Citat:
Ursprungligen postat av
volldteckt
På en helg går du från vältränad till fetto?
Är det ens fysiskt möjligt? Du kanske har Dysmorfofobi.
Ditt problem kan också vara att du är för strikt med kost och träning att du tillsut inte orkar mer och går loss på alkohol och mat. Försök hitta en balans mellan dom. Sund träning och sund alkoholbruk. Följ systembolagets riktlinjer vid drickande och folkhälsomynighetens rekommendationer gällande motion.
Överdrev kanske om en helg där men iallafall en veckas semester kan förstöra allt man kämpat för i månader vilket leder till ångest och depression. Jag visar mig ogärna ute efter sådana tillfällen, tackar nej till sociala aktiviteter osv till man rättat till det. Hör hur sjukt det låter men så är det.
Jag sökte upp de du skrev om Dysmorfofobi men jag vet inte om jag känner igen mig så mycket i det, snarare ortorexi isåfall och den diagnosen får ju sig en kraftig törn när man hetsäter på fyllan.
Jag har en självbild av att vara ung, vältränad, snygg osv vilket ortorexin hjälpt till med. När jag inte upplever min självbild i speglen så rasar det ihop några månader till man är tillbaka på banan igen.
Anledningen kan vara omgivningens reaktioner, när det är på topp får man mycket uppmärksamhet från tjejer osv, inga problem att fixa dejter osv. När man åh andra sidan är på botten så är man som luft ungefär, detta märks extremt tydligt. Jag har de senaste 10 åren viktpendlat mellan 90 till 68 kg och skillnaderna är ungefär lika stora som vågen visar.