2019-05-10, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hestmotfolkgrupp
De där får jag alltid i ett par dagar efter att värsta abstinensen försvunnit och man börjar kunna sova igen. Man känner sig alltid extremt ynklig när man som vuxen snubbe vaknar skrikandes utav en mardröm hehe
Ja, just då är man inte så tuff direkt...
Citera
2019-05-10, 21:39
Medlem
Orten19s avatar
Känns konstigt och overkligt att kalla mig själv för alkoholist och att behöva skriva i denna tråd men jag klarar inte ens en dag som nykter numera.

Har varit full nästan varje dag i säkert två år nu. En nykter kväll ser jag som en tråkig kväll och det är där problemet ligger. Jag avskyr att ha tråkigt..

Jag vill egentligen inte bli full varje kväll pga att jag går upp i vikt och det kostar pengar som jag inte har men om jag har massa bärs hemma så har jag något att längta hem till efter en tråkig arbetsdag. Det blir liksom en flykt från hamsterhjulet där man bara jobbar, sover, jobbar och jobbar.

Har inget speciellt intresse så det enda som driver mig är att tjäna pengar för att kunna bo kvar i lägenheten utan att behöva flytta hem till mamma.

Fyllan är det enda som ger mig någon form av glädje numera. Hur fan ska jag kunna sluta med det då??
Citera
2019-05-11, 00:03
Medlem
Byt jobb
Citera
2019-05-11, 02:22
Bannlyst
Vaknade nu efter två timmars sömn. Ingen nattskräck men däremot mardrömmar.
Citera
2019-05-11, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Känns konstigt och overkligt att kalla mig själv för alkoholist och att behöva skriva i denna tråd men jag klarar inte ens en dag som nykter numera.

Har varit full nästan varje dag i säkert två år nu. En nykter kväll ser jag som en tråkig kväll och det är där problemet ligger. Jag avskyr att ha tråkigt..

Jag vill egentligen inte bli full varje kväll pga att jag går upp i vikt och det kostar pengar som jag inte har men om jag har massa bärs hemma så har jag något att längta hem till efter en tråkig arbetsdag. Det blir liksom en flykt från hamsterhjulet där man bara jobbar, sover, jobbar och jobbar.

Har inget speciellt intresse så det enda som driver mig är att tjäna pengar för att kunna bo kvar i lägenheten utan att behöva flytta hem till mamma.

Fyllan är det enda som ger mig någon form av glädje numera. Hur fan ska jag kunna sluta med det då??

Många påstår att det där är beroendet som pratar. Att ditt tänkande kommer automatiskt ändras när beroendet minskat, genom att vara nykter ett tag.
Kan ju vara värt att testa 90 dagar nykter. Ha tråkigt en period är ju inte hela världen eller hur?
Det är bara tre månader av ditt liv.
Testa! blir det ingen skillnad efter en vit period och varje dag saknar mening utan alkohol så kan du ju alltid börja dricka igen.
Citera
2019-05-11, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Låter klokt.

Ja absolut, sen är jag fan skräckslagen i uppemot en halvtimme (utan lugnande). Kan ibland somna om efter det (även utan sömnmedel).

Jajamensan. Ibland får jag ta en extra whiskey för att ens kunna somna igen efter det.

Vi får helt enkelt sluta supa så försvinner väl skiten med tiden
Citera
2019-05-11, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Vi får helt enkelt sluta supa så försvinner väl skiten med tiden
Det är på G, men jobbigt jobbigt.
Citera
2019-05-11, 09:50
Medlem
butofcourses avatar
Jg tänkte bli nykter, när jag dör. Inte druckit på 11 dagar nu. Inte för att jag är alkoholist, men ändå.
Citera
2019-05-11, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av butofcourse
Jg tänkte bli nykter, när jag dör. Inte druckit på 11 dagar nu. Inte för att jag är alkoholist, men ändå.
Kör på! 11 dagar är bra!
Citera
2019-05-11, 14:18
Medlem
socs avatar
Jag har varit alkoholfri i 11 dagar nu. Sover mycket bättre. Jag får så jäkla dålig sömn när jag druckit. Somnar snabbt men vaknar mitt i natten och kan inte somna om.
Citera
2019-05-11, 15:58
Bannlyst
Citat:
Det är på G, men jobbigt jobbigt.

Du kanske har skrivit det tidigare i tråden men låt mig ändå fråga igen, hur brukade du supa/hur super du?

Själv så har det väl blivit 5-8 starköl dagligen, gärna en från morgonen sen småsupande under hela dagen för att avsluta med att bli rejält full och sova på det. Ett jävla recept på att få ångest och må skit dagen efter.

Försöker sluta och göra allt rätt, men rätt som det är så har man tråkigt och så sitter man där med en öljävel igen.
Citera
2019-05-12, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Du kanske har skrivit det tidigare i tråden men låt mig ändå fråga igen, hur brukade du supa/hur super du?

Själv så har det väl blivit 5-8 starköl dagligen, gärna en från morgonen sen småsupande under hela dagen för att avsluta med att bli rejält full och sova på det. Ett jävla recept på att få ångest och må skit dagen efter.

Försöker sluta och göra allt rätt, men rätt som det är så har man tråkigt och så sitter man där med en öljävel igen.
Citat:
Försök att dricka mindre och mindre. Kanske en öl mindre en dag i veckan, sedan minska lita mera. Detta tar tid, men vill du verkligen sluta dricka så går det (har själv gjort det en gång tidigare + håller på nu). Är kraftigt alkoholiserad.

Hur mycket jag dricker är lite svårt att säga även om jag kan uppskatta. Senaste 12 månaderna i genomsnitt 10 starköl eller 40-50 cl sprit 6 dagar i veckan, typ. Jag har testats på labb där det visade kraftig alkoholism och läkaren var orolig för att jag skulle få dille (iaf utan bensodiazepiner).

Så ganska mycket drack jag. Eller väldigt mycket. Mycket mindre nu och ingen nattskräck i natt heller, dock mardrömmar. Är det nu allt vänder?

Jag vet, det känns fel. Jag brukar ta promenader när tankarna på alkohol blir för starka. Kan inte styrketräna just nu (bruten hand) men annars hade jag gjort det. Försöker annars se mkt serier och lyssna på ljudböcker. Man måste liksom aktivera sig hela tiden känns det som. Sen Campralen... Jag vet inte om/hur mkt den hjälper faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in