2012-01-16, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Long-John-Silver
Eller hur... det är lite som att vara Neo i Matrix när fullisarna går loss. Jag kommer ihåg att det kändes som att ha superkrafter i bland. Man tänker dubbelt så snabbt som alla andra på stället, rör sig dubbelt så snabbt... har fungerande reflexer... etc. There's no end to the possibilities

Så jävla sant. Man känner sig som ngt geni
Citera
2012-01-16, 02:44
Medlem
nykteriztens avatar
Citat:
Citat:
Eller hur... det är lite som att vara Neo i Matrix när fullisarna går loss. Jag kommer ihåg att det kändes som att ha superkrafter i bland. Man tänker dubbelt så snabbt som alla andra på stället, rör sig dubbelt så snabbt... har fungerande reflexer... etc. There's no end to the possibilities

Citat:
Ursprungligen postat av 20111111
Så jävla sant. Man känner sig som ngt geni

precis så jag känner mig dagligen i intellektuellt sällskap

nej skämtosido, har också bestämt mig för att sluta dricka helt och hållet, så inga droger alls under en tid nu! Blev inspirerad av att läsa tråden dock! så tack och Lycka till alla som också tar förnuftet till fånga!
MVH
Citera
2012-01-16, 11:11
Medlem
Revolvers avatar
Citat:

Haha, epitetet Neonykterist är myntat!
Citera
2012-01-16, 16:03
Medlem
har nu beslutat att aldrig ta en droppe alkohol mer i livet. Det är nog med denna lömska helvetesdrickan. Alkohol har aldrig hjälpt någon, bara stjälpt.
gjorde år 2011 försök att sluta, sprang varje dag, styrketränade likaså men på något sätt kom alkoholen alltid tillbaka. Nu är det slut för gott.

det är mest pga mitt "osynliga handikapp" som alkoholen har varit som en form av självmedicinering, nu ska jag bita ihop och ta itu med problemet på ett hållbart sätt istället. Få ett dugligt liv, kunna leva livet på riktigt!

Har gått till vårdcentralen och frågade vart man kan skaffa antabus. ska ringa numret jag fick imorgon förmiddag. Antabusen ska jag inta innan jag beger mig till ställen där jag vet kan eller kommer att finnas alkohol så att man kan vara mer avslappnad och veta att intag av helvetesdrickat kommer att vara omöjligt.

lycka till allihop!
Citera
2012-01-16, 22:08
Medlem
Revolvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukemAll
har nu beslutat att aldrig ta en droppe alkohol mer i livet. Det är nog med denna lömska helvetesdrickan. Alkohol har aldrig hjälpt någon, bara stjälpt.
gjorde år 2011 försök att sluta, sprang varje dag, styrketränade likaså men på något sätt kom alkoholen alltid tillbaka. Nu är det slut för gott.

det är mest pga mitt "osynliga handikapp" som alkoholen har varit som en form av självmedicinering, nu ska jag bita ihop och ta itu med problemet på ett hållbart sätt istället. Få ett dugligt liv, kunna leva livet på riktigt!

Har gått till vårdcentralen och frågade vart man kan skaffa antabus. ska ringa numret jag fick imorgon förmiddag. Antabusen ska jag inta innan jag beger mig till ställen där jag vet kan eller kommer att finnas alkohol så att man kan vara mer avslappnad och veta att intag av helvetesdrickat kommer att vara omöjligt.

lycka till allihop!

Lycka till själv, kamrat! Hör av dig hit om abstinensen smyger sig på!
Citera
2012-01-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Det skall bli fruktansvärt skönt att lägga min första "barnota" på ett nytt träningskort hos thaiboxningsklubben nu till löning, och samtidigt ha pengar över till andra saker som man sparde in på tidigare för att ekonomin till utekvällarna!

Faktiskt, vid någon viss ålder så slår det till i homo sapien sapiens att man kan inte hitta på aktiviteter nyktra, utan man hittar istället på ursäkter för att bärsa eller bli skönt dragna.. Ett tips är att hålla sig på t ex bowlinghallar utan utskänkningstillstånd, golfbanor, badminton- och tennishallar, gym osv. Ett träningspass är både socialt, nyktert och kan hålla en krets upptagna i timmar!
Jag är med dig,
Hur börjar jag?
Citera
2012-01-16, 22:52
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasenict
Jag är med dig,
Hur börjar jag?

Beroendemottagning, blodprov, gå dit o träffa läkare, få dina antabus 2ggr i veckan. Sen varvar du det med någon typ av terapi.

Och sedan när du inte kan dricka längre så får du byta ut ditt beroende till träning eller nått.

Om du inte behöver allt det där så lägg bara av du har inte fastnat ännu. Det är bara fortfarande roligt att festa isånafall.
Citera
2012-01-16, 22:54
Medlem
Citat:
Lycka till själv, kamrat! Hör av dig hit om abstinensen smyger sig på!
Tack! det betyder mycket för mig. faktiskt jättemycket.

Jag säger detsamma, lycka till och hör av dig om det blir tungt!
såg f.ö att du jobbar i en miljö med mycket alkohol närvarande. Helt sjukt att föreställa sig!! Men det är ett bevis på att du är en stark individ! jävligt stark!
Det är såna som du som folk ser upp till innerst inne, både fulla typer och nyktra lirare!

kom ihåg att aldrig ge upp, man vet själv hur burkar och flaskor kan börja "prata" med en. inte bokstavligt men du fattar nog, man ser ett flak öl och de liksom: "ta o öppna mig! drick mig och njut!" osv. Fuck that, alkoholen är största lögnarn som finns!

hah! jag mins hur man satt i sin självbelåtenhet när alla runt omkring hade svikit en och man lyfte glaset i höjden och sa "..Du är min bästa vän, du ljuger fan aldrig för mig"
När det precis var det den gjorde

vi hörs om det blir jobbigt!
Senast redigerad av NukemAll 2012-01-16 kl. 23:11. Anledning: lite stavfel.
Citera
2012-01-16, 23:23
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakerman
Vad gör man sedan när relationerna har gått åt helvete?

Gör dit bästa för att bevisa att du kan bli nykter och om du misslyckas med det.. ja.. lär dig en läxa och och försök inte göra om samma misstag.

Iaf det jag försöker nu, sökt all hjälp jag kan få och om jag inte fucking fixar det här så vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra.
Citera
2012-01-17, 12:36
Medlem
Revolvers avatar
Tillbringade min lediga måndagskväll med att kliva in i ett klassiskt thaiboxningsställe belagt i en gränd för att släppa lös endorfinruset under en och en halvtimme.. Helvete vad jag funnit mitt fulla substitut till drogerna nu!

Kämpa på, kamrater!
Citera
2012-01-19, 00:22
Medlem
Revolvers avatar
Imorgon när jag vaknar så har jag vart nykter i en månad
Citera
2012-01-19, 01:13
Medlem
Citat:
Imorgon när jag vaknar så har jag vart nykter i en månad
Bra jobbat kamrat! så ska det se ut!
Själv blir det 19 dagar imorgon!

bra att du har börjat med något fysiskt som kampsport, det är asbra i kampen för nykterheten. träning är nästan A och O enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in