Citat:
Ursprungligen postat av fullgubben
En bättre lösning eller flera är på ingång då nämnda metod tappar både cred och mark för närvarande, det är svårt att hålla sanningen hemlig när information finns bara ett knapptryck bort, en del tolvstegshem skyltar numer med KBT som har en bättre klang i allmänhetens öron.
Att jag smutskastar tolvstegsprogrammet är min del av jobbet för att andra metoder ska få utrymme, jag försöker att vara saklig och lämna källhänvisning till mina påståenden så mycket det går.
Det är ju knas att i stort sett alla manglas genom detta, valfriheten borde vara större för missbrukaren.
Men vi ska inte glömma att en del missbrukare vill ha och trivs i rörelsen.
Jag har ingen önskan att ge mig in i behandlingsbranschen, jag lever ett produktivt liv även om jag krigar här nu och då. Hur är det själv? har du en positiv ton i dina inlägg?
Allvarligt talat så skiter jag i vad du har för ton i dina inlägg, du behöver inte svara.
Att jag smutskastar tolvstegsprogrammet är min del av jobbet för att andra metoder ska få utrymme, jag försöker att vara saklig och lämna källhänvisning till mina påståenden så mycket det går.
Det är ju knas att i stort sett alla manglas genom detta, valfriheten borde vara större för missbrukaren.
Men vi ska inte glömma att en del missbrukare vill ha och trivs i rörelsen.
Jag har ingen önskan att ge mig in i behandlingsbranschen, jag lever ett produktivt liv även om jag krigar här nu och då. Hur är det själv? har du en positiv ton i dina inlägg?
Allvarligt talat så skiter jag i vad du har för ton i dina inlägg, du behöver inte svara.

Jag kan låta rätt brysk i min ton. Jag hoppas du inte tar åt dig. Det är inte min mening att vara otrevlig.
Jag anser att systemet är skit. Missbrukarna väljer vård som slut på sitt straff för att slippa fängelse sen skiter de i behandlingsformen. Den största enskilda faktorn för misslyckade behandlingar är ovilja från patienten att faktiskt bli nykter.
I bäst fall vill de knarka lite mindre, eller byta drug of no choice.
Jag anser att du har helt rätt. Alternativen skall vara fler!
KBT tror jag på förutsatt att patienten vill och kan skärskåda sitt ego.
Jag tror inte att 12 steg är den enda nyckeln till nykterhet. Men jag tror det är ETT alternativ som fungerar för vissa. Inte alla, inte en majoritet. En minoritet!