Citat:
Ursprungligen postat av
Crackpipan
Kompis - jag hör vad du säger. Skit i andligheten och ge det ett försök på dina premisser. Ingen kommer att döma dig. Folk vill dig bara väl och det är det du behöver just nu. Inget fördömande, bara förstående och det är värt att pröva. Funkade för mig efter 20 års supande på sjön, men numera nykter alkoholist tack vare bra kompisar som stöttade och fattade vad det handlade om. No bullshit och det behöver du!!
Tack för inlägget. Det är väl så jag borde se det-- men oerhört stort steg till behandling nummer två. Just nu är jag ju en skådespelare i varje avseende. Jag gick ju givetvis ut stort vid senaste storsatsningen och talade om exakt hur trött jag var på situation till vänner och familj. Nej, att vara den jag är nu är ingen jag vill vara. Detta med vetskapen om att i alla fall vännerna fattar mer eller mindre att jag är tillbaka. Herregud.
Ett problem jag har är att jag aldrig pratar om hur allvarligt på botten mitt psyke är till nära och kära. Jag kan bara inte förmå mig till det, av flera anledningar. Jag vill inte oroa folk och jag vill framför allt inte vara ett offer.
Om jag verkligen ville avsluta allt skulle jag redan ha gjort det.
Jag var nykter en längre tid efter min senaste behandling men ofta var jag riktigt illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
KebabPizza1337
Det är hur lätt som helst att bli beroende o sen nästan omöjligt att ta sig ut. Har du fått någon hjälp förut? Tex Psykatrin? Finns ju allt möjligt med hjälp men vad som passas bäst vet jag inte. Hur känner du? Vad vill du egentligen göra? Om du fick välja precis som du vill?
Jo, det är svårt. Ibland kan jag sakna tiden då jag inte brydde mig alls och såg det som mitt enda kall. Men den cynismen är långt borta nu, det borde jag vara tacksam för. En dag ska jag väl ha ett drägligt liv.
Jovisst, har haft en del kontakt med psykiatrin genom åren. Jag känner mig i regel sämre efter en session hos psykologen, oftast kan jag rada upp det de kommer säga i huvudet innan de faktiskt gör det. Jag är självmedveten så jag vet att jag har ett rätt stängt sinne, hur jag ska kunna öppna det vet jag faktiskt inte.
Citat:
Vad vill du egentligen göra? Om du fick välja precis som du vill?
Den frågan har jag ju faktiskt fått ett antal gånger hos just psykologer och det kan jag aldrig riktigt svara på. Mina tidigare drömmar som jag försökt mig på har jag funnit vara rätt innehållslösa.
Jag borde vara kring människor mer än vad jag är.