Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Fortfarande nykter, riktigt sugen nästan varje dag men kör på; ska vara nykter för idag. Funkar bra, men det brukar inte vara några problem att vara nykter ett par veckor, det är efter det när man börjar glömma och tänker "nu mår jag fan bra, visst kan man fira lite". Men jag vet att jag vill inte fira lite, jag vill köra på 100% ala shane macgowan eller hunter s thompson. Drogromantisering och en viss dragning till "hårt liv" med mycket rajsan men även missären(varför?).
Jag har ändå mycket andra intressen och saker jag vill göra. Så känner att ifall man skärper sig nu så är allt gammalt dumt man gjort förlåtet. Att det inte är för sent. Ska försöka gå på fler NA eller AA möten nu efter jul när jag åker hem igen.
Hur går det själv? Håller dig nykter? Det är aldrig för sent att åstakomma något med livet tror jag. Lika bra att börja idag, istället för imorgon eller efter ännu en drogrunda.
Precis, den där "måste fira" fällan är lömsk! Antar att det gäller att finna andra saker att unna sig själv så att man sedan när man har tillräckligt distans kan ta sig en kväll då och då utan att vilja köra hardcore to tha bone.
Ja, skall dock dricka till jul och nyår. Inte direkt sugen egentligen, men ja vi får se hur det blir.. svårt att undvika under storhelger.
Precis så tänker jag med att åstakomma, tänker såhär att kan lika väl va nykter nu, visst hade varit skönt att knarka, men har gått om tid kvar att göra det om jag känner för det sen. Under tiden kan jag lika väl jobba på mig själv så kommer de om inte annat funka bättre med drogerna senare...