2010-08-23, 14:12
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
30 dagar utan opiater idag

Har inte varit totalt nykter i 30dagar, men det är opioiderna som jag föll för så jag är mycket stolt. Har varit en resa till helvetet att kliva av, nu känns det som att jag är påväg därifrån och kan kanske börja vara lycklig, eller lyckligare ialf.. Lycka till alla MVH//Bangar_inte

Fan stort grattis! Hade missat detta inlägget tidigare!

Du har hållit på ganska länge och kontinuerligt med opioder va? Hur mår du nu?

Starkt jobbat iallafall!
Citera
2010-08-23, 14:12
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Jo jag äter väldigt hälsosamt och är väldigt medveten om vad jag stoppar i mig, med undantag för opioderna jag tagit då. Äter i princip aldrig snabbmat. Mycket som är rikt på antioxidanter,vitaminer,mineraler,fibrer osv. Undviker saker med E-ämnen så mycket det går och så!

Åt alltid hälsosamt innan opioderna också så, mår bra av det!

Undantaget var väl när man hade rökt och jobbig ångest, då fuskade man.

Bra. Har märkt att folk med ensidig kost och olika näringsbrister har kroppar som skriker mer efter droger än andra.
Citera
2010-08-23, 14:15
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Bra. Har märkt att folk med ensidig kost och olika näringsbrister har kroppar som skriker mer efter droger än andra.

Det kan jag mycket väl tänka mig att det stämmer! Vet ju själv när man käkat dålig mat en tid att man brukar må lite sämre, sen om de är bara psykiskt vet jag inte.

Tror dock att bra mat och träning är den bästa medicinen för kroppen helt klart!
Citera
2010-08-23, 14:19
Medlem
Jag själv är ingen missbrukare eller liknande. Har dock en far som är. Hursomhelst så hoppas jag att Ni som har problem hittar en väg att slippa eländet. Jag kan inte förstå Er situation såklart men jag önskar Er lycka till. Om du vill förändra dig så går det. Om du inte vill så kan jag inte hjälpa dig hur mycket jag än vill.
Citera
2010-08-23, 15:37
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus1978
...Om du vill förändra dig så går det. Om du inte vill så kan jag inte hjälpa dig hur mycket jag än vill.

Det låter självklart, men är ju egentligen hela alltet. Vill man inte tillräckligt, så hjälper inte en armé av omringande vakter dygnet runt. Vill man tillräckligt, kan man sitta i en hög av heroin utan att bry sig...
Citera
2010-08-23, 16:34
Medlem
lundagrens avatar
var i princip nykter i 2 veckor pga resa, kom tillbaka och nu är det värre än innan. Suget hade precis släppt, så träffar jag en tjej som är bartender....
Citera
2010-08-23, 17:54
Medlem
Har inte varit nykter mer en 6 dagar dom senaste 3åren... funderar på att totalt lägga av med alkoholen, återkommer till den här tråden när jag bestämt mig helt och hållet.

Är bara 18 år fyllda
Citera
2010-08-27, 12:10
Medlem
Yohomies avatar
Gått bra den här veckan utan opioderna. Tränat som en dåre och mått riktigt bra. Höll på att städa nyss och då hittade jag en hel del oxy som låg på ett skivfodral som jag helt hade glömt bort, måste vara flera månader sedan. Snortade dock i mig det, men det var så lite så känner inget, onödigt bara alltså. Ikväll blir det dock några öl eftersom jag lovat att vara med och dricka ett par. Aldrig haft problem med alkoholen.

Ha det bra alla och kämpa på!
Citera
2010-08-27, 13:05
Bannlyst
Tänker fortsätta på den inslagna vägen, ren från subben 3,5/4,5 vecka (minnet är skit). Ett återfall med oxy/amfetamin för tre dagar sedan, men återfall är en del i processen. Lärde mig att jag inte kan figurera på platser där droghandeln flödar utan att tappa förnuft och handla på stört. Något stört blev väl mitt system, men inte värre än att jag fortfarande vaknar med en god känsla på morgonen, må vara väldigt subtil värk. Och doser som jag egentligen skulle bli "mätt" på var egentligen totalt otilfredställande, alltså ingen toleranssäkning eller ens verklighetsflykt. Friskhetstecken kanske?
Citera
2010-08-27, 13:20
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Tänker fortsätta på den inslagna vägen, ren från subben 3,5/4,5 vecka (minnet är skit). Ett återfall med oxy/amfetamin för tre dagar sedan, men återfall är en del i processen. Lärde mig att jag inte kan figurera på platser där droghandeln flödar utan att tappa förnuft och handla på stört. Något stört blev väl mitt system, men inte värre än att jag fortfarande vaknar med en god känsla på morgonen, må vara väldigt subtil värk. Och doser som jag egentligen skulle bli "mätt" på var egentligen totalt otilfredställande, alltså ingen toleranssäkning eller ens verklighetsflykt. Friskhetstecken kanske?

Kul att läsa att det verkar gå bra för dig!

Kom och tänka på hur jävla härligt det är att känna saker när jag var ute med hundarna imorse. Det började spöregna och jag bara njöt av att känna hur jävligt det är med spöregn! lite mysigt med!
Citera
2010-08-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Kul att läsa att det verkar gå bra för dig!

Kom och tänka på hur jävla härligt det är att känna saker när jag var ute med hundarna imorse. Det började spöregna och jag bara njöt av att känna hur jävligt det är med spöregn! lite mysigt med!

Och dig går det bra för med, glädjer mig.

Det är småsakerna man lever på, utan tungsinnet så funkar det.
Citera
2010-08-27, 16:10
Medlem
PAIN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamseglaren
Och dig går det bra för med, glädjer mig.

Det är småsakerna man lever på, utan tungsinnet så funkar det.

Vill bara säga att du verkar vara en väldigt SMART människa och även en stark sådan som hållt dig så länge! Fortsätt på samma bana så kommer allt bli så bra så... Dina visa ord gör mycket här på forumet!

Sköt om er alla som försöker sluta!
Senast redigerad av PAIN- 2010-08-27 kl. 16:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in