2010-05-23, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaja1
Antabus
Minskar inte abstinensen något.
Citera
2010-05-23, 21:07
Medlem
Citat:
Antabus

Antabus lindrar inte suget.
Citera
2010-05-23, 21:17
Medlem
jaja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Minskar inte abstinensen något.

Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Antabus lindrar inte suget.
Jaha, det var jag helt säker på... sorry. Då har jag inte en aning. Det skulle väl vara att du tar andra droger som benso, opioider m.m. som gör att du får ett minskat sug efter alkoholen. Men det är ju knappast den rätta vägen att vandra, och plötsligt så har du ett annat beroende att bli av med.
Citera
2010-05-23, 21:29
Medlem
Citat:
Jaha, det var jag helt säker på... sorry. Då har jag inte en aning. Det skulle väl vara att du tar andra droger som benso, opioider m.m. som gör att du får ett minskat sug efter alkoholen. Men det är ju knappast den rätta vägen att vandra, och plötsligt så har du ett annat beroende att bli av med.

Nej inga andra droger är lösningen precis som du säger. Det måste finnas nåt jävla preparat som lindrar suget dock. Eller?
Citera
2010-05-23, 21:38
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Nej inga andra droger är lösningen precis som du säger. Det måste finnas nåt jävla preparat som lindrar suget dock. Eller?
Det finns i allra högsta grad någonting som lindrar, det kallas livet och dess kvaliteter och innehåll. Det finns en starkare kärlek än drogen, flaskan eller vad det nu skulle vara. Det finns en vilja där ute - inne i dig - som måste hittas,. Man kan inte sitta ner, still och bara vänta på att bli fri från så kallat sug, man måste kämpa, slita ut av bara helvetet!!
Kan jag sluta så kan även vem fan som helst bara de får sina begrepp på rätt köl! Det finns inga genvägar!!!
Citera
2010-05-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ktorum
Det finns i allra högsta grad någonting som lindrar, det kallas livet och dess kvaliteter och innehåll. Det finns en starkare kärlek än drogen, flaskan eller vad det nu skulle vara. Det finns en vilja där ute - inne i dig - som måste hittas,. Man kan inte sitta ner, still och bara vänta på att bli fri från så kallat sug, man måste kämpa, slita ut av bara helvetet!!
Kan jag sluta så kan även vem fan som helst bara de får sina begrepp på rätt köl! Det finns inga genvägar!!!

Du har givetvis rätt med allt du säger. Men jag vill ha ett litet piller i valfri färg som tar bort suget helt. Ett liiiiitet piller. Det kan väl inte vara så mycket begärt? Fan vi kan åka till månen och krejjer.
Citera
2010-05-23, 22:31
Medlem
GodModes avatar
Uppdatera oss! Lycka till!!

Citat:
Ursprungligen postat av Cancertid
Hej allihopa.

Hoppar in och skriver lite snabbt, det var ett tag sen sist.
Mycket, om än lite, har hänt. Har skaffat mig ett jobb, har tagit mitt körkort (förförra veckan) och skurit ner på alkoholen en hel jävla del.
Eftersom jag vet hur det är att dricka när man jobbar så skiter jag fullständigt i det i veckorna, då jag vet att jag inte kommer lyckas ta mig upp i tid och sumpa chansen att ha kvar det. Jobbet i sig är väl ingen höjdare men är glad att ha något att göra, tjänar ganska bra och det är hyfsade tider.

Dricker nu max 1 gång per helg, om ens det, och i samband med körkort och att jag har tagit upp mitt fiskeintresse så kan man ju inte alltid dricka då man ska köra, så blir det ibland mindre än så. Det känns väldigt skönt och jag känner att jag har kommit över den där gränsen där alkoholen fungerar som någon slags säkerhetslina till situationer där man känner sig osäker etc.
Och dom gånger man nu väl dricker så blir givetvis kvällen mycket roligare, och även om man fortfarande mår skit dagen efter så är det lättare att hantera då man vet att man inte kommer dricka på ett X antal dagar framöver, utan att ha ångest inför det.

Hade även fått en del PM. Ber om ursäkt för att jag inte har hunnit kolla dom, men man får tacka så mycket.

Och till alla er andra så önskar jag er lycka till. Jag kollar tråden med jämna mellanrum, och det är kul, samtidigt som det är tråkigt, att den lever och att det är fler och fler som kan och vill erkänna sina problem.
Sköt om er.
Citera
2010-05-23, 22:44
Medlem
Mesmeros avatar
Citat:
Jag har varit nykter nu i en månad. Jag har aldrig varit nykter längre än max två veckor sedan jag tog mitt första glas, för cirka 20 år sedan. Jag har fortfarande ett fruktansvärt sug efter en "kall jävel". Finns det nån bra medicin, nåt preparat som fungerar mot alkoholabstinens?

