Citat:
Ursprungligen postat av
butangas
Stort grattis till ett helt år! och stort tack för att du är en av de envisa som håller tråden igång
Känner igen mig i mycket av det du skriver, samma brister nu som tidigare, men jag känner jag har förmågan att upptäcka mig själv och stoppa det när jag hamnar i negativa tankebanor och börjar älta och blåsa upp problem, som jag annars hade gjort heltokiga saker åt på fyllan som 'lösning'
Tack!
Absolut, som nykter ser man också nyktert på sig själv. Och det gick väldigt bra första halvåret, nio månaderna. Tyvärr har andra negativa och destruktiva sidor nu blommat ut och jag vet faktiskt inte hur jag ska klara mig ur detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
EIIer
Du har lyckats pricka in bästa helgen av alla ju! Det viktigaste som skett på den här jorden skedde i dag och om två dagar. De här tre dagarna krossar allt! Du får lite citat att läsa som kommer sopa banan med allt negativt som du kände när du skrev det ovan. Glöm inte att när vi slutar dricka får vi chansen att förbättra oss som människor. Möjligheten ska vara i fokus! Första steget har vi tagit och förmodligen rätt många fler. Bara fortsätta gå. De steg och dagar som känns lite tyngre - bara att suga i oss!
”Var inte rädd, för jag är med dig, se dig inte ängsligt om, för jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag stöder dig med min rättfärdighets högra hand.”
Jesaja 41:10
”Det finns ingen rädsla i kärleken, utan den fullkomliga kärleken driver ut rädslan.”
1 Johannesbrevet 4:18
”Kom till mig, alla ni som arbetar och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska ni finna ro för era själar, för mitt ok är milt och min börda är lätt.”
Matteus 11:28–30
"Jag hävdar att den här tidens lidanden väger lätt i jämförelse med den härlighet som kommer att uppenbaras och bli vår." Rom 8:18.
Första Korinthierbrevet
Kapitel 13
8 Kärleken upphör aldrig. Men profetiorna ska få ett slut och tungotalen ska tystna och kunskapen ska få ett slut.
13 Nu består tro och hopp och kärlek, dessa tre, men störst av dem är kärleken
Ja, Påsken är en fin högtid!
"Bara fortsätta gå" - det är så sant som det är sagt

Ha en riktigt fin Påskhelg!