2010-08-21, 19:49
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
30 dagar utan opiater idag

Har inte varit totalt nykter i 30dagar, men det är opioiderna som jag föll för så jag är mycket stolt. Har varit en resa till helvetet att kliva av, nu känns det som att jag är påväg därifrån och kan kanske börja vara lycklig, eller lyckligare ialf.. Lycka till alla MVH//Bangar_inte
Grattis min vän, fika snart?
Citera
2010-08-21, 19:53
Medlem
Yohomies avatar
Har kört på opioder i flera år nu men oftast bara nån gång i veckan men ibland mer såklart. Slutar dock helt från och med idag! Ska försöka uppleva nykter lycka, den bästa lyckan när man kan!
Citera
2010-08-21, 20:47
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Har kört på opioder i flera år nu men oftast bara nån gång i veckan men ibland mer såklart. Slutar dock helt från och med idag! Ska försöka uppleva nykter lycka, den bästa lyckan när man kan!
Hör av dig på PM om du behöver stöd mannen, jag finns oftast här på FB eller på privat msn. Fråga isf på PM..
Citera
2010-08-21, 21:16
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Hör av dig på PM om du behöver stöd mannen, jag finns oftast här på FB eller på privat msn. Fråga isf på PM..

Tack för stöd! Hör av mig om jag behöver snacka!
Citera
2010-08-21, 21:19
Medlem
Yohomies avatar
Blir nog inget större problem för mig eftersom jag endast kört dagligen på slutet, men idag har jag haft lite abstinens men ingen större fara eftersom jag fixar att sitta här och skriva

Lycka till alla andra därute som bestämmer sig för att sluta också!
Citera
2010-08-21, 23:52
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Grattis min vän, fika snart?

Tackar Det låter som en utmärkt idé! Hör av mig i början på nästa vecka. Ha de bäst min vän!
Citera
2010-08-21, 23:55
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Blir nog inget större problem för mig eftersom jag endast kört dagligen på slutet, men idag har jag haft lite abstinens men ingen större fara eftersom jag fixar att sitta här och skriva

Lycka till alla andra därute som bestämmer sig för att sluta också!

Vill man så kan man. Sen så får man inte vara rädd för att må piss. Jag har mått piss i en månad nu och de börjar bli bättre nu men det har varit riktigt tungt, men planerar man att sitta på toan en halv vecka så känns det lättare. Det blev de ialf för mig. Lycka till!
Citera
2010-08-22, 07:13
Medlem
Yohomies avatar
Kan komma med en liten uppdatering om natten för de som vill läsa.

Började med att jag hade jävulska kramper i magen och svettningar under kvällen. Dessa fortsatte fram till att jag skulle försöka sova. Lyckades somna tillslut men vaknar upp fort som fan av en konstig mardröm. Lyckas somna igen men vaknar nästan direkt av mardröm igen. Detta fortsätter i flera timmar. Vaknar efter ännu en mardröm och nu märker jag att jag blöder näsblod som bara fan, så jag reser mig och ska skynda mig till toaletten. På halva vägen fram till toaletten så skiter jag på mig, det bara öser och jag kan inte alls hejda det. Väl framme vid toan så fortsätter jag skita så mycket det går. Blir efter en stund rätt illamående och näsblodet vägrar sluta. Tillslut svimmar jag av någon anledning och vaknar upp på golvet intill toaletten.

Ligger nu i sängen och fryser utav bara helvete men kan inte och vill inte somna om på grund av dessa jävla mardrömmar.

Antar att jag kanske har kört lite hårdare på opioderna dessa åren än vad jag själv trott. Det värsta verkar ju vara över nu iallafall..

Sen stor respekt till er som kört dagligen i flera år på opioder och lyckas slutat. Jag vågar inte tänka på hur ni har haft det...
Citera
2010-08-22, 14:04
Medlem
Cautions avatar
Min favoritdrog var främst opioider. Har varit ren nästan fyra månader nu. Det går bra och mår toppen, men visst fan saknar man opiatkänslan till och från. Hur funkar det för andra som varit beroende av opioider och slutat? Kommer längtan tillbaka då och då oavsett hur länge man varit ren?
Citera
2010-08-23, 13:51
Medlem
Yohomies avatar
Mår rätt bra idag, bara magen som inte riktigt vill fungera och lite lätt huvudvärk.

Har dock lyckats träna tidigare idag och det hjälper verkligen bra för stunden och ett tag efteråt. Har inte varit i närheten av att kunna träna igår och i förrgår. Så det känns skönt ändå att träningen funkar nu.

Tänker vara drogfri(undantag kaffe) väldigt länge nu om det går som jag vill.
Citera
2010-08-23, 13:58
Medlem
bayers avatar
Citat:
Blir nog inget större problem för mig eftersom jag endast kört dagligen på slutet, men idag har jag haft lite abstinens men ingen större fara eftersom jag fixar att sitta här och skriva...

Jo det blir ett problem. Ett mycket stort problem. Du lägger ner "för alltid", visst hoppas jag att du ska klara det, men underskatta inte svårigheterna. Och kom ihåg att även råttor blir mycket mycket lättare narkomaner när de får junk food, och följaktligen blir det värre om du junkfoodar när du vill lägga ner.

Råa frukter, även så mycket råa grönisar som du kan äta. Inte för att dom är allmänt 'stärkande' i första hand - men för att det hjälper mot suget.

Drick mycket, men helst inte söta läskedrycker, socker är junk food. och rör på dig så att din egen endorfinproduktion boostas lite.

Allting GÅR ju...
Citera
2010-08-23, 14:05
Medlem
Yohomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
...

Jo jag äter väldigt hälsosamt och är väldigt medveten om vad jag stoppar i mig, med undantag för opioderna jag tagit då. Äter i princip aldrig snabbmat. Mycket som är rikt på antioxidanter,vitaminer,mineraler,fibrer osv. Undviker saker med E-ämnen så mycket det går och så!

Åt alltid hälsosamt innan opioderna också så, mår bra av det!

Undantaget var väl när man hade rökt och jobbig ångest, då fuskade man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in