2009-07-04, 22:46
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Jag ska sluta dricka alkohol.
Nu dricker jag ofta ett sexpack 3,5or, ibland samma mängd 2,8or, på vardagskvällarna efter jobbet. Ofta räcker det inte utan när de är slut går jag iväg till affären och köper ett till sexpack, så det kan bli 10-12 3,5or åtminstone en vardagskväll i veckan.
På helgerna dricker jag vanligen 6-8 starköl fredag och lördag. Varannan vecka är jag ledig på fredagen så då brukar det bli samma mängd starköl redan på torsdagen. Ibland köper jag en kartong lådvin i stället och den är slut på lördagkvällen.
Den här alkoholkonsumtionen har jag haft i cirka ett år och fyra månader. Innan dess var det mer sporadiskt helgsupande på krogen, dock alltid med dyngfylla som slutresultat.
Naturligtvis har jag insett att jag dricker för mycket sedan en längre tid tillbaka. Och visst har jag insett att jag måste ta ett beslut om att sluta förr eller senare. Att dricka normalt kommer jag aldrig att klara.
Vändpunkten är att jag i går togs in för en LOB och hamnade i fyllecell. Det är en ganska tydlig varningssignal om vart det är på väg.
Så: nu lägger jag av att dricka alkohol.

Vanligt alkisbeteende. Hoppas det går bra att sluta.
Citera
2009-07-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Vanligt alkisbeteende. Hoppas det går bra att sluta.
Kan väl knappast va svårt! Småmängder vi pratar om, det e ju inte två hyelrör om dan direkt.
Citera
2009-07-04, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Kan väl knappast va svårt! Småmängder vi pratar om, det e ju inte två hyelrör om dan direkt.
Det hoppas jag verkligen du har rätt i.
Citera
2009-07-04, 23:05
Medlem
Citat:
Det hoppas jag verkligen du har rätt i.
Jag har alltid rätt, och du ä'r en fjant! Värsta fjortisdrickaren! BEhöber knappast oroa dig!!!
Citera
2009-07-04, 23:21
Bannlyst
Citat:
Jag har alltid rätt, och du ä'r en fjant! Värsta fjortisdrickaren! BEhöber knappast oroa dig!!!
Nu handlar det ju inte riktigt om hur mycket man dricker utan om det har en negativ effekt på det liv man lever. Hade jag inte haft en hög arbetsmoral och tyckt det är pinsamt att inte dyka upp på jobbet, så hade jag antagligen druckit mer än jag gjort. Det har blivit fler försovningar, bil till jobbet med förmodligen för mycket rester kvar i blodet för att inte klara en blåsning, trötthet på jobbet, orkar inte göra något vettigt på fritden etc etc och nu lobbad den senaste tiden. Den sammantagna bilden är att under det här dryga året med en ökande alkoholkonsumtion är att det är en nedåtlutande backe och att den inte kommer att ändras utan ett aktivt val. Jag har även haft alkoholproblem tidigare i livet som slutat med sparken från jobb, poliser inblandade, förlorader vänne och flickvänner osv så nog fan har jag haft min beskärda del av negativa erfarenheter beroende av alkohol.
Jag tror inte att jag har druckit till mig ett fysiskt beroende som andra i tråden, men nog fan känner jag att händelserna i livet börjar glida mig ur händerna. Håller jag på så här i fem år till så är jag en av dem som sitter och spyr och dricker om vartannat i bilen.
Om du tycker att man måste ha dragit två helrör om dagen i ett par år för att få yttra sig i tråden så får det stå för dig. Kanske säger det något om vem som är en fjant?
Citera
2009-07-04, 23:35
Medlem
Citat:
Nu handlar det ju inte riktigt om hur mycket man dricker utan om det har en negativ effekt på det liv man lever. Hade jag inte haft en hög arbetsmoral och tyckt det är pinsamt att inte dyka upp på jobbet, så hade jag antagligen druckit mer än jag gjort. Det har blivit fler försovningar, bil till jobbet med förmodligen för mycket rester kvar i blodet för att inte klara en blåsning, trötthet på jobbet, orkar inte göra något vettigt på fritden etc etc och nu lobbad den senaste tiden. Den sammantagna bilden är att under det här dryga året med en ökande alkoholkonsumtion är att det är en nedåtlutande backe och att den inte kommer att ändras utan ett aktivt val. Jag har även haft alkoholproblem tidigare i livet som slutat med sparken från jobb, poliser inblandade, förlorader vänne och flickvänner osv så nog fan har jag haft min beskärda del av negativa erfarenheter beroende av alkohol.
Jag tror inte att jag har druckit till mig ett fysiskt beroende som andra i tråden, men nog fan känner jag att händelserna i livet börjar glida mig ur händerna. Håller jag på så här i fem år till så är jag en av dem som sitter och spyr och dricker om vartannat i bilen.
Om du tycker att man måste ha dragit två helrör om dagen i ett par år för att få yttra sig i tråden så får det stå för dig. Kanske säger det något om vem som är en fjant?
Är jaag en fjant för att jag dricker två helrör om dagen? Skit ner dig din idiot! Jag har ett beroende o det får jag leva med, lämna mig ifred för helvete!
Citera
2009-07-05, 03:34
Medlem
Citat:
Är jaag en fjant för att jag dricker två helrör om dagen? Skit ner dig din idiot! Jag har ett beroende o det får jag leva med, lämna mig ifred för helvete!

Detta är en tråd för dom som vill bli nyktra, oavsett hur mkt man dricker. Finns ingen anledning att hacka på ngn, bättre att stötta.

Och är det som så att du skickar i dig 2 helrör om dagen så är det dax att ta tag i bitarna. Lättare sagt än gjort, men det går.

/Björne
Citera
2009-07-05, 08:21
Medlem
Soluss avatar
Kan väl berätta min story också då. Vill egentligen inte bli "nyktrare" än vad jag är nu, men det har varit värre. Mycket värre.

I början av Februari i år var jag väldigt deprimerad pga en massa saker som hänt. Ett långvarigt förhållande hade tagit slut bland annat. Tidigare hade jag bara tjackat då och då och ibland rökt lite CB, men nu klev en annan drog in i mitt liv, Mephedrone.
Blev förälskad direkt, både i drogen och i ett nytt kjoltyg, men det kändes inte bra ändå.
Jag tog hem mer och mer mephedrone och till slut hade jag det alltid hemma. Det kunde inte sluta annorlunda än att jag gick och drog i mig skiten varje dag.
Naturligtvis ledde detta till att drogen i sig slutade fungera, men utan den slutade JAG fungera. Jag varvade mephedrone med tjack och levde väl mer eller mindre i min lilla bubbla. Jag sabbade kontakten med massor av gamla vänner osv tills jag en dag insåg vad som hände.
Jag avverkade vänner nästan i samma ruskiga takt som pengarna försvann. 15-20'000kr per månad var inga konstigheter.
För några månader sedan kom det som en knäpp på nosen, jag torskade. Big time.

Efter detta bestämde jag mig för att aldrig mera låta drogerna kontrollera mig, jag ska kontrollera dem och än så länge har det fungerat bra. Tar tjack/meta/mephedrone någon gång då och då, kanske 3-4 gånger per månad plus en och annan kork gobbe då och då. Detta fungerar utmärkt för mig och nu vet jag bättre än tidigare. Jag har lärt mig en ordentlig läxa jag kommer bära med mig resten av livet!

Till er andra som försöker bättra er med TS i spetsen,
ett varmt och hjärtligt "Lycka till!"
Citera
2009-07-05, 08:32
Medlem
JohnnyClashs avatar
Det här en riktigt intressant tråd, skapad av en till synes intressant trådskapare. Denna skall lägga till prenumerationerna.

Jag tror att människan måste fylla sin tid med någon sorts aktivitet. Problemet med den förbannade ledighetssupandet är att man inte har fantasi eller lust att fylla sin tid med någonting annat, frimärksamlande eller basilikaodlingar eller vad helst.

Faktum är att det antagligen är mycket hälsosammare att ägna sin fritid åt att bränna egen sprit än att inte ha några fritidssysslor alls.
Citera
2009-07-05, 09:38
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Varför håller du på så här? Du vet mycket väl att jag finns för stöd, du har INGEN anledning att hoppa på folk som du gör. Jag vet att du mår dåligt men ta det med mig istället via PM istället för att försöka trycka ner andra beroende. Alla kan sluta med droger, det gäller bara att ta emot hjälpen då den erbjuds. Istället för att må dåligt så kan du söka behandling alternativt göra det du sa i PM:et.

Lycka till.
Citera
2009-07-05, 10:00
Medlem
lolques avatar
Det här är lite ruggigt..För jag tror det är detta beroende som är det starkaste och farligaste av alla beroenden och som finns gemensamt i alla sorters drog beroenden..

Behovet av att berusa sinnet, att inte vara nykter. Jag vet inte riktigt vad det är man flyr ifrån, men ibland är det jobbigt att vara nykter.. Ångest & oro tror jag det är för det många människor faktiskt, för andra tristess.

sic..
Citera
2009-07-05, 12:31
Medlem
För ungefär ett halv årsen började jag käka mephe precis som någon annan här i tråden. jag har alltid drukit mkt rökt CB och även lite då o då tagit andra droger redan innan detta. Men sen mephet kom har jag helt spårat ut. Blev av med jobbet o flickvänen. Under väldigt jobbiga omstädigheter. Se här https://www.flashback.org/showthread.php?t=936672

Nu är det så att jag inte alltid har mephe hemma längre. Det låter ju jätte bra. Men det är det inte. Jag har börjat berusa mej med andra saker med. Viseligen samma som innan, det vill säga mest alkohol o CB men vissa dagar tar jag vad som helst. Idag är det GHB som står på listan. Det är bara för att bolaget är stängt. En dag utan narkotika av något slag är kan jag knappt överleva. Det blir bara värre o värre hela tiden. På fyllan gör jag saker som jag ångrar o då vill supa bort det dagen efter. Ju mer droger jag hinner stoppa i mej innnan jag däckar ju bättre mår jag. Men jag mår aldrig riktigt bra. Att vara nykter är ett helvete då alla avtäningar på drogerna kommer samtidigt.

Min situation ser rätt kasst ut i allmänheten även utan droger. Dels den där bruden som spökar hela tiden.
Dels att jag inte har något jobb, ingen som helst inkomst. Jag lever på sparade pengar. Det kommer inte dröja mer än några månader innan alla dom pengarna är slut.

Min veckor dagar brukar se ut så här:
Jag vaknar tar en dusch. Undrar vad som hände igår. Går till bolaget o ner till parken. O sätter mej med dom gamla alkisarna. Jag har väldigt få av mina gamla kompisar kvar. Min bästa kompis för tillfället är närmare 60 och alkolist. Iom att jag alltid har tagit droger. Så har jag ett väldigt stort rykte i denna lilla stad. Väldigt mkt människor vågar knappt prata med mej.
Det kanske inte är så konstigt igentligen.

Förra veckan så ut så här:
Måndag: polisen viseterar mej och flera andra alkisar i parken. Dom hittar inget.

Tisdag: Polisen kommer till parken. Dom hittar flera verktyg och en pippa i min väska. Jag får åka polisbil därifrån. Många såg mej. 2timmar senare är jag i parken o super igen.

Onsdag: Polisen kommer till parken. Jag pinnar i väg som ett skott. Dom kör runt i parken o runt den närligande sjön o letar efter mej i många timmar. Men jag va hemma.

Torsdag: Blir dyngrak innan jag åker hem till morsan, hon va inte glad.

Fredag: Jag fyller 20. Min ex (samma tjej som i den där andra tråden) gapar o skriker. Går i väg med min kompis. dom knullade säkert. Jag ger han som knullade med henne innan en käft smäll. Det resulterar att jag får stryck tills jag ligger på marken av tre andra. Jag däckar under ett träd och blir rånad på allt. http://friafenix.bloggsida.se/ Där står lite till.

Jag vill vara nykter men jag klarar inte av det själv jag måste ha någon på min sida för att störta mej. Att bli nykter med den tjejen som har gjort massa skit mot mej kommer aldrig funka. Det förstår nog alla. Men att hitta en ny i den här stan där alla vet allt vet i fan om det känns så lockande. Jag har funderat på att flytta för att där börja om på ny kula. Men hur fan det ska gå till vet jag inte. O frågan är om jag inte super bort mej mer då.

jag vet inte om det går att förstå texten. Men hoppas det. Vet inte om jag kommer blir nykter eller om jag vill det men jag ville beskriva min situation.

Lycka till alla andra!
Senast redigerad av FriaFenix2000 2009-07-05 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in