2025-02-07, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av timberjack
jo de vet jag om, jag är bara skraj för å tvärsluta dricka, jag ska ta det lugnt i 3dygn så får vi se om benzo kan hjälpa
Benzo har aldrig hjälpt någon att sluta dricka. Kontroversiell åsikt men typ sant.

Benzo används endast för att underlätta för vårdpersonalen. Innan den ”riktiga behandlingen” kan påbörjas.

Vad det än nu betyder, väldigt individuellt när det kommer till alkohol. Finns något för alla dock.
Senast redigerad av PumpDump2 2025-02-07 kl. 23:54.
Citera
2025-02-08, 09:41
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timberjack
jag har inte hunnit läsa tråden så svaren kanske redan finns där. men jag frågar om snabba svar, jag har använt alkohol som medicin mot ånges (medvarierande effekt) i många år, jag har inte använt alko varje dag utan mer var tredje dag å det är där mitt problem kommer in, nu när jag försöker sluta så om jag inte dricker var tredje dag så får jag ont i hjärtat, slutar sova, cirkulations problem blir anfådd av å ställa mig upp typ. dehär med å få ont i hjärtat känns ju värst, jag är ju lagom mycket hypokondriker så jag tror ju att jag fått en hjärtattack varje dag jag inte dricker!

finns det möjlighet att få anonym vård? tror jag behöver typ stesolid nån vecka.
är det risk att jag verkligen får en hjärtattack pga avvänjning?

Du får ont i hjärtat av ångest eller av att vara i mentalt flyktläge. Du har målat upp skräckscenarier för dig själv vilka känns påträngande och hotfulla. Adrenalin kan sätta press på hjärtat när det utsöndras hela tiden. Försök förstå vad du är rädd för så att du kan utarbeta en plan för att slippa känna dig hotad. Det är jävligt jobbigt att vara i det mentala träsket. Du kan prova att gå till vårdcentralen och berätta att du har ångest och känner behov av att fly. Kanske är det islam som hotar dig undermedvetet. Sverige är ett landområde proppfullt med mentalt sjuka människor. Det sups och knapras piller osv. Politikerna står vid gränsen och vinkar in fler terrorister dygnet runt.
Citera
2025-02-17, 18:23
Medlem
Kanonklass avatar
Höll mig alkoholfri i 5 dagar nu.
Gick bättre än förväntat.
Helt risig i 3 dagar men sen vände det lite.

Tog en öl idag orkade inte mer.

Ska kolla med soc om man kan få en remiss och lägga in sig i framtiden. Har inte tid just nu men vid slutet på denna månad är det fritt fram. Jag vågar fråga.
Citera
2025-02-17, 18:37
Medlem
Lonlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas

Ska kolla med soc om man kan få en remiss och lägga in sig i framtiden. Har inte tid just nu men vid slutet på denna månad är det fritt fram. Jag vågar fråga.

Härligt att du kommit till insikt. Hur ser/såg ditt drickande ut när det är som värst?
Citera
2025-02-17, 21:50
Medlem
KringExs avatar
Citat:

Fick du fysisk abstinent av att sluta dricka?
Testat Antabus?
Citera
2025-02-20, 23:30
Medlem
Citat:

Bra jobbat! Så länge du försöker kan du vinna!
Citera
2025-02-21, 18:49
Medlem
KringExs avatar
Jag är less på att ständigt känna alkoholsug! Sedan jag kom med i Laro för drygt 3,5 år sedan så har min alkoholkonsumtion skjutit i höjden! Jag har varit ärlig med Laro om det, dom har även tagit peth-prover som bekräftar det jag säger.

Först testade jag Antabus men det var outhärdligt! Att det smakar sopor/gammal vitlök i munnen kan man kanske stå ut med ett tag men jag fick ont i magen av skiten så det avbröts ganska snabbt.

Det finns två andra läkemedel som fungerar som en opioidantagonist som ska ta bort njutningen med att dricka alkohol. Problemet är att jag inte kan testa dom då jag tar en långtidsverkande opioid (Subutex) mot mitt opioidberoende.
Nu har jag ätit Campral i två veckor och jag upplever inte att det fungerar, jag köper öl nästan varje dag ändå.

Jag kommer att kriga för att få testa Baklofen! Det finns en massa studier, både svenska och utländska, på att Baklofen är effektiv för att dämpa alkoholsug. Framför allt i Frankrike verkar dom ha förstått det!
Nej, jag är inte ute efter att berusa mig på Baklofen, då finns det bättre alternativ t ex Phenibut som är nära släkt men är mycket mer euforiskt och lätt att beställa hem.

Är det bättre att jag super sönder min lever än att jag får prova Baklofen på ett kontrollerat sätt?
Jag går gärna till psyk och tar min dagliga tablett under övervakning.

