2023-04-10, 21:58
Medlem
francinefishpaws avatar
Då har det gått en månad och en dag - det är den längsta tiden jag har varit nykter på över 10 år! Fick mitt röda "mynt" i går, har nog aldrig varit så glad över en liten plastbit.

Annars går allting som på räls, har promenerat i genomsnitt 10 km om dagen senaste månaden, gått och styrketränat 18 gånger och startat en tvåmånaders-"challenge" - beach 2023 here I come!

Påsken har varit underbar, fint väder, god mat och trevligt umgänge. Ser fram emot att komma till jobbet igen i morgon och ska även ta blodprov på företagshälsan, blir spännande att se förändringen. I helgen blir det en maffig konsert (har sparat lätt över 3000 som annars skulle gått till alkohol) så ännu mer att se fram emot.

I kväll var det AA-möte, fullsatt och många bra berättelser. Kämpa på där ute!
Citera
2023-04-11, 18:22
Medlem
francinefishpaws avatar
I dag kände jag mig riktigt sugen på en iskall öl i solen (inget sug efter alkohol dock!) så jag slog till på en ekologisk Melleruds och en liten påse chips och begav mig till en parkbänk för att titta på folk. 20 spänn och riktigt (billig) livsnjutning!

Snart AA-möte i gamla stan
Citera
2023-04-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av francinefishpaw
I dag kände jag mig riktigt sugen på en iskall öl i solen (inget sug efter alkohol dock!) så jag slog till på en ekologisk Melleruds och en liten påse chips och begav mig till en parkbänk för att titta på folk. 20 spänn och riktigt (billig) livsnjutning!

Snart AA-möte i gamla stan
Härligt! En iskall alkoholfri öl i solen är faktiskt riktigt gott.
Citera
2023-04-11, 19:09
Medlem
Gosifs avatar
137 dagar utan alkohol!

Känns bra om något tröttare! Piggare mentalt och ekonomiskt är det ren vinst!
Citera
2023-04-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
137 dagar utan alkohol!

Känns bra om något tröttare! Piggare mentalt och ekonomiskt är det ren vinst!
Bra kämpat!
Citera
2023-04-13, 16:13
Medlem
Drack 4 glas igår efter jobbet, dricker nu igen! Jag har försökt sluta dricka alkohol i 3 års tid men klarar inte det av någon anledning! Trots att det får extrema konsekvenser med blackouts och pinsamheter på fyllan under festkvällar och stora summor pengar som spårlöst försvinner! Såå jävla korkad man är...

Börjar tro att behandling för tablett + alkoholberoende (blandmissbruk) är enda lösningen för mig!
Citera
2023-04-13, 17:11
Medlem
Kaninbebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Drack 4 glas igår efter jobbet, dricker nu igen! Jag har försökt sluta dricka alkohol i 3 års tid men klarar inte det av någon anledning! Trots att det får extrema konsekvenser med blackouts och pinsamheter på fyllan under festkvällar och stora summor pengar som spårlöst försvinner! Såå jävla korkad man är...

Börjar tro att behandling för tablett + alkoholberoende (blandmissbruk) är enda lösningen för mig!

Det är svårt att sluta. Behandlingshem kanske vore något. Kolla upp vad det finns för alternativ. Gå till vårdcentralen och prata med dom. Det finns mediciner som underlättar.

Vad är det för tabletter du tar?
Citera
2023-04-13, 17:35
Medlem
Citat:
Då har det gått en månad och en dag - det är den längsta tiden jag har varit nykter på över 10 år! Fick mitt röda "mynt" i går, har nog aldrig varit så glad över en liten plastbit.

Annars går allting som på räls, har promenerat i genomsnitt 10 km om dagen senaste månaden, gått och styrketränat 18 gånger och startat en tvåmånaders-"challenge" - beach 2023 here I come!

Påsken har varit underbar, fint väder, god mat och trevligt umgänge. Ser fram emot att komma till jobbet igen i morgon och ska även ta blodprov på företagshälsan, blir spännande att se förändringen. I helgen blir det en maffig konsert (har sparat lätt över 3000 som annars skulle gått till alkohol) så ännu mer att se fram emot.

Fan vad bra du är! All respekt till dig. 🙏
Citera
2023-04-13, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninbebis
Det är svårt att sluta. Behandlingshem kanske vore något. Kolla upp vad det finns för alternativ. Gå till vårdcentralen och prata med dom. Det finns mediciner som underlättar.

Vad är det för tabletter du tar?

Mest Z-analoger men även lyrica/gabapentin och ibland Xanor... Dock blandas det väldigt sällan under fyllorna pga den dåliga kombinationen men för få vara fri från ångesten man bär på...
Citera
2023-04-13, 19:19
Medlem
Gosifs avatar
Citat:

Bra jobbat!! Promenader är något jag borde börja med
Citera
2023-04-13, 20:47
Medlem
francinefishpaws avatar
Fem veckor i dag och min käre man bjöd ut på tjeckisk restaurang för att fira, gott och trevligt med alkoholfri tjeckisk öl. Är så tacksam för hans tålamod och kärlek, utan honom och ett jobb jag trivs med hade jag förmodligen inte klarat detta. 🥰
Citera
2023-04-13, 21:03
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Fem veckor i dag och min käre man bjöd ut på tjeckisk restaurang för att fira, gott och trevligt med alkoholfri tjeckisk öl. Är så tacksam för hans tålamod och kärlek, utan honom och ett jobb jag trivs med hade jag förmodligen inte klarat detta. 🥰
Bra med stöd, men det är du som gjort jobbet.
Fortsätt så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in