2009-12-29, 07:41
Medlem
Gav precis efter, snålt. Men ändå. Inte sovit på de tre senaste nätterna knappt.
Har verkligen försökt, men. Nu fick det bli 3mg xanor och sedan pressades en halvliter vin i vid intag vid hopp om att kunna sova. Än så länge förgäves.
Citera
2009-12-30, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H.E.L.
Nu har jag klarat av midsommar och julen nykter. Bara nyår o födelsedagen kvar så har man 1 vitt år.
Bra jobbat, stort grattis til dej !
Citera
2009-12-31, 02:00
Avstängd
Första gången jag skriver i denna tråd.
Har funderat många gånger om jag har alkoholproblem, men har nog inte riktigt vågat se sanningen i vitögat. Har druckit i princip varje helg, antingen fre eller lördag, eller både och sedan jag var 20 år (nu 30).
Har haft några vita helger, men det känns väldigt tomt och tråkigt utan alkohol! Så länge jag jobbar är det inga problem. Avskyr att jobba bakis (det har hänt några gånger i min ungdom) så jag håller mig från spriten på vardagar. Och det är inget problem. Det är när fredagen kommer som suget dyker upp. Flera gånger har jag suttit i bilen hem från jobbet och sagt till mig själv att jag INTE ska dricka denna helg.. Likförbannat så slutar det oftast med att jag stannar på systemet för att handla "ifall att"..
Jag sveper en halv wiskey en fredagkväll eller ett par vinare.. vakna tidigt och dricker upp resten av vad jag har kvar.. Sen mår jag naturligtvis skit och lovar mig själv att aldrig dricka igen. Har tappat intresset totalt för att gå på krogen nuförtiden.. Förr gick man alltid ut med polare en fredag eller lördag, eller både och... Nuförtiden dricker jag i min ensamhet, orkar inte gå på krogen. Det får mig att må sämre... dricka i ensamhet en helg... det känns förjävligt. Samtidigt får alkoholen mig att slappna av på ett jävla skönt sätt.
Käkade sk "lyckopiller" ett tag.. det fick mig faktiskt att nästan helt sluta kröka till en början.. Men efter några månader så började jag dricka ännu mer.."vem bryr sig liksom".. har slutat knapra dessa piller nu.. och mår förhållandevis bra ändå.
Vet egentlligen inte vad jag vill ha sagt med denna tråd.. Mest skriva av mig lite. Ska försöka ha några vita veckor nästa år.. Kanske jag kan lära uppskatta en vit helg framför tvn utan alkohol. Jag kanske helt enkelt måste försöka vara helt nykter under en längre tid för att bli lite "normal" igen..
usch, jag vill inte kalla mig alkoholist.. aldrig kunna dricka i sociala sammanhang.. men det kanke är det jag egentligen är..
Citera
2010-01-02, 01:12
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinMama
Vet egentlligen inte vad jag vill ha sagt med denna tråd.. Mest skriva av mig lite.

"första steget som tyder på missbruk är förnekelse" vilket du har kommit över.. Nu inser du problemet och vet hur du ska gå tillväga för att lösa det. Det låter mycket bra tycker jag! Att du dricker i ensamhet är inga konstigheter alls.. En del vill gärna skylla sina alkoholproblem på att det just är "en social grej", så det är ju lite tur att du inte har den inställningen. Hoppas det går bra för dig! Håller tummarna.
Citera
2010-02-10, 02:19
Medlem
pellefan87s avatar
Tjena!

Efter konstant supande varje helg sen 18 års ålder bestämde jag mig för att lägga ner skiten helt och hållet i början av November 2009. Dels för att bakfyllorna började bli som mardrömmar, nästan som en snetripp ibland där jag kunde isolera mig i hemmet upp till 1 vecka i rädsla för att träffa folk.

Hursomhelst föll jag tillbaka runt julen, såklart. Jag söp som en åsna både 24,25,26 och 27 december. Mycket skit hände också. Då kom den riktiga bakfyllan, jag hade nån konstant otrolig panik i kroppen i 2-3 dagar. Jag bestämde mig iallafall då för att "aldrig mer supa", vilket jag inte misslyckats med än, jag har fortfarande inte druckit sen 27 december (Första vita nyåret, det var inte roligt!).

Det har fungerat bra nu i...vad blir det? ungefär 1 och en halv månad. Det är nu jag börjat tänka tillbaka på hur mycket roligare jag hade då, alla polare jag umgicks med varje helg, vi hade samma rutin att räkna ner dagarna under veckorna till Fredagen då det var dags.