Tacksam för svar.

Finns en medicin som heter Campral (läs mer på fass.se) som har en dokumenterad effekt vad gäller att minska alkoholsuget. Skriv här sen och berätta om det var till någon hjälp.
Citera
2010-06-08, 18:10
Medlem
mCPPtabletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesmero
Finns en medicin som heter Campral (läs mer på fass.se) som har en dokumenterad effekt vad gäller att minska alkoholsuget. Skriv här sen och berätta om det var till någon hjälp.

Min läkare ville inte skriva ut Campral då jag har en SNRI som jag går på nu.
Det skulle inte vara någon bra blandning sa han. Någon med erfarenhet?
Jag har nu idag tisdag varit nykter sen söndags morse efter runt 2 månaders dagligt drickande.
Vissa dagar bara 4 folköl, andra dagar 10 starköl.
Det varit lite jobbigt igår,huvudvärk och stressad och idag har jag varit mer nedstämd än vanligt.
Jag har idag ätit 4 middagar och massa mellanmål och jag snusar och röker hela tiden.
Har tänkt att vara nykter tills fredag, det är jobbigt men det ska nog gå.
Det som stoppar mig från att gå och handla folköl är min sociala fobi och att jag redan supit upp det mesta av min lön.
Senast redigerad av mCPPtablett 2010-06-08 kl. 18:25.
Citera
2010-06-08, 19:47
Medlem
Citat:
Du har givetvis rätt med allt du säger. Men jag vill ha ett litet piller i valfri färg som tar bort suget helt. Ett liiiiitet piller. Det kan väl inte vara så mycket begärt? Fan vi kan åka till månen och krejjer.

Du har Naltrexon Vitaflo och det funkar rätt bra. Kan bli lite yr o illamående i början men dämpar suget, har haft bra effekt på många enligt läkare men först på senare år blivit vanligare vad jag fattat. Om du väl dricker på dem blir det inte som antubus att du blir skitkass men du får inte ut så mycket av alkoholen. Sen har du Revia( tror det är samma fast olika tillverkare).
Om du ska ta antabus tycker jag du ska be om någon utav de medicinerna i samband om inte läkare föreslår det. Antabus gör dig ju bara skitkass om du dricker men lindrar ju inget om du inte dricker.

Edit: Ska vara livsfarligt om du tar opiater o säkert inte bra vid benz. Du känner inte av opiaterna som du brukar pga av Naltrexon "blockerar" de receptorerna så risk för överdos är väldigt stor.
Senast redigerad av zeus81 2010-06-08 kl. 19:51.
Citera
2010-06-21, 10:55
Bannlyst
Nu ska jag försöka bli, nej fan jag SKA bli nykterist för alltid....
Bara att inse att jag kommer bli alkis ifall jag inte lägger ner.
I sjutton år har jag varit full mer eller mindre varje helg och i lördags så tog jag en folköl och kände suget direkt, jag sneglade desutom på ölen på grillfesten och räknade blixtsnabbt ut att det var ungefär 4 öl var, i fredags, tänkte att det räcker tills jag kommer hem till min wisky och mina folköl.

Jag gillar inte mej själv när jag dricker, vaknar med ångest på lördag och söndag morgnar, märker med fasa att jag längtar hem efter kvällsskiftet så jag kan ta mej en öl eller alkohol i någon form.
Alla klasiska tecknen förutom att jag inte ofta är riktigt packad.

En smygalkis är jag, hur länge innan jag blir helalkis 10år 20 år???
Jag vill inte veta och tänker nu lägga ner alkoholen innan det eskalerar till ett fysiskt beroende..
Jag föraktar och hatar mitt fulla jag.
Citera
2010-06-21, 14:12
Medlem
ktorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
Nu ska jag försöka bli, nej fan jag SKA bli nykterist för alltid....
Bara att inse att jag kommer bli alkis ifall jag inte lägger ner.
I sjutton år har jag varit full mer eller mindre varje helg och i lördags så tog jag en folköl och kände suget direkt, jag sneglade desutom på ölen på grillfesten och räknade blixtsnabbt ut att det var ungefär 4 öl var, i fredags, tänkte att det räcker tills jag kommer hem till min wisky och mina folköl.

Jag gillar inte mej själv när jag dricker, vaknar med ångest på lördag och söndag morgnar, märker med fasa att jag längtar hem efter kvällsskiftet så jag kan ta mej en öl eller alkohol i någon form.
Alla klasiska tecknen förutom att jag inte ofta är riktigt packad.

En smygalkis är jag, hur länge innan jag blir helalkis 10år 20 år???
Jag vill inte veta och tänker nu lägga ner alkoholen innan det eskalerar till ett fysiskt beroende..
Jag föraktar och hatar mitt fulla jag.
Bra där - gör det då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in