2023-08-05, 22:59
Medlem
fittpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moduka
Det värsta är en förlamande trötthet. Varje steg jag tar föregås av en tanke. Jag väljer att plocka av vinbären framför hallonen för då kan jag sitta ner. Jag är inte bara sömnig utan liksom helt slut. Har inte ångest men sover dåligt. Fast tröttheten i kroppen beror inte endast på sömnbrist. Känns som jag befinner mig i ett vakum. Det är svårt att förklara känslan. Tack så mycket för ditt engagemang och dina tips! ❤️

Bättre att sitta ner och plocka vinbär än att ligga raklång och däckad. det vakuum du upplever att du lever i är sannolikt en mild dissociation/derealisation påföljt av ångest och abstinens. det är obehagligt och frustrerande men det går över, och plötsligt befinner man sig utanför dendär bubblan igen och världen känns verklig. det viktiga är att hålla sig sysselsatt så gott det går och interagera med den riktiga världen - precis som du gör i denna tråden.
kämpa och vänta ut tröttheten och hopplösheten, det kommer inte pågå för evigt. låt dig själv vara trött och försök göra saker som tidigare har ingett trygghet - se om en serie eller film du gillar och ät något som känns bra i magen och i själen.
det är kämpigt som fan men jag tror verkligen att du kan uthärda det, om andra klarar det och tar sig ut på andra sidan gör du det också. <3
hoppas att du får lite sömn inatt och att saker känns lite bättre när du vaknar!
Citera
2023-08-06, 20:07
Medlem
Tror jag var nykter ifrån alkohol runt 5 månader nu sjukt nice ändå
Sjukaste är att jag inte har sug alls till att dricka, andra droger brukar jag dock bli sugen på men lyckats hålla mig borta ifrån de me rätt bra.
Nån gång har det hänt man tagit nått men väldig skillnad ifrån innan då det var i princip dagligen
Citera
2023-08-06, 23:27
Medlem
B-peths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudelidu
Tror jag var nykter ifrån alkohol runt 5 månader nu sjukt nice ändå
Sjukaste är att jag inte har sug alls till att dricka, andra droger brukar jag dock bli sugen på men lyckats hålla mig borta ifrån de me rätt bra.
Nån gång har det hänt man tagit nått men väldig skillnad ifrån innan då det var i princip dagligen

Grymt! Bra jobbat
Vad fick dig att sluta? Planerat uppehåll eller tröttna du på skiten bara?
Citera
2023-08-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-peth
Grymt! Bra jobbat
Vad fick dig att sluta? Planerat uppehåll eller tröttna du på skiten bara?
Hamnade på psyk och fick problem me körkortet, trött på att vara beroende av saker och alltid må skit.
Har börjat ta drog och alkotester nu vilket inte är jätte kul men mår mycket bättre nu när man är nykter faktiskt.
Har nog aldrig varit nykter så här länge ifrån drickat faktiskt
Senast redigerad av dudelidu 2023-08-08 kl. 20:29.
Citera
2023-08-09, 01:45
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Hamnade på psyk och fick problem me körkortet, trött på att vara beroende av saker och alltid må skit.
Har börjat ta drog och alkotester nu vilket inte är jätte kul men mår mycket bättre nu när man är nykter faktiskt.
Har nog aldrig varit nykter så här länge ifrån drickat faktiskt

Fick du behålla körkortet under förutsättning att du lämnar prover, eller lämnar du numera prover för att få tillbaka körkortet?

Oavsett ska du ha en klapp på axeln! Bra jobbat!
Citera
2023-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Fick du behålla körkortet under förutsättning att du lämnar prover, eller lämnar du numera prover för att få tillbaka körkortet?

Oavsett ska du ha en klapp på axeln! Bra jobbat!
Tack tack Ja precis får behålla det men måste lämna prover annars tar dom det.
Rätt drygt men men, känns bara som ren tur att jag inte blivit av med det tidigare, blev lobbad 2 gånger med 2 ringa på en vecka och håll på att typ dö, hände för nått år sen men då hade jag jävla flyt och fick behålla det av nån anledning
Citera
2023-08-09, 19:33
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Tack tack Ja precis får behålla det men måste lämna prover annars tar dom det.
Rätt drygt men men, känns bara som ren tur att jag inte blivit av med det tidigare, blev lobbad 2 gånger med 2 ringa på en vecka och håll på att typ dö, hände för nått år sen men då hade jag jävla flyt och fick behålla det av nån anledning

Jag är glad för din skull! Det är sällan myndigheterna ens är så medgörliga, fastän det i många fall faktiskt hjälper bättre att visa förståelse och medmänsklighet i stället för att skapa merproblem för något man faktiskt vill ha hjälp med!
Citera
2023-08-09, 22:10
Medlem
electiondays avatar
En månad!
Citera
2023-08-11, 15:27
Medlem
Jesusmarychains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
En månad!

Snyggt kompis! 23e dagen här. Hur har det känts för dig, denna tid?
Citera
2023-08-11, 22:43
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusmarychain
Snyggt kompis! 23e dagen här. Hur har det känts för dig, denna tid?

För det mesta bra. Tankar på att ta det där första glaset har kommit, och kommer, ibland - än så länge har jag helt enkelt stått emot genom att tänka "inte i dag", "inte nu", samt att jag har gått på möten och delat om saken. Tanken försvinner efter några minuter.
Citera
2023-08-11, 22:58
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electionday
För det mesta bra. Tankar på att ta det där första glaset har kommit, och kommer, ibland - än så länge har jag helt enkelt stått emot genom att tänka "inte i dag", "inte nu", samt att jag har gått på möten och delat om saken. Tanken försvinner efter några minuter.

Grymt jobbat! Det ska du ha!

De där återfallstankarna är de allra svåraste att hantera, för det är oftast de som till slut kommer med fullkomligen absurda resonemang och ursäkter till att åka eller ta sig en promenad till Systembolaget, och sedan sitter man där i soffan och häller upp glas efter glas utan att knappt ha hunnit förstå att man är i gång med drickandet igen, eller också sker det i ren panik som en följd från ångest och det dricks direkt ur flaskan eller halsas burkar som om någon vore på väg att stjäla allihopa från en.
Citera
2023-08-12, 20:53
Medlem
Köpte mig 8 st 50 cl 6.0 % efter jobbet igår. Väldigt hård arbetsvecka, ville bara bli sänkt och avslappnad (vilket jag också blev och all ångest försvann). Drack 4a igår och resten när jag vaknade i morse. Så här i efterhand så var det inte värt att på långa vägar. Varit nykter annars i 5 veckor, tränat hårt både med löpning och gym. Glad att jag inte gick och köpte mer alkohol idag. Imorgon blir det dubbelpass på gymet.

Alkoholen har sabbat 5-6 år av mitt liv och har senaste 2 åren kommit på någorlunda rätsida. Senaste 8 månaderna återhämtat mig rejält men fortfarande en lång väg kvar. Alkoholen sätter fortfarande käppar i hjulet men har lyckats får en 80-90 % kontroll över alkoholen. Tror fortsatt att jag ska kunna dricka måttligt i sociala sammanhang i framtiden. Möjligt att det aldrig blir så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in