2009-12-23, 11:16
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Zeke-
Bestämde mig i höstas för att bli nykter Klarade inte av det. Det är dessutom inte värt det. Kröket förgyller verkligen tillvaron på ett sådant härligt sätt att alternativet, att vara utan, är otänkbart.

Tänk på det. Tänk på vad mycket kul man faktiskt kan ha med alkohol. Väger verkligen nackdelarna upp fördelarna?

mvh

Det beror ju hur mycket alkohol du dricker.. Dricker du varje dag för att vardagen är så trist, är du deppig när du inte dicker osv så väger nackdelarna såklart tyngst.

Kul att få läsa eran syn på saker och ting, hoppas att ni alla klarar er igenom detta nu, speciellt låter bli jul-snappsen! Jag håller tummarna för er.

(jag varken knarkar eller dricker själv)
Citera
2009-12-23, 13:34
Bannlyst
Börjar kännas hårt nu på juldagen och nyår. Vad fan ska man göra? Har inte en enda polare som inte ska kröka. Kommer väll få åka hem till Göteborg och sitta vid dator och kolla på tv. Så jävla tråkigt och blir så jävla rastlös.
Har inga problem att dra ut med kompisarna när de tar en öl eller två på pubben, men när de ska supa på ordentligt så är det inte lika lockande. Blir bara deppig då.
Citera
2009-12-23, 17:09
Medlem
justsome1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Börjar kännas hårt nu på juldagen och nyår. Vad fan ska man göra? Har inte en enda polare som inte ska kröka. Kommer väll få åka hem till Göteborg och sitta vid dator och kolla på tv. Så jävla tråkigt och blir så jävla rastlös.
Har inga problem att dra ut med kompisarna när de tar en öl eller två på pubben, men när de ska supa på ordentligt så är det inte lika lockande. Blir bara deppig då.

Du får väl se det som en utmaning, våga testa dig själv. Kommer du att klara det, är du tillräckligt stark? om du nu klarar det så kanske det är en bra knuff i ryggen för att kunna gå vidare.
Citera
2009-12-23, 20:00
Ha ha! Satt och käkade praliner häromkvällen och insåg plötsligt att fan, det är ju sprit i dessa. Konjaksspetsade var dom jeflarna. Så jag började överslagsräkna hur mycket alkohol jag fått i mig, blev nästan lite nervös eftersom jag svalt en 400 mg Antabus dagen innan... Ingen reaktion dock.

Annars har jag sprungit galet mycket senaste veckan. 65 km på tio dagar. Hur jävla mussbrukar-sjukt är det egentligen? Lär ju bli en hel del sitta och nodda på kroppseget endorfin i helgen.

Tack, Carlsberg, för alkoholfritt öl förresten! Den förgyllde min middag.
Citera
2009-12-24, 01:11
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
Fortfarande nykter, riktigt sugen nästan varje dag men kör på; ska vara nykter för idag. Funkar bra, men det brukar inte vara några problem att vara nykter ett par veckor, det är efter det när man börjar glömma och tänker "nu mår jag fan bra, visst kan man fira lite". Men jag vet att jag vill inte fira lite, jag vill köra på 100% ala shane macgowan eller hunter s thompson. Drogromantisering och en viss dragning till "hårt liv" med mycket rajsan men även missären(varför?).

Jag har ändå mycket andra intressen och saker jag vill göra. Så känner att ifall man skärper sig nu så är allt gammalt dumt man gjort förlåtet. Att det inte är för sent. Ska försöka gå på fler NA eller AA möten nu efter jul när jag åker hem igen.

Hur går det själv? Håller dig nykter? Det är aldrig för sent att åstakomma något med livet tror jag. Lika bra att börja idag, istället för imorgon eller efter ännu en drogrunda.

Precis, den där "måste fira" fällan är lömsk! Antar att det gäller att finna andra saker att unna sig själv så att man sedan när man har tillräckligt distans kan ta sig en kväll då och då utan att vilja köra hardcore to tha bone.

Ja, skall dock dricka till jul och nyår. Inte direkt sugen egentligen, men ja vi får se hur det blir.. svårt att undvika under storhelger.
Precis så tänker jag med att åstakomma, tänker såhär att kan lika väl va nykter nu, visst hade varit skönt att knarka, men har gått om tid kvar att göra det om jag känner för det sen. Under tiden kan jag lika väl jobba på mig själv så kommer de om inte annat funka bättre med drogerna senare...
Citera
2009-12-24, 20:52
Medlem
Nazipolizeis avatar
Bara jag som är nykter en dekadent kväll/högtid som denna?
Citera
2009-12-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazipolizei

Ja förutom medicin som jag måste för att ta mig igenom smärta! Så lite att jag har AT vilket jag haft en någon eller några veckor nu. Sen blev det falukorv till middag och esam sitter man haha God Jul så drygt att det nästan är roligt! Kä'mpa på alla som gör det ocg ge inte upp. Ni som trots allt gav upp idag så kan man ju börja i morgon och bli frisk igen!
Citera
2009-12-24, 21:00
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Jag är nykter som alla andra dagar. God fortsättning.
Citera
2009-12-24, 21:23
Medlem
Shaters avatar
Är också nykter , annars känner jag mig som en pundare som inte kan stå imot droger..
Citera
2009-12-24, 23:36
Citat:

Nejdå, jag var hur nykter som helst med min Carlsberg alkofri. Nu är jag nyss hemkommen från ett jullöppass i nästan rekordtempo. Ska glida ner i badkaret och njuta en stund innan jag går och sussar.
Citera
2009-12-25, 11:24
Bannlyst
Blev så full igår så jag tog fel tunnelbana och åkte många stationer fel
Citera
2009-12-25, 13:35
Medlem
Nazipolizeis avatar
Kul att se att de fanns nyktra personer ute i Sveriges stugor igårkväll ändå!
Idag blir det dock fylla, första fyllan på nästan 6veckor!!

Citat:
Ursprungligen postat av stockbroker
Blev så full igår så jag tog fel tunnelbana och åkte många stationer fel

Gud vill att du skall vara nykter!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här