Just nu sitter jag bara här i mitt rum, dag in och dag ut, vid datorn. Jag har ingen koll på vilken dag det är, för varje dag är Precis likadan. Helg varje dag för jag är arbetslös. Det känns som jag inte gör ett piss som är roligt, det enda jag gör är att försöka vara nykter. Men hur kul har jag?

Det slog mig idag just, därav detta inlägg. Vad håller jag på med? Varför börjar jag inte röka igen och supa med polarna som vanligen igen? Nästan så jag tycker nu att bakfyllerna är värt det. Trots att jag tror mig veta hur besvärliga dom var, samtidigt som jag inte gör det för då skulle jag väl inte tänka såhär.

Ursäkta om det vart rörigt, men vill bara veta hur ni hanterar en liknande situation.
Senast redigerad av pellefan87 2010-02-10 kl. 02:22.
Citera
2010-02-21, 21:34
Medlem
marskatts avatar
Jag har varit nykter ca 6 mån. Vill inte börja dricka igen så jag tänker tillbaka på hur det sista åren var med ångest, panikkänslor, rädd för allt, osocial, you name it...
Bad om hjälp och fick det.
Hade jag inte sökt hjälp vore jag säkert arbetslös, uteliggare eller död.
Min första fylla var som 14-åring sen rullade det på med fester och krogen varje helg tills jag va 30 då jag började dricka i veckorna, ensam, höll på så i nästan 10 år till, alkohol varje dag, .
Idag är jag 41 och mer harmonisk och friskare än vad jag någonsin har varit tidigare och det blir bara bättre o bättre för varje dag.

Ett råd, sök hjälp, genom kommunen, länkarna, AA, familj eller vänner, vad som helst är bättre än att alkoholen tar över ens liv.

Ta en dag i taget...kram o lycka till
Citera
2010-02-22, 00:25
Medlem
Pius IXs avatar
Sju veckor utan en droppe idag. Har tappat en hel del i vikt, börjat träna och så vidare, börjar se en del muskler. Ska försöka hålla i det här nu. Fredagarna är värst. Att inte kunna köpa 8-10 starkbärs på fredagseftermiddagen suger riktigt jävla hårt ibland, men det går över framåt kvällen. Lördag är lite lättare av någon anledning. Söndagar har jag inget sug.

Lycka till ni andra. Det tar emot jävligt mycket ibland, men det finns inga omöjliga fall. Alla kan sluta om viljan finns där.
Citera
2010-02-22, 13:42
Medlem
Packie McRearys avatar
Misstänker att jag börjar bli något av en blandmissbrukare...
Har jag en flaska whisky hemma slurkar jag i mig den direkt. Har jag gräs hemma röker jag tills det tar slut non-stop. Nu köpte jag en femma tjack för ett par dagar sen, då skulle jag ta EN lina för att se om det var något att ha. Vilket ledde till att jag nu varit påtänd i tre dagar. Det blev alltså lite mer än en lina... Allt det här har inte gett några komplikationer med jobb, familj, flickvän tidigare. Men nu ser jag hur problemen börjar torna upp sig i horisonten.

Dags att ge sig snart va? För ett tag åtminstone.
Citera
2010-02-22, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Packie McReary
Har jag en flaska whisky hemma slurkar jag i mig den direkt. Har jag gräs hemma röker jag tills det tar slut non-stop. Nu köpte jag en femma tjack för ett par dagar sen, då skulle jag ta EN lina för att se om det var något att ha. Vilket ledde till att jag nu varit påtänd i tre dagar. Det blev alltså lite mer än en lina... Allt det här har inte gett några komplikationer med jobb, familj, flickvän tidigare. Men nu ser jag hur problemen börjar torna upp sig i horisonten.

Jo, du borde kanske ta det lite lungt. Du är kanske som jag och har väldigt lätt att bli beroende av diverse preparat, kanske dags att antingen gå helt coldturkey med allt eller iallfall ge upp någon av dina laster. Hoppas du får ordning på dina saker.
Citera
2010-02-27, 18:03
Medlem
marskatts avatar
Citat:

Så där var det för mig sista åren, dricka upp allt man hade så fort som möjligt.
Citera
2010-02-27, 20:00
Medlem
gugglianos avatar
Citat:

du verkar vara väldigt mottaglig för beroenden. Du är med andra ord "beroende av att vara beroende"
det kan mynna ut i missbruk av
Alkohol
Droger
sex
shopping
etc. etc

Citera
2010-02-28, 01:41
Medlem
Pius IXs avatar
Snart är ännu en helg utan alkohol avverkad. Jag var till och med ute en sväng i fredags utan att dricka. Kändes jävligt bra när jag kom hem.

Hur går det för er andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in