå in i dimman igen för jag vet hur det slutar, som det gjort varje gång. Det trappas upp och det blir varenda dag, Cannabis är min djävulsdrog.

Jag skulle inte vilja kalla mig för alkolist, men när jag blir full gör jag alltid bort mig och jag klarar knappt leva med mig själv dagen efter för alla dumma grejer jag gör.. Men något som jag aldrig trodde skulle hända är att suget efter en grogg eller öl har visat sig vara enormt stort. Förra helgen var alla mina vänner av och festade och hade skitkul och självklart kändes det som man missade något.. Nu är det tidig fredag och jag känner redan hur den klassiska fredagsstämningen börjar fylla min kropp.

Har nu på senare tid fyllts av en känsla att bygga mitt liv, mitt egna liv. Jag är fortfarande ung, men väldigt sentimental. Jag har slängt bort de senaste två åren, kanske de bästa.. Hoppas bara jag kan göra något bättre resten av min tid här och göra något som faktiskt betyder något, inte bara för mig utan för andra.

Nåja, antar att även jag bara behövde skriva av mig lite och lätta på hjärtat lite eftersom detta ärendet inte är något jag diskuterar med mina föräldrar, utan något som jag bär inom mig.. Som vi alla gör antar jag.

Önskar alla andra som tagit sig i kragen och bestämt sig för att klarna till, god lycka och många varma hälsningar.

~
Citera
2011-01-14, 10:14
Medlem
marskatts avatar

Du är ung och väldigt klok, tänk om jag hade tänkt i samma banor i den åldern då hade jag antagligen inte fortsatt i 20 år till.
Ett tips till dig är att ta hjälp utifrån, det är inte lätt men du måste lätta på trycket någonstans annars tar drogen dig!

/kram och lycka till.
Citera
2011-01-14, 10:38
Medlem
M0ntanas avatar
Har någon bra tips på hur man orkar vara ifrån sub. Det är fan inte lätt alltså. Måste ha tips på vad man kan göra, träna är ju givet såklart.
Citera
2011-01-14, 17:06
Medlem
sjpatriks avatar
Citat:
Har nu på senare tid fyllts av en känsla att bygga mitt liv, mitt egna liv. Jag är fortfarande ung, men väldigt sentimental. Jag har slängt bort de senaste två åren, kanske de bästa.. Hoppas bara jag kan göra något bättre resten av min tid här och göra något som faktiskt betyder något, inte bara för mig utan för andra.

Framtidsplaner är något som fick mig dra ner på alkoholintaget. Har själv suttit i situationen då jag sade upp mig från mitt tidigare jobb, börja leva på a-kassa och pga tristess börjat dricka. Det eskalerade ordentligt för mig. I början var det endast helger, sedan någon onsdag tillslut blev det blev stort sett hela veckan.

Förrän slutet av förra året har jag missbruk alkohol non-stop i flera månader. Nu har jag fått upp ögonen för att vidareutbilda mig. Denna tanke (att jag kan påverka min framtid) har fått mig tänka om min livssituation.

Om vi ska vara helt ärliga, vad är det för liv att vara full/hög på droger?
Senast redigerad av sjpatrik 2011-01-14 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in