Är det någon här på flashback som får Baklofen mot alkoholsug?
Senast redigerad av KringEx 2025-02-21 kl. 18:56.
Citera
2025-02-22, 14:10
Medlem
KringExs avatar
Medans jag stångas med sjukvården (läs mitt tidigare inlägg så förstår ni bättre) så ska jag lägga en order på 25 gram Phenibut och ta 400 mg X 3 (doseringsskopa medföljer) och se hur det känns.
Min nyktra exflickvän ska hålla koll och sköta mina doseringar så att jag inte fuskar!
Tyvärr så har ju Phenibut en betydligt högre risk för missbruk än Baklofen som jag egentligen vill ha av sjukvården.

Phenibut skrivs ut i Ryssland och Lettland så det finns inte jättemycket information rent medicinskt men jag lyckades hitta en bipacksedeln som jag översatte till svenska och doser som ges är max 750 mg per tillfälle.
Jag har ju testat Phenibut tidigare men då i missbrukssyfte och tack och lov så tyckte jag att den var tråkig. För att uppskatta Phenibut så ville jag blanda med uppåtdroger typ Amfetamin eller Ritalin.

Så 400 mg X 3 tror jag blir bra 🙂 Ska lägga en order den 27e
Senast redigerad av KringEx 2025-02-22 kl. 14:13.
Citera
2025-02-22, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Medans jag stångas med sjukvården (läs mitt tidigare inlägg så förstår ni bättre) så ska jag lägga en order på 25 gram Phenibut och ta 400 mg X 3 (doseringsskopa medföljer) och se hur det känns.
Min nyktra exflickvän ska hålla koll och sköta mina doseringar så att jag inte fuskar!
Tyvärr så har ju Phenibut en betydligt högre risk för missbruk än Baklofen som jag egentligen vill ha av sjukvården.

Phenibut skrivs ut i Ryssland och Lettland så det finns inte jättemycket information rent medicinskt men jag lyckades hitta en bipacksedeln som jag översatte till svenska och doser som ges är max 750 mg per tillfälle.
Jag har ju testat Phenibut tidigare men då i missbrukssyfte och tack och lov så tyckte jag att den var tråkig. För att uppskatta Phenibut så ville jag blanda med uppåtdroger typ Amfetamin eller Ritalin.

Så 400 mg X 3 tror jag blir bra 🙂 Ska lägga en order den 27e

Är mer mediciner lösningen på ditt problem då? Har du testat träning, minska stress, hälsosam kost och optimering av sömnen? Finns 100 tals livsstilsförändringar man kan göra. Körde själv Antabus i några omgångar. Under resans gång har jag även försökt lära mig mycket om hälsa och gjort en massa förändringar med målet att hålla mig nykter.

Edit: Vet att när man är inne i drickandet så är det svårt att göra en helomvändning och det tar tid, i mitt fall många år. Men en ny förändring varje månad som man jobbar på, och som man vet kommer att gynna en i längden.
Senast redigerad av Olle-Johnny 2025-02-22 kl. 21:52.
Citera
2025-02-23, 09:35
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle-Johnny
Är mer mediciner lösningen på ditt problem då? Har du testat träning, minska stress, hälsosam kost och optimering av sömnen? Finns 100 tals livsstilsförändringar man kan göra. Körde själv Antabus i några omgångar. Under resans gång har jag även försökt lära mig mycket om hälsa och gjort en massa förändringar med målet att hålla mig nykter.

Edit: Vet att när man är inne i drickandet så är det svårt att göra en helomvändning och det tar tid, i mitt fall många år. Men en ny förändring varje månad som man jobbar på, och som man vet kommer att gynna en i längden.

Träning; nej! det är tråkigt och jag har ingen motivation!
"Hälsosam kost"? Vem avgör vad det är? oavsett så äter jag ganska varierat. Bara av att sluta dricka öl så skulle jag kunna äta pizza varje dag och ändå gå ner i vikt
Min sömn kan nog ingen klaga på. Sover nästan för mkt haha
Nej, jag behöver ett fungerande läkmedel. Jag känner min kropp bäst själv
Senast redigerad av KringEx 2025-02-23 kl. 09:42.
Citera
2025-02-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Träning; nej! det är tråkigt och jag har ingen motivation!
"Hälsosam kost"? Vem avgör vad det är? oavsett så äter jag ganska varierat. Bara av att sluta dricka öl så skulle jag kunna äta pizza varje dag och ändå gå ner i vikt
Min sömn kan nog ingen klaga på. Sover nästan för mkt haha
Nej, jag behöver ett fungerande läkmedel. Jag känner min kropp bäst själv
Men gör du verkligen det? Jag litar inte på mig själv ett dugg i den frågan.
Citera
2025-02-23, 13:40
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Men gör du verkligen det? Jag litar inte på mig själv ett dugg i den frågan.

Vem annars är jag gör det? En del läkare säger ju även den frasen. Tack för dina förslag om mat och träning men det är inte där problemet sitter. Jag måste sluta dricka öl! Har gått upp från 84 till 131 kg på drygt 3.5år (sen jag kom med i laro)
Senast redigerad av KringEx 2025-02-23 kl. 13:